Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19261 til 19280 af 24890
-
Black and White
Forumindlæghej jeg skal skrive om hvorfor de sorte ikke må være sammen med de hvide men ved ikke hvordan jeg kan undersøge så jeg tænkte om jeg kunne få hjælp til........... plissssss hjælp ved ikke hvordan jeg skal lave hjælp myyyyyyyyyyyyyyyyyy -
Analysemodel - kildekritik
ForumindlægNogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på? -
Levn eller beretning?
ForumindlægHej alle, sidder og forberede mig til AT hvor jeg skrive om kastesystemet og har brug for hjælp. Teksten er et uddrag fra en bog fra 1998, hvori der bliver skrevet til lærere om hvordan man bør undervise i hinduisme og om hvor vidt kastesystemet praktiseres eller ej. Er det et levn eller beret... -
Tøj til eksamen
ForumindlægHey Hvad er jeres erfaringer med tøj til eksamen? Noget tøj der giver højere karakter end andet? (spørgsmålet er mest henvendt til piger) Hvad med kropssprog... og "måden" at sidde ved det grønne bord. Hvad virker for jer? -
Hvordan foregår den nye Samfundsfag eksamen? (Folkeskolen)
ForumindlægHej alle Jeg skal op i samfunsfag eksamen, men jeg ved ikke helt hvordan den foregår. Det var noget med at før prøven, så får man forberedelse tid til at svare på de lærerstillede spørgsmål i f.eks 25 min. hvis man er alene. Jeg vil bare lige vide om man må gerne have notater med til prøven?, ... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Ideer til emne og fortolkning af "Tørdokken"
ForumindlægJeg sidder med en meget tør novelle, der hedder "Tørdokken". Den er skrevet af en tysker ved navn Stefan Andres i 1949 og man kan tilsyneladende intet finder om den på nettet. Jeg er aldrig støt på forfatteren før, så er lidt balnk, da novellen ikke rigtig siger mig så meget. -
ikke optaget
ForumindlægKan man fx ikke blive optaget på en uddannelse som medicin selvom man har gennemsnittet -
bøger til læreruddannelsen?
ForumindlægJeg skal begynde på læreruddannelsen sidst i august og ved at man skal bruge en masse bøger som man selv skal betale for. Er der en/nogen som har nogle bøger de ved man skal bruge som jeg evt kan købe? [email protected] på forhånd tak :) -
Ødipus - hvorfor de navne?
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va... -
Mavesyre
ForumindlægHer i sommervarmen skal man sørge for at drikke en masse vand, men jeg undrede mig lige over: Hvad sker der, hvis man drikker for meget vand? Kan man godt risikere, at mavesyren bliver fortyndet? Hvordan kan det være, at mavesyren ikke ryger ned i tarmene? Og hvor lang tid tager det, fra når ma... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
analysemodel af artikler
ForumindlægEr der nogen der har en analysemodel af artikler. Det vil være en stor hjælp. På forhånd tak. -
implicit eller eksplicit
ForumindlægHvordan ser jeg om dette digt har en implicit eller en eksplicit fortæller? /: Desuden synes jeg også, at det er lidt svært at se, om fortælleren er epsk (med begrænset synsvinkel til en enkelt eller flere hovedepersoner), behavorisk (udefrasyn - som et objektivt kamera - beskrivende), om digter... -
fallisk-ødipale fase..?
ForumindlægHej, jeg forstår ikke denne fase helt, så derfor har jeg lidt svært ved at sammenligne denne teori med en situation. Er der ikke nogen der kan komme med en lille situation hvor det kan optræde..? (for hvis jeg får en case til eksamen, skal jeg kunne refere til det).. -
Ordforklaring
ForumindlægEr der nogen, der har eller kan lave en oversigt over de vigtigste termer inden for Old? (Hybris, Ate, Nemesis etc.) Det ville være en stor hjælp! -
Atomkraft
ForumindlægHvorfor må Iran ikke have atomkraft når alle andre lande i vesten må? Jeg synes at de skal have lov det og USA ikke blande sig! -
Gyser!!! UHHuoUH
ForumindlægEr der nogen er ja gæve folk der kender en rigtig god gyserfilm Gerne en hvor det uhyggelige er gemt i plottet og optagelserne scennen og det hele og ikke som i Saw at det uhyggelige er at han skal save sin egen fod af... Noget i retning af the Boggyman dog uden de sidste ti minutter... Alle fors... -
6 i gennemsnit, hmm...
ForumindlægHej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam
