Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 19161 til 19180 af 39386
-
Partiel brøksopløsning..
ForumindlægHvis man har en brøk hvor (1/s^2)/s^2 er tællerens grad så stadig mindre end nævnerens? -
Differentiering - Vise en regel
ForumindlægJeg skal vise at: 1+(f'(x))2 = (f(x))2 men kan ikke helt finde ud af det? -
Grafen for funktionerne f og F
ForumindlægHej :-) Hvordan finder jeg ud af, hvilken figur der er integnet som F samt bestemmer integralet i opgaven? (Se vedhæft) -
Bevis arealbestemmelse af funktion
ForumindlægHejsa, jeg har brug for noget hjælp. Hvis g er en funktion der er kontinuert og ikke-positiv i intervallet [a;b] så kan arealet af området mellem grafen for g og x-aksen fra a til b beregnes ved -∫ab g(x)dx Bevis denne sætning Jeg har ikke nogen ide om hvordan jeg ... -
nem spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har fået opgave, der lyder sådan: Bestem til differentialligningen dy/dx=x¤y/2 den løsning hvis graf går gennem (1,4) mit spørgsmål er, hvordan man løser sådan en eksakt? -
Hjælp
Forumindlæg48 kr. af 192 kr. er %. Er det så 48/192*100 -
Maksimal strøm
Forumindlægbestem maksimalstrømmen, når vi ønsker en effektivstrøm på 8 A?? Er det ikke √2*8 = 11,31 A? -
Hurtigt spørgsmål om stx MAT A skriftlig
ForumindlægHej, Jeg skal op i skriftlig matematik på onsdag, og sidder derfor og forbereder mig. Jeg har fundet gårdagens sæt fra i år (uvm's hjemmeside), og er gået i gang med at lave det. Dog er jeg fuldstændig i tvivl om følgende opgave: En funktion f er bestemt ved f (x)=e^x+7x. Gør... -
Svanens max dybdegang
Forumindlægjeg har fået dette spørgsmål: ved fuld belastning har svanen (som er en fyldekran) en dybdegang på 4,4 meter. Beregn ud fra ligningen den maximale belastning i vægt (aka ton). ligningen lyder på i cm: 0,025 * x(som er ton) +260 jeg kender svaret men aner ikke hvad udregningen er! svaret er 7... -
"store mængder"
ForumindlægHvordan siger man "store mængder" på engelsk? Min sætninger lyder: Men ikke i store mængder.. Tak på forhånd :) -
Cosinus 2ab
Forumindlægc^2 = a^2 + b^2 − 2ab * cos(C) Hvad betyder 2ab? Er det b^2 - 2*a + b? -
bestemme højden af trekant
ForumindlægHej, Jeg har en retvinklet trekant ABC hvis areal er 22,9 og B=32,3 grader og hypotenusen/ c er 10,6 Jeg skal finde højden fra c til C. Jeg har skrevet det op i formlen for trekantens areal: 1/2 * h * 10,6 = 22,9 Skal jeg ikke bare isolere h? -
Bevis formel til bestemmelse af f'(x)
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig matematik b, og har en opgave der lyder: "Bevis formlen til bestemmelse af f'(x) for f(x) = ax + b", og jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise det? Jeg har i min bog fundet beviset for "f(x) = x2", men der står en masse med delta og jeg for... -
Funktionsforskrift
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave i skole der hedder at jeg skal skrive et funktionsforskrift der viser sammenhængen mellem sidelængde og omkreds på en kvadrat opgaven skal afleveres imorgen hvis i kan hjælpe mig vil det være fedt tak på forhånd -
verber
Forumindlæg"The painting costed far too much money" Jeg skal rette denne sætning og forklare den med korrekt grammatisk terminologi. "De infinitte former kan normalt ikke optræde som verballedet i en sætning. Her er "painting" ing-formen af infinitivformen "to paint". Der ... -
Hjælp til mundtlig matematik
ForumindlægJeg har fået disse eksamensspørgsmål udleveret, men er i tvivl om hvordan jeg bedst muligt besvarer dem. Så håber der er nogle søde mennesker derude, der vil hjælpe mig, da jeg absolut ikke er særlig god til matematikB. Bare svar på dem i kan, så vil jeg være lykkelig :). 1. Parabler/andengradspo... -
Marxismen og Platon AT HJÆÆÆLP!!
Forumindlæghejsa allesammen. Jeg sidder med AT, og skal sammenligne de politiske ideologier omkring platon med de politiske ideologier omkring Karl Marx mht demokratiet/staten. Hvordan gør jeg det?? -
Litteratur periode
ForumindlægHej, jeg skal snart til dansk eksamen, og som I sikkert ved, så skal jeg perspektivere til noget andet fra foreksempel samme periode og så vil det være rigtig godt hvis jeg kendte lidt til hver periode. Jeg har prøvet at søge men fandt ikke sådan rigtig noget jeg kunne bruge.Så ville lige høre h... -
fodnotepolitik??
Forumindlæghej, jeg er har om "danmarks internationale placering" Jeg er kommet ind på fodnote, men jeg ved ikke hvad det er?? nogle som kan forklare mig hvad det er og hvad det går ud på?? på forhånd tak -
Bekræftelse
ForumindlægHej Jeg ville lige spørge jer om, der er nogen af jer, som ved om man få et brev igen når man har bekræftet et ja tak til en studieplads. Altså om man får et brev, hvor der står på skrift at de har modtaget mit brev om bekræftelsen?
