Søgning på: SRP historie. Resultater: 19321 til 19340 af 22627
-
Glædelig jul nørder... :)
ForumindlægHeya...Ville sgu bare lige ønske alle herinde en fin jul, terp nu ikke for meget i ferien vel?! Husk der er både 1., 2., 3. juledag til at gå i byen i... og nytårsaften, den bliver uforglemmelig... varm karmaLasse -
Valget 2005
ForumindlægHej!Valget er nu efterhånden fuldstændig afgjort. Det parlamentariske flertal ligger fast. Nogle er glade, andre er triste! Studieportalen har endnu en gang været en portal for politiske debatter i en heftig valgkamp.Valgkampen er forbi, jeg er træt, og jeg har personligt opnået det, jeg ønskede.... -
Hvis du kunne rejse tilbage i tiden...
Forumindlæg...hvad ville du så gøre?Ville du give håndmadder til Hitler, give Clinton nogle tips eller måske tjekke om Jesus nu også var så tuff?Grunden til at jeg spørger om dette, er at jeg skal skrive en tale om emnet, og siden der er så mange kloge hoveder herinde, så kunne man måske få lidt inspiration... -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
Hvor langt.
ForumindlægHvor lang skal en: Personkarakteristik være. (Hoved- og Biperson) Og en Miljøbeskrivelse være? Venligst ikke nogen: Det afhænger af............. -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
Hvad gør du, når du skal skrive en dansk stil?
ForumindlægHej Allesammen,Hvad gør I, når I skal skrive en dansk stil? Grunden til mit spørgsmål er, at jeg er ret så dårlig til at skrive dansk stil; jeg kan ikke få noget ned på papiret og jeg har svært ved at skabe "den røde tråd" i opgaven. Det er ikke fordi jeg er dårlig til dansk, da jeg ikk... -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
HJÆLP!!!!!!!!!!!
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at: Beskrive fysiske lidelser meget kort. Finde forskelle/ligheder mellem budhismens og kristendomens syn på lidelse. Skal bruge det inden torsdag så håber der er nogel som vil hjælpe. -
Jura - RUS-tur
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der har haft studiestart på jura på KU i år? For jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan svare mig på. - Er RUS-turen obligatorisk? - Går man glip af noget, hvis man ikke tager med? - Er der mulighed for, at man kun er der om dagen, men tager hjem o... -
Cendrillon Resume nogen vil rette ?:(
ForumindlægHej jeg vil takke jer meget hvis i kunne hjælpe mig med at rette min lille resume af Cendrillon har gjort mit bedste.:) på forhånd tak.Résume de CendrillonDans le conte il s’agit d’une famille qui vit avec une fille s'appelle Cendrillon qui habiter avec les deux sœurs et la de mère, Cendrillo... -
Drageløberen da/psy hjælp!
ForumindlægHej! Jeg skriver i dansk og psykologi med udgangspunkt i bogen Drageløberen. Psykologi skal dermed fungere samfundsvidenskabeligt. Jeg er dog kommet lidt i klemme mht. hvad jeg kan koncentrere mig om. Er der tilfældigvis nogle der har et par ideer. Jeg tænker på sådan noget med kulturforskelle og... -
Huntingtoon
ForumindlægHvad kan man læse, hvis man ikke kan få fat i bogen "Civilisationernes sammenstød" ??? skal bruge det tilAT.. skal vide ALT om hans teori.. og hypoteser osv.. -
Eksamen i tysk
ForumindlægHey..! Er der nogle som kan give råd til forberedse til tysk og venskabelige holdninger for censor og lærer eks: Hvad kan man sige når man kommer ind og hvad kan man snakke om når man har fået en læsetekst???? -
religion, spørgsmål
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der vil hjælpe med disse spørgsmål, da jeg snart skal til eksamen.1) hvordan ser henholdvis kristendommen og Islam på frelse.2) Har Islam nogen skabelsesberetninger og evt. hvilken. 3) åbenbaringen af koranen og koranens betydning.4) Sharia versus det sekulariserede s... -
Hvordan sluttede 2. Verdenskrig?
ForumindlægHey jeg kan ikke rigtig finde nogen bog eller hjemmeside, hvor der står hvordan og hvorledes krigen sluttede og hvornår der var 100% fred. Jeg ved hvornår og hvordan den opstod.. men hvornår den sluttede, kan jeg ikke finde.Så, hvis der er nogen som lige vil hjælpe mig med dig og give mig nogle h... -
Tysk noter! Er der nogen der vil sammenligne/udveksle noter?
ForumindlægHej!Jeg skal op til tysk :)Jeg tænkte på om der er nogle her inde der har noter (guldkorn) til de nedstående tekster??!Jeg vil gerne have flere noter og vil gerne sammenligne med andre og udveksle med andre herinde...!!!Bernhard Schlink;Das Mädchen mit der EidescheBernhard Schlink;Auf dem EisGünt... -
Kronik
ForumindlægHej Jeg vil bare høre jer ad om I kunne fortælle lidt om hvordan man skal skrive en kronik? hvad skal det indholde og hvordan opnår man bedst mulig en god karakter? er der nogen som kan komme med godt hints? for har lidt problemer med at skrive dansk stile og min lærer har sagt at jeg skal hol... -
Adolf Hitler Bøgerne
ForumindlægHej...Jeg skal til at bestille nogle hitler bøger, men de skal være på dansk.Jeg tror de hedder Mein Kampf er de på dansk?Hvem er de skrevet af?Freud -
Herman Bang - Frøkenen
ForumindlægHejsa til alle jer derude...Er der nogle af jer, som har arbejdet med Herman Bangs novelle 'Frøkenen' som derfor så har nogle gode notater? Eller hvis du kan huske hvad I har snakket om, så er det også fint ... Jeg er lidt lost med den, og har prøvet at søge på den, men uden held ...Håber...
