Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19181 til 19200 af 24857
-
Terminsprøve og årskarakter?
ForumindlægHejsa I hele 3g har jeg fået 10 i skriftelig matematik - men nu skal vi have terminsprøve, og jeg er ret dårligt forberedt, og frygter derfor en meget lav karakter... Så tænkte jeg på, "må" terminsprøven godt trække meget i ens årskarakter? Altså, så hvis man nu klarer sig dårligt, ... -
Rettelse
ForumindlægNu så jeg lige et andet indlæg om det samme, og håber derfor ikke at det er for meget at spørge om.Jeg har skrevet en skriftlig opgave om "Skolestart" med henblik på gymnasiet, som fylder 2 sider med en skriftstørrelse på 12. Hvis der er nogle der har lyst, kunne jeg meget godt tænke mi... -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej, jeg har siddet med denne opgave i over en time nu og kan bare ikke finde ud af den! Please hjælp mig!! En tube tandpasta indeholder 50ml. Diameteren i den cirkelformede åbning er 7mm. Hvis man tager hul på en ny tandpasta i dag, hvornår er den så tom? Se evt. dette link. D... -
Engelsk - råd
ForumindlægJeg har lige været op til terminsprøven i engelsk og efter at have tjekket min stil i gennem, har jeg fundet ud af, at stilen indholder rigtig mange ideomatiske samt sproglige fejl. I alle de engelsk-afleveringer, jeg har været i gennem, har jeg fået 10 i en af stilene samt 7 i de resterende st... -
psykologi case - socialrådgiver
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag. Jeg har en case jeg skal have fundet en indgangsvinkel til, og den skal besvares mundligt. psykologi/sociologi teorier- årsagsfaktorer, modsætningsforhold ml teorier Nogen der kan hjælpe mig igang? Evt læse casen først (jeg har svært ved at se psykologien i casen... -
OSO-opgaven
ForumindlægHej.... Jeg går i 10.klasse og skal skrive den Obligatorisk selvvalgt opgave. Jeg har valgt at skrive om hvordan man bliver geolog. men der er nogle ting jeg ikke rigtig har fattet. Altså man skal jo fortælle om hvordan man bliver geolog og det kan kun ske skriftligt, ikk? Eller hvis man nu vælge... -
hypotenuse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og laver skriftlige opgaver, men jeg er stoppet ved en opgave, der lyder således: I en retvinklet trekant er den ene katete 10 og den anden katete er 2 kortere end hypotenusen. Beregn længden af hypotenusen. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe opgave an? Jeg be... -
Drejning
ForumindlægJeg skal lave en skriftlig opgave, som jeg skal afl. i næste uge. Men forstå ikke rigtig den spørgsmål.. håber i kan hjælpe..Spørgsmålet går ud på: Drejning: Solfangeren kan drejes så den eksempelvis peger mod nord, øst, syd eller vest, eller alle retninger ind i mellem de fire verdenshjørner. H... -
Frivillige?
ForumindlægHej alle! Er der nogle frivillige mennesker derude der har lyst til at hjælpe mig med at blive bedre til skriftlig engelsk ? Jeg er vil utrolig gerne blive bedre, men problemet er at jeg ikke har nogen der kan hjælpe mig. Så hvis der er nogle af jer der er interesseret, så kunne vi evt. skriv... -
Kommunikation/IT eksamen..
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg er endt i den uheldige situation at have mulighed for at komme op i Komm/IT til eksamen, hvor jeg inden da skal have lavet en opgave. Denne opgave er netop problemet, jeg har ikke tidligere afleveret noget skriftligt i dette fag, så jeg er i stor tvivl om hvad d... -
Parabel - a, b, c, d
ForumindlægHej alle, jeg har problemer med opgave 4 som kan ses i nedenstående link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20hfe113%20MAT%20B.ashx jeg kan godt finde ud af fortegnet til a,... -
EKSAM: Fordele/ulemper: jordskælv, vulkanisme
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i morgen kl. 11. Har været oppe og trække i dag og trak: Tektonik - pladebevægelser, jordskælv og vulkanisme. Jeg skal inddrage en række forskellige processer med relation til dette. Jeg skal ydermere behandle temaet på en sådan måde at det relateres til MENNESKET OG DE ... -
eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål! Kan man egentlig godt dumpe i folkeskolen. Jeg skal på ÅSG(Århus Stats Gymnasium) efter sommerferien ( jeg er optaget), men jeg er bange for at få 00 i en af de skriftlige prøver. Sker der noget hvis jeg får 00? Skal jeg så op til en optagelsesprøve? Jeg hader eksaminer, jeg... -
Et problem!
ForumindlægHej! Jeg har oprettet to tråde nu, men ingen har svaret. Jeg skal fremlægge noget om slaveri i morgen, men der er simpelthen nogle ting, som jeg ikke kan få til at give mening. Jeg ved ikke, hvad frihandel har med slaveri at gøre og hvorfor den britiske regering gør sukkeret dyrere end det egen... -
Jødeforfølgelserne i Dk omkring 1943
ForumindlægHej ... Jeg er så småt i gang med at læse på min større skriftlige opgave, der skal skrives i medio december.. Jeg søger interesserede folk/folk med ekspertise på området med hvem, jeg kan diskutere og snakke lidt om jødeforfølgelse i Dk og generelt omkring 2.verdenskrig. Det ville være helt ... -
Mættede dampe og gassers arbejde
ForumindlægHJÆLP til følgende opgave... I et kontor hus med et rumfang på 30.000 m^3 suger -10 grader kold luft ind. Luften skriftes 10 gange i døgnet og temperaturen i kontorhuset holdes konstant 23 grader. Hvor meget vand skal der tilføres luften pr. time, hvis man ønsker en relativ fugtighed på 65 % i ... -
Dumped eller bestået ?
ForumindlægHej. Nu har jeg lige fundet ud af at jeg fik 00 i min skriftelig spansk eksamen og det er lidt et problem da jeg skal havde bestået spansk for at kunne forsætte på min videre uddannelse. Men nu hænger det sådan sammen at jeg har fået 4 i min årskarakter. Begge med en vægt på 1. Gennemsnittet af d... -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægHvordan finder jeg koordinatsættet til et røringspunkt "Q" mellem en kugle og en plan? Jeg kender både kuglens ligning og planens ligning. (Spørgsmål 12 b i eksamenssættet): http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesae... -
LUCCA !!
ForumindlægJeg står i den ulykkelig situation at jeg skal skrive større skriftlig 3. g's opgave i dansk, om bogen Lucca, skrevet af Jens Christian Grøndahl, og jeg er på ret bar bund. Så hvis nogen har skrevet, eller kender nogen der har, en eller anden form for opgave om bogen, så ville jeg tage imod d... -
SSO - Krav (Eng)
ForumindlægHejsa :-) Jeg skal igang med at skrive en større skriftlig opgave i engelsk. Jeg har fundet nogle tekster fra nogle franske og tyske forfattere, som jeg vil sammenligne med nogle engelske forfattere, er det tilladt? Mere konkret er mit spørgsmål: Er det iorden at skrive en SSO-opg. i engelsk p...
