Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19181 til 19200 af 96602
-
Beregning af koncentrationen
ForumindlægMan fortynder 100 mL 0,050 M saltpetersyre med 250 mL 0,020 M saltpetersyre. Beregn koncentrationen af saltpetersyre i blanding Hjælp! -
Samfundsfag på tysk?
ForumindlægHvordan siger man "Samfundsfag" på tysk.. -
Differentialregning
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig :) det første spørgsmål: Giv mindst 2 mulige eksempler( fra forskellige fagområder) på, hvordan differentialkvovienten af en funktion kan fortolkes. husk ved fortolkningen at få enheden med. det andet spørgsmål: Gør kort rede for, hvordan differentialregnin... -
SRP-Mindste Kvadraters Metode
ForumindlægJeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg... -
Forsøgs ideer
ForumindlægHej Jeg skal så småt begynde at fiinde et forsøg til min SRP. Jeg har valgt at skrive om smerter og smertestillende med forkus på acetylsalicylsyre. Jeg har dog fremstilt acetylsalicylsyre i 2g og kan derfor af gode grunde ikke lave det samme forsøg. Jeg har efter hånden søgt internetten tomt... -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Hvad ville være smart at gennemgå mht. til Det periodiskesystem til en optagelsesprøve (STX) Hvad er det for nogle stoffer i det periodiskesystem der reagere dårligt og godt? På forhånden tak. -
Antal af ligander?
ForumindlægHej :) Har brug for jeres hjælp. Hvis jeg nu har metalionen Co2+ eller Ni2+, hvordan ved jeg så hvor mange ligander C2H8N2 (1,2-diaminoethan), der binder sig til hvert metalion? -
HJÆLP flour..
ForumindlægEr der nogle herinde der ved nogle vigtige ting om flour, har undersøgt på nettet men fandt ikke rigtig noget jeg kunne bruge. Det skal helst være noget vigtigt, flour i tandpasta, vand, hjemmemiljøet har jeg fundet ud af. Men jeg skal finde ud af nogle ting om flour, og ja flour i tandpasta osv ... -
Natriumacetat
ForumindlægEr det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen -
Fremstilling af alkohol - gæring
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :) -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D -
Hvad går bioteknologi ud på?
ForumindlægJeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver? -
spørgsmål til redox. HJÆLP!
Forumindlægjeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for... -
Syrer, baser, amfolytter og syre-basereaktioner
ForumindlægNogen der har noter til: Syrer, baser, amfolytter og syre-basereaktioner? Tak på forhånd! -
Ionvandring
ForumindlægKan nogen forklare ionvandring for mig?? -
Redox reaktion af kobber og salpetersyre
Forumindlæg8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-) -
London kræfter??
ForumindlægHej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak -
Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!
ForumindlægJeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation....
