Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19181 til 19200 af 32350
-
Bøger på Ingeniørhøjskolen i københavn
ForumindlægHejsa, Er der nogen af jer der ved hvilke matematik bøger man bruger på ingeniørhøjskolen i københavn på bygningslinjen eller har set et sted på nettet hvor det står ? Jeg kan ikke umiddelbart finde det på IHKs hjemmeside.... på forhånd tak -
opgaver
Forumindlæghej jeg tænkte på om der er nogen der ved, hvor jeg kan hente en masse eksamensopgaver til standartforsøg 3-årigt a.-niveau, matematik, jeg har forsøgt at kigge lidt på uvm.dk men synes ikke selv jeg kunne finde frem til noget, håber i kan hjælpe, for vil gerne øve mig lidt :) -
RUC bachelor ad.
ForumindlægHej, når der nu står "Fag med yderligere adgangskrav i form af gymnasiale fag"- indepå RUCs hjemmeside betyder det så at fx. matematik B skal være bestået mens man går i gymnasiet, eller kan man godt tage det som enkeltfag på vuc efter? -
Samfundsfag i opg. om Poker (sammen med Mat)
ForumindlægHej allesammen Jeg har planer om at skrive en større opgave om poker i SAMF/MAT, og har ikk problemer med at finde materiale i matematik, men kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg kunne gå til emnet samfundsfagligt? På forhånd tak! Mvh Niels -
hvordan omskriver jeg disse til potenser?
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder her med en aflevering i matematik. Jeg mangler sidste opgave men kan simpelthen ikke finde ud af det. Håber i kan hjælpe mig på vej :). Jeg har vidst nok fattet den første men ikke de andre. :) På forhånd tak! Potenserne er vedhæftet :) -
lommeregner gymnasie
Forumindlæghej jeg sidder og øver lidt til årsprøve i matematik til 1.G jeg har dog et problem med min lommeregner, jeg ved ikke hvordan man laver ekspontionel vækst på den kender godt ligningen. x2-x1^(Kvadratrod)Y2/y1 men den giver de forkerte svar er der en der kan hjælpe mig på forhånd tak -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
lommeregner (TI-89 titanium) sælges
ForumindlægTI-89 titanium sælges, (den du skal bruge hvis du har matematik i gymnasiet.) den kan tegne grafer og tilsluttes computer osv. den kan alt hvad der forventes i gymnasiet. nypris: 1300 kr. sælges til 600 kr. -
funktioner
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig matematik på onsdag kan nogen hjælpe med spørgsmålet: gør rede for hvordan man ved hjælp af passende papirtyper kan afgøre hvilke af de tre lineære, eksponentiel eller potens funktion passer bedst til et givet talmateriale. tak på forhånd:) -
HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!
ForumindlægHeei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om? -
Taylor.
ForumindlægHej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob. -
prøve (DET HASTER!)
ForumindlægHej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg... -
EKSAMENEN HJÆLLLP!!
Forumindlægskal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition? -
Brug af Excel i Chi-i-anden test??
ForumindlægHej! Nogen, der kan hjælpe med opgave 2? Jeg har ingen idé, hvad jeg skal, og hvordan jeg skal løse opgaven. Jeg har aldrig været skarp til Excel, og nu skal jeg bruge det i en matematik opgave. Selve opgaven i Word-programmet er vedhæftet. -
Bestem f'(4)
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ? -
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
vektor
ForumindlægJeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h... -
Ligning for en tangent
ForumindlægHey alle :) Jeg er i gang med en matematik aflevering og er gået i stå med en opgave. Håber nogle er jer kan hjælpe... Opgaven lyder således; Bestem en ligning for en tangent til funktion punktet (9,f(9)) -
Lektierhjælper!
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster!
