Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 19301 til 19320 af 170164
-
Mundtlig prøve 10. klasse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til den mundtlige prøve i matematik 10. klasse. Jeg tænkte på om der var nogen, som havde opgavesæt til forberedelse af den mundtlige prøve i matematik. Er der nogen der har nogle gode råd eller forslag til hvordan jeg kan forberede mig? Jeg har problemer med at tegne parabl... -
Hvad skal jeg komme ind på?
ForumindlægHey, skal til mundtlig matematik her i overmorgen og er ved at lave dispositioner til hvert emne man kan risikere at komme op i. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan/hvad jeg skal sige til dette spørgsmål: 4. FUNKTIONER OG VÆKSTMODELLER Gør rede for lineær og eksponentiel vækst samt potensv... -
Die Sechs Schwäne
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige i dag været oppe at trække teksten: "Die Sechs Schwäne" i tysk. Jeg har nu 24 timers forberedelse, og ville høre, om i ville hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1. Er den første konge som farer vild, den samme konge som bliver gift med den lille pige? Der er... -
brug af TI-89
ForumindlægHvordan kan man bruge en TI-89 til at beregne toppunktet og graftegning til et andengradspolynomium (parabel) -
TERMINSPRØVE
ForumindlægHej derude. I morgen tidlig skal jeg til terminsprøve og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side :) Jeg har det på 2. år og på B-niveu. kan nogen hjælpe? VH Niels :) -
Begreber i old.
ForumindlægHej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig hvad begreberne Polis, Genos, Nomos og Themis dækker over så ville jeg blive rigtig glad :) -
DK's tilblivelse
ForumindlægJeg er igang med 24 timers, og har fokus på dengang Harald gjorde danerne til kristne. hvad kan man perspektivere til? -
Hjælp dansk
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne øve mig, på analysering af udrag fra romaner, samt artikler. Nogen der kan komme med eksempler på tekster? Kan simphelthen ikke finde nogle! Tak på forhånd! -
Hjælp til udregning af en efterspørgselsfunktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave og kan ikke rigtig komme videre. Er der nogle som kan hjælpe lede mig på rette vej? Jeg kan ikke helt forstå hvad jeg skal gøre og hvordan jeg kommer frem til svaret Opgaven lyder således: Nybolig Virums efterspørgselsforhold efter en vis type formidlede ”genn... -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 7a i nedenstående opgavesæt, da jeg er helt blank...http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/hf0081.pdfJeg troede a var amplituden - altså max. udsving og b var 2*pi/perioden, men facit skal være a=-2 og b=1??? Hjæææælp!!! -
EUs ny forfatning?
Forumindlæghejsa.. jeg sidder lige og forbereder mig til historieksamen på torsdag, og har selvfølgelig ikke kunne undgå at høre om EUs forfatning, som er blevet nedstemt i frankrig... Men her for lidt slog det mig, at jeg egentlig ikke har nogen anelse om, hvad forfatningen går ud på.. det ville være meget... -
problemstillinger -
ForumindlægHej. Mit emne til historie eksamen er "Danmarks internationale placering fra 1914 til idag" Min problemstillinger lyder som følgende: - Hvorfor opstod der et brud på neutraliteten i 1914? - Hvorfor vælger Danmark at indmelde sig i NATO ? - Hvordan var Danmarks nye rolle ef... -
HJÆLP TIL SAMFUNDSFAGLIG METODE - HASTER!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave AT-eksame og har brug for hjælp. Jeg har skrevet om global opvarmning og har valgt fagene biologi og samfundsfag. Indenfor faget samfundsfag har jeg valgt at kigge på hvilke politiske tiltag der er blevet oprettet for at begrænse udledningen af CO2, eks. kyoto aftalen, og ... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHej SP, På nuværende tidspunkt har jeg et snit på 9,9 og med bonus 10,7. Jeg mangler dog stadig en eksamen... Min drøm er at blive tandlæge, som sidste år krævede et snit på 10,4 på KU. Tror I, at jeg kan komme ind der, selv hvis jeg fx får 7 i den sidste eksamen, og dermed ender med et snit p... -
AT - Doping
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene -
Gymnasier
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal til at vælge et gymnasium, jeg har været lidt rundt omkring, men har ik rigtig fundet så meget. Jeg kunne godt tænke mig et gymnasium, der både var matematisk men også lidt musisk, og det skal gerne ligge i københavnområdet. Er der nogen der kan anbefale et godt ... -
væksthastighed
Forumindlæghej. jeg har fundet et indlæg i studieportalen og har et spørgesmål til det. Indlægget: Hej! Jeg sidder med en opgave jeg har svært ved at få hul på. Den lyder:.....undersøges hvordan en bakteriekoloni udvikler sig med tiden. Antallet af bakterier N som funk af tiden t, målt i timer, kan be... -
Hjælpe vektorer i rummet
ForumindlægHer mangler hjælp til opgave a, ved simpelhen ik hvordan jeg finder frem til det, har kigger alle formler igennem men har ikke til når det er i rummet det skal udregnes -
Farvers betydning på studenterhuerne?
ForumindlægHej.Jeg har lige et spørgsmål:Hvad betyder de forskellige farver på huerne? Jeg ved i hvert fald, at der er en rød, blå og en sort - er der flere?Mvh. Blyanten -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo...
