Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19301 til 19320 af 36784
  • A lot eller lots of?

    Forumindlæg
    Jeg er lige i tvivl om noget grammatik. Ville man sige "Lots of symbolism is used in the story" eller "A lot of symbolism is used in the story"?
  • Årsagerne til at England eroprerede Skotland i slutningen af 1200-tallet

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er i gang med et forløb der omhandler Skotske frihedskampe. Jeg har valgt en problemstilling der lyder: - Hvad var årsagerne til, at England erobrede Skotland i slutningen af 1200-tallet. Nogen der har noget viden om dette emne. For jeg kan ikke finde nogen årsager til dette. Det ...
  • Historisk problemstilling

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan man definere en "historisk problemstilling" ? På forhånd tak for hjælpen og god week-end.
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår...
  • hvordan siger man...

    Forumindlæg
    Han fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske..
  • Uenige censorer

    Forumindlæg
    Hvad gør censorerne hvis de er meget uenige i en bedømmelse af fx en skr. danskeksamen? Fx hvis den ene vil give stilen 02, mens den anden vil give den 10?
  • Skønhedsidealer - Produkt

    Forumindlæg
    Hej, i den her uge skal jeg have projektuge. Overemnet er: Verden omkring os. Og jeg har valgt delemnet: Skønhedsidealer. Jeg har overhovedet ingen idéer til et produkt, så tænkte på om i havde idéer? Mvh. Anne Eslund :-)
  • Integrationspolitik

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder i øjeblikket og skriver opgave om den tyske integrationspolitik. Jeg har så bestemt mig for, at sammenligne den med den danske, men synes det er svært at finde nok stof om det. Har I nogle ideer til hvad man eventuelt kunne nævne i denne sammenhæng?
  • The Children of Men

    Forumindlæg
    jeg skal fortælle om bogen, the children of men, til eksamen, og hvis nogen har læst den har jeg brug for lidt hjælp. eller hvis nogen bare har lyst :) den handler om at der ikke er blevet født et barn i mange år, og folk har mistet håbet. i slutningen bliver en dame gravid, men faderen til dette...
  • Prinsessen på glasbjerget

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Prinsessen på glasbjerget, den har to fortællinger. Den ene er hvor det er græsmark, og det andet er om et æbletræ. Det handler ikke om det, men den har to slags fortællinger. Nogle der har læst den med græsmark? evt. analyseret?
  • fortolkning/budskab

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen af jer som ved hvordan eventyret Snemanden skal fortolkes og hvad for iøvrigt dets budskab er?
  • Dansk synopse

    Forumindlæg
    Hvordan er det at man finder ua af hvad moralen er i en tekst?
  • Ang censor

    Forumindlæg
    Hej Som hvert år sidder der et par nysgerrig elever som gerne vil have et navn på deres censor og et sted de kommer fra, men den klassiske hjemmeside på uvm virker ikke pt, er der nogen der har et forslag til hvor man kan tjekke det henne?
  • Racisme?

    Forumindlæg
    Jeg skal nu til at skrive en opgave om racisme. Og deri skal besvares et spørgsmål som lyder; "Hvad er racisme ifølge din mening?". I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeres mening er om racisme, for at få en anden vinkel på det. :)
  • hermeneutisk spiral?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan forklare mig hvad det lige er en hermeneutisk spiral er? og hvordan man bruger den metode? Tak
  • Jesus og magdalene

    Forumindlæg
    Jeg undrer mig over, at der er en del mennesker som mener at de to var sammen, og at de endda fik børn sammen, tror I at det er rigtigt? Hvorfor?
  • Metoder i billedkunst

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan oplyse mig om hvad billedkunsts metode er. Jeg ved at det er en humanistisk metode hvorfra man prøver at analysere og fortolke sit materiale. Men er der ikke andre metoder? Venlig hilsen Sarah
  • Perspektiver og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella
  • Tysk hjælp...

    Forumindlæg
    Jeg havde en sætning jeg var i tvivl om var rigtig sat sammen. Sie ist der junge Mörder
  • Hvad skal jeg skrive om?

    Forumindlæg
    Jeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have...