Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19201 til 19220 af 158924
-
Funktion
ForumindlægHey alle friske matematik hoveder, jeg sidder med en opgave, hvor jeg ikke forstår hvordan man kan finde frem til sin a og b værdi. Opgaven lyder: se vedhæftet fil -
Potensfunktion - b ?????
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen her på tirsdag, og jeg har et lille problem mht. at forklare betydningen af de indgående konstanter i en potensfunktioner. Jeg har styr på konstanten a's betydning, men hvilken betydning har b? en potensfunktion skærer jo ikke y-aksen... HJÆLP!!! -
Vektorer og bevis
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forbedre matematik A eksamen og syntes ikke rigtigt, at min bog kommer med så mange gode vektor-forklaringer, specielt ikke grafisk og syntes, at den mangler nogle beviser. Så ville jeg lige høre, om der er nogen, der kender en god hjemmeside eller evt. bog... -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal bevise at y = b/a+c*e^-ax er den fuldstændige løsning til y' = b-a*y Jeg forstår ikke præcist det, der står i min mat. bog. Nogen der kan hjælpe? - tak -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
Potens
ForumindlægRundballer af halm er målt nedenstående: Tabel: Diameter (m): 1,4 1,7 Vægt (kg): 200 300 Funktionstype: y = b * x^a x = rundballens diameter y = rundballens vægt Hvordan finder jeg a og b? -
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
Bestemmelse af inertimoment
ForumindlægJeg står og har brug for at bestemme inertimomentet for en stang med længden l og massen m med en rotationsakse vinkelret på stangen igennem massemidtpunktet. Jeg ved fra opslag og lign at det kan bestemmes ved I=1/12*m*l^2 men jeg har brug for at kunne bestemme det fra grunden, altså udlede. Jeg... -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Spændingsrækken - Bioteknologi
ForumindlægHej Venner. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har lavet et forsøg i min klasse, hvor vi skulle teste nogle metallers virkning på forskellige opløsninger. Ud fra dette forsøg skal der så nu laves en Journal. Der er her til Journalen nogle efterspørgsmål som skal besvares, det er det jeg er lidt i tv... -
valgfag
Forumindlæghvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
Adgangskrav
ForumindlægHej, Jeg har fået 4 i snit på matematik A, og den uddannelse jeg gerne vil ind på har et adgangskrav på 6 i snit på matematik B. Hvad er så gældende i dette tilfælde, og har jeg så en mulighed for at søge ind på den uddannelse? -
Betydning
ForumindlægHej. jeg stødte på et ord i matematik hvor der står at der findes entydigt bestemte hele tal. Hvad betyder det? på forhånd tak :) -
reducering hjælp
Forumindlægjeg har en opgave der hedder reducer a(a+3b)-ab kan slet ikke huske hvordan man gør kan nogen forklare det , så jeg kan forstå det. -
Teorem
ForumindlægHvordan beviser man, at a^n + b^n = c^n ikke har nogen løsninger (udover nul), hvor a,b og c er hele tal og c er højere end 2 ? -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
funktion f
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x) = x^3-11*x^2+38*x-40; a) Løs ligningen f'(x)=0 og forklar, hvad de fundne x-væ¦rdier fortæ¦kker om grafen for f. b) bestem monotoniforholdene for f c) Tegn grafen for f og løs ligningen f(x)=0 jeg skal her bestemme arealet af det område i 1... -
Vektor
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med denne opgave, evt. fortælle hvordan den skal løses er ikke helt med. se vedhæftet fil
