Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19281 til 19300 af 24857
-
Kvadratkomplettering!
ForumindlægEr der en der gider opsætte et simpelt eksempel på kvadratkomplettering!? Altså, at omskrive noget til cirklens ligning! Jeg har nemlig aldrig forstået det helt, og det kunne være fedt at kunne til den skriftlige eksamen! Og nej, jeg forstår ikke eksemplet i min bog! Jeg er ude efter en kort og ... -
Differencialligning
ForumindlægJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i mat i morgen, men der er kommet en opgave som jeg bare stirre mig total blind på, jeg håber der er en der kan hjælpe. Opgaven lyder: Bestem for y > 0 den fuldstændige løsning til differentialligningen y' = - kvadratrod y Den er s... -
Diff. ligninger
ForumindlægHej. Jeg står og er ved at øve mig til skriftlig mat i morgen. Og der er en enkelt opgave uden hjælpemidler jeg simpelthen ikke kan huske hvorledes løses, her er et eksempel på sådanne opgaver: Gør rede for at funktionen f(x)= -x-1+e^x er en løsning til diff. ligningen: dy/dx=x+y Håber på h... -
Bedømmelse af engelsk A prøve
ForumindlægHej, jeg har lige været til skriftlig eksamen i engelsk A og desværre fået en karater der er lidt lavere end jeg plejer at få. Det viser sig at hele årgangen er faldet i bedømmelsen, og jeg overvejer lidt at klage. Men sidder der måske en engelsklærer derude, der ville være så flink at læse d... -
Sygeplejerske, en udd. for mig?
ForumindlægHej hej! ja jeg går så og spekulerer over sygeplejerske udd. det har egentlig altid været den, som har ligget i baghovedet og den jeg har hældt mest til. Nu har jeg så holdt mit år fri, siden jeg blev student sidste år. Men jeg kan sku ikke finde ud af om det er en udd. for mig eller om den er fo... -
Forstår ikke, hvad jeg læser...
ForumindlægHej! Nu ved jeg ikke helt, om dette er det rette sted at stille dette spørgsmål. Men jeg har vanskeligheder med at forstå og huske undertekster på film. Det er engelske undertekster, og jeg kan engelsk flydende, mundtligt og skriftligt, så det burde ikke være problemet. Det tager mig to timer at ... -
www.mitsnit.dk
ForumindlægHej Kan det passe, at hjemmesiden www.mitsnit.dk udregner et forkert gennemsnit for STX? Det ser nemlig ud til, at hjemmesiden vægter eksempelvis en dansk skrifltig eksamenskarakter (A niveau) med 2, selvom jeg mener, at den i realiteten burde vægte 1? Har jeg ret i, at karakteren i skriftlig d... -
Hjælp til programmering
ForumindlægHej! Jeg sidder og er gået helt i stå med opgave 8B delspørgsmål b) i linkede eksamenssæt. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111121%20103092%20hhx112%20MATA%2015082011%20Matematik%20A.as... -
eksamens karakterer hf-B
ForumindlægHej! Er der nogle af jer der har fået eksamenskarakterer for den skriftlige prøve i hf-mat B? jeg synes det er længe at vente, selvom jeg godt ved at der er mange opgaver at rette. Er også meget spændt på hvor mange point, der giver de forskellige karakterer. Håber at få 7,men det afhænger jo af... -
STATISTIK OPGAVE
Forumindlæghej :D sidder med følgende opgave og kan slet ikke komme igang med den, så håber der er en af jer kloge mennesker der kan hjælpe mig :D : Antag at variablen INCOME er normalfordelt med middelværdi og standardafvigelse, som fundet i opgaven. Hvad er sandsynligheden for at finde et ... -
Definitionsmængde
Forumindlægf(x,y) = arccos[4*(x2+y2)] a) bestem Dm for f ifølge min kompendium er Dm for arccos(x) [ -1 ≤ x ≤ 1 ] så Dm for f er Dm = { f(x,y) ⊂ R2 ι (x2+y2 ≤ 1/4) } er det den rigtige måde at skrive det op på? den del som jeg har markeret med fed, er noget jeg... -
Matematik karakter
ForumindlægHej.. Den skriftelige eksamenskarakter fra 2.g tæller jo 1/3 af karakteren i 3.g, men hvilken karakter?? Tæller det 1/3 af årskarakteren hele året rundt, eller skal man til sidst tage den sammen med sin eksamenskarakter?? Regner læreren det ud?? Eks: eksamen 2.g: 10 eksamen 3.g: 7 (7+7+10)/3... -
Engelsk kursus
ForumindlægHej allesammen.. Jeg ville bare spørge om der er nogle som kender noget engelsk kursus agtigt, får at blive bedre til engelsk. Altså jeg vil gerne deltage i sådan et kusus i sommerferien, da jeg ønsker at blive bedre til eneglsk både skriftligt og mundtlig. Forresten skal jeg i 3G efter ferien -... -
Job som 14 arig?
ForumindlægHej, jeg er en ung dreng pa 14 ar, som soger job her pa frederiksberg omradet. Jeg har ikke sa mange erfaringer til dette, men jeg har dog arbejdet som avisbud for, dette interreserede mig ikke. Mit sporgsmal er kan man arbejde som 14 arig f.eks i en toj butik eller andet? Er der maske nogle d... -
OPGAVER; nedarvning mm.
ForumindlægHej allesammen, tænktepå om der var nogen af jer gavmilde mennesker, der havde lyst til at sende jeresopgaver om biologi til mig som i har lavet igennem året. Når jeg skriveropgaver,tænker jeg mest om opgaver, som kan eller er kommet til den skriftlige eksamen. Derudover skal det helst være opgav... -
ALGER, biomasse og vækstrate
ForumindlægHey alle sammen jeg har et spørgsmål fra en bioteknologi årseksamen hvor jeg har en graf jeg skal fortælle lidt om. Jeg har vedhæftet FIlen med opgaverne. det er Opgave 4 spørgsmål 4::Forklar resultaterne af vækstforsøget vist på figur 3b. har skrevet en smule, men ville være rart h... -
ALGER, biomasse og vækstrate
ForumindlægHey alle sammen jeg har et spørgsmål fra en bioteknologi årseksamen hvor jeg har en graf jeg skal fortælle lidt om. Jeg har vedhæftet FIlen med opgaverne. det er Opgave 4 spørgsmål 4::Forklar resultaterne af vækstforsøget vist på figur 3b. har skrevet en smule, men ville være rart h... -
Hjælp til SSO emne
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive min SSO opgave (Større Skriftlig Opgave) på min uddannelse EUX Business. Men jeg ved ikke hvilket emne jeg skal vælge! Jeg har tænkt på fagene Dansk, Psykologi, engelsk eller kulturforståelse. Enten vil jeg vælge et fag alene eller komponere fagene sammen. Hvis i har ... -
Medierne og de unges kønsidentitet
ForumindlægGodmorgen!! (: "Medierne og de unges kønsidentitet" - en overskrift, der måske siger sig selv. Jeg skal skrive en 3 siders skriftlig danskaflevering (essay) om medierne og deres påvirkning af de unges kønsidentitet. Men jeg ved ikke helt hvilke emner der kan tages op og hvad jeg egent... -
Gode råd - rette opgave!
ForumindlægHej Allesammen.. Jeg er så igang med Samf på A-niveau - 3 år. Jeg er egentligt lidt irriteret. Og det skyldtes mine skriftlige karaktere! HVER gang jeg aflevere en opgave får jeg 7 (efter den nye skala). Kunne VIRKELIG godt tænke mig at komme op på et 10 tal. Men ved bare ikke helt hvordan jeg ...
