Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19201 til 19220 af 41162
-
Akkordsystem
ForumindlægHej folkens :-) Jeg er i gang med at lave en prøve aflevering af DHO opgaven, og i en af mine tekster er jeg støt på et ord jeg ikke kender :-( Og selvfølgelig kan jeg ikke finde betydningen af det på nettet. Så jeg håbede at en kunne forklare mig hvad akkordsystemer betyder? :-) M.v.h Lisa -
Demokrati - diskussion
ForumindlægJeg har fået til opgave at sammenligne og diskutere to forskellige holdninger om demokrati. Er det meningen at jeg så skal komme med min egen mening omkring det - altså hvad synes jeg er bedst? Og skal jeg også ende ud med en konklusion? På forhånd tak! :-) -
Et digt med en sammenligning eller en merafor
ForumindlægEr der nogen af jer som har skrevet et digt med en metafor eller en sammenligning i? det kunne være en stor hjælp vis i svarede -
df
Forumindlægdf -
HJÆLP!! beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag MC(Q)=100+0,025Q
ForumindlægOpgaven lyder: Ved en pris på 900kr. forventes en afsætning på 1500 stk. og en priselasticitet anslåes til at være -3 ved den angivende pris. MC(Q)=100+0,025Q Jeg skal så beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag. På forhånd tak! :) -
HELP pls
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at spotte fejl i denne sætning. Kan slet ikke finde nogle In die DDR gab es viele Spitzel, weil die DDR-Bürger wurden überwacht von die Regierung.Jeder konntest einen Spitzel. -
Salte
ForumindlægHej! Jeg skal beskriv hvad: Umættet Mættet Overmættet Betyder, i forhold til salte. Er der nogle der ville hjælpe mig med denne opgave? - Mange tak:) -
Reservatbekendtgørelsen
ForumindlægHej med jer:) Er der en der kan forklare hvad en reservatbekendtgørelse er? -
Dækningsbidrag
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave, hvordan løser jeg sidste opgave? Jeg har fundet punkterne, men ved ikke hvilken funktion, jeg skal bruge, for at indsætte x og y? Og det sidste spørgsmål lyder: Hvor mange par af de to skityper skal han sælge for for at opmå det størst mulige samlede dækningsbidrag... -
HASTER TYSK!!!!!
ForumindlægJeg skal til prøve i tysk, der er noget som jeg har undret mig meget, jeg gerne vil have svar på Hvorfor bruger man ob i dette sammenhæng og ikke um Pigen spurgte drengen, om han havde besøgt moderen. Das Mädchen fragte den Jungen, (ob) er die Mutter besucht hatte. -
Isoleirng af DNA fra løg
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en rapport over dette forsøg "Isolering af DNA fra løg" men der er lige et diskussions spørgsmål jeg ikke lan løse. Hvilken virkning har saltet som tilsættes (NaCl) på cellernes DNA-molekyler - tænk på DNA’s rygrad (vanger) phosphat-molekyler... -
Holger Drachmann
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere Holger Drachmanns "Midsommervisen" og har på nuværende tidspunkt virkelig brug for hjælp. For at kunne analysere dette, skal man jo også vide noget om selve forfatteren og de indformationer har jeg virkelig svært ved at finde. Jeg beder på ingen ... -
tyskrettelse
ForumindlægHej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:) -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Sætte komma
ForumindlægHvor skal der sættes komma i nedenstående sætning? "Det næstbedste efter internettet(,) en mobil har(,) er flytilstand" Jeg er i tvivl ved hvilke af paranteserne der skal komma -
Matematik
ForumindlægHej jeg har problemer med hvad svaret kan være På hjemturen rejser Sofie fra Washington kl. 17:15, og den samlede transporttid er 8 timer. - Hvornår er Sofie hjemme, hvis hun kigger på et ur i henholdsvis Washington og i Danmark? -
statistik
ForumindlægJeg har vedhæftet et spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om: 1.Udsagn: Det ironisk, fordi at 5% svarer til 0.05 hvilket ikke er nok til at trække 2 fra. Det går dermed ikke op. Det er derfor skrevet på en forvirrende måde. Man kan også komme til at misforstå det og forstå det som 40% (altså hvor ... -
diskussion ekspansiv finanspolitik/global handel
ForumindlægHej Jeg har en opgave om corona hvor jeg skal diskutere to forskellige bilag det ene bilag handler om at venstre vil sende penge ud til samfundet altså borgerne så produktionen kan stige og arbejdsløsheden falde, hvorimod det andet bilag handler om at økonomiprofesseren frygter at sende penge ... -
Hvor får vi strøm fra?
Forumindlæghej.. Kan i fortælle mig hvad man til eksamen skal snakke om "hvor får vi vores strøm fra". har skrevet det som underpunkt i min disposition, men ved ikkke helt hvad jeg der skal fortælle om:/ -
AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)
ForumindlægHej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent...
