Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19161 til 19180 af 152921
  • Kovalent binding

    Forumindlæg
    Hvis jeg forstår det ret så er Kovalent binding svære at adskille?
  • Perpsekivering af ressistense bakterier

    Forumindlæg
    Hvad kunne problemet med ressistente bakterier perspektiveres til?
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd
  • KU VS CBS

    Forumindlæg
    Jeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller...
  • Alle optaget

    Forumindlæg
    hvad vil det sige, hvis der fx. står i politikken at alle er blevet påtaget på medicin og teknologi, og jeg som har haft det som 1. prioritet ikke er kommet ind? nogen der kan forklare dette?
  • Formler med 3 valgmuligheder

    Forumindlæg
    Hvad betyder 3 talle i formlen? H3PO4 (3 valgmuligheder) 3 H-atomer 3 P-atomer 4 PO-atomer Hvad betyder tallet 4 i formlen? H3PO4 (3 VALGMULIHEDER) 4 O-atomer 4 PO-atomer 4 H3PO-molekyler
  • Acetylsalicylsyre funktionelle grupper

    Forumindlæg
    Hej alle derude, kan det passe at acetylsalicylsyre består af følgende 4 funktionelle grupper: carboxylsyre, aromatisk ring (benzen), ester og acetyl-gruppe? Og hvis ja, hvilke egenskaber har de forskellige funktionelle grupper?
  • alken

    Forumindlæg
    hej, Jeg skal tegne denne alken: 3,4-diclohr-4-metyl-cis-pen-2-en. Jeg har vedlagt et billede er der nogle, der kan svare på om jeg har tegnet det rigtigt? :)
  • Dihydron ækvivalens

    Forumindlæg
    H_3PO_3 er en dihydron syre og har ækvivalens ved 22,6 mL hvad er pH så i halvækvivlens punktet 11,3mL.. ved godt at det normalt er pKs men gælder det også for dihydrone syrer ??
  • Mohr titrering tilsætning af 20-30 ml vand

    Forumindlæg
    Kan nogle fortælle mig hvorfor det er nødvendigt at tilsætte 20 - 30 ml ionbyttet vand når man nu har tilsat 5 ml hav-vand ? Kan man ikke nøjes med de 5 ml og så tilsætte nogle få dråber K2CrO4 og tilsidst titrere vha AgNO3 ? Hvorfor er det ikke så vigtigt at vide nøjagtigt hvor meget ionbyttet v...
  • syrer og basse

    Forumindlæg
    Heej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ?
  • forklaring af ligning (haster :( )

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V
  • fysik raport - hydrogen

    Forumindlæg
    heej :) Jeg har brug for en masse hælp til min fysik raport om hydrogen. hvad er hydrogen ? og hvad bruges det til ? håber i kan svare og hvad indeholder en raport ? på forhånd taak :)
  • Sværtopløsligt salt

    Forumindlæg
    Hvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ...
  • F

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe i denne sammenhæng? Hvad er F? Er det faktor? Hvis ja hvorfor 200? Hvilket er beregnet ( altså 1 ml 10 gang eller 50 ul til 1000ul?) Mange tak pf
  • Opbygning af simple molekyler

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at komme med en eksempel af en opbygning af simple molekyler?
  • Meget kort!

    Forumindlæg
    Sidder med et ark hvor på det mættede try for vanddamp ved eb givend temperatur står: 18 grader: 0,0204 19 grader: 0,0217 20 grader: 0,0231 21 grader: 0,0245 22 grader: 0,0261 hvoprdan finder jeg ud af hvad trykker er ved 20,7 grader?
  • Opløselighed

    Forumindlæg
    Jeg har et probem med flg opgave. Jeg får at vide at LaF3 har opløselighedsproduktet=3,2*10^-19 M4. Derudfra skal jeg beregne koncentrationen af La3+ i en mættet opløsning. Hvordan gør jeg dette? (der tages ikke hensyn til F's basiske egenskaber.
  • Fysikrapport om syrer & baser.

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne...
  • Et enkelt spørgsmål

    Forumindlæg
    Har jeg forstået det her spørgsmål rigtigt? Schribt darüber wie die jungend in einer modernen demokratischen Gesellschaft sein soll. wie. Skriv om, hvordan de unge skal opføre sig i et moderne demokratisk samfund.