Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 19321 til 19340 af 141843
-
reaktionshastigheden
Forumindlæghej Sidder og regner kemi opgaver. i en af opgaverne, skal jeg regen reaktionshastigheden for noget koncentrationer når temperaturen er 700K. Men da jeg regner det ud, får jeg reaktionshastigheden til at være 0, kan det passe, at reaktionshastigheden bliver nogle gange lige med 0??og hvis ja er ... -
Systematisk navn samt adskillelse af 2 mineraler
ForumindlægHejsa :) Sidder med to opgaver, som jeg ikke rigtig kan finde ud af, men som jeg håber I kan hjælpe med :) Alt information er vedhæftet. a) Angiv det systematiske navn for levulinsyre Har fået det til 4-oxo-pentansyre, er det rigtigt? c) Undersøg, om flussyreopløsningen kan anvendes til at ads... -
Brok
ForumindlægDet er sateme da ikke til at hjælpe folk med matematik herinde, når de ikke engang skriver opgaven rigtigt op! Det er ikke for at "overfalde" nogen konkret, men det er altså et virkelig stor problem i dette forum med, at folk ikke skriver opgaverne korrekt op, hvilket må være et minimum... -
Potensvækst.
ForumindlægHej folkens. Har lidt bøvl med en af mine opgaver. Hvor mange % øges laksens vægt med når laksens længde øges med 25%? længde laks er : 87 cm vægt laks er: 2.56 kg Jeg er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Har aldrig lavet en potensvækst opgave før, og min matematik bog forklarer ... -
AT - Historie. Hvordan bruger jeg kildekritik?
ForumindlægHej alle :) HJÆLP! Jeg har et lille problem. Jeg sidder og skriver AT opgave i bl.a. historie. Skal min kildekritik indgå i selve brødteksten, eller er det som jeg tror det er, noget jeg har gjort inden, jeg har besluttet mig for, hvilke oplysninger jeg vil bruge i min opgave i fx forhold til tro... -
Afgør om funktion af voksende eller aftagende
ForumindlægJeg kender følgende funktion Hvor jeg som opgave a har beregnet de partielt differentierede og som opgave b. har opstilt gradient med værdierne (x,y,z)=(1,2,0) Nu sidder jeg så fast i c'eren, som er: c. Hvis x=1 og y=2 holdes fast, er F så en voksende eller aftagende funktion af z? Begru... -
vektorer i rummet
ForumindlægPunktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD| = 5|BD|beregn koordinatsættet til punktet Dtidligere i opgaven har jeg beregnet vinkel A i trekant ABC og lavet en ligning for planen ABCmen jeg kan ikke lige greje den med D's koordinater - nogen forlag til hvordan jeg løser den opgave? -
Ionisk form af donepezil
ForumindlægOpgaven lyder: Opskriv den ioniske form af Donepezil, der dominerer ved pH = 7. Hvordan skal jeg opskive den ioniske form? der er i opgaven ikke angivet nogen pKa eller pKb værdier. Skal man så finde pKs værdier, for de funktionelle grupper der er i mokelyket? og derudfra bedømme om molekylet kan... -
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
resume
Forumindlæghej alle sammen. jeg har fået en opgave i dansk, som jeg sys måske er lidt svært. opgaven gåt ud på at skrive en resume af bogen: drage læøberen. jeg ved ikke hvordan jeg skal starte og hvad skal jeg ha' med i min resume. er her nogen som kan måske komme med nogle gode forslage? tak på forhånd -
SSO - vægtning
ForumindlægHej.. er lidt i tvivl, så håber da nogen kan hjælpe mig. Min problemformulering indeholder tre spørgsmål. 1. Gør rede for.... 2. Sammenlign... 3. diskutér.. Er lidt i tvivl om vægtningen af hver opgave.. Er det bare ligesom normale skriftlige opgaver? altså hvert spørgsmål vægtes lige højt?? Håbe... -
Integration af Rumfang
ForumindlægJeg har den vedhæftede opgave, og undre mig over hvordan det helt præcist er at rumfanget udregnes. Vi har fundet a og b, til at være 1 og 5. Da vi kender disse tal, hvad skal jeg så helt præcist? Vi er lige startet på emnet og fik opgaven for som lektie, men jeg er bange for at jeg ikke hel... -
Synosis om folkedrabene i Rwanda
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal skrive en synopsis omkring folkedrabene i Rwanda. Er der nogle der har nogle goder ideer til opbyggelse af sådan en synopsis. Eller sågar ligger inde med en tidligere opgave om folkerab i Rwanda som jeg kan bruge til inspiration. Opgaven skal skrives inden for 9 dage så... -
HASTER! Familieliv i Danmark 1870-1930
ForumindlægJeg sidder midt i en AT-opgave, hvor et af mine emner omhandler den høje børnedødelighed ved århundredeskiftet. "Hvad var årsagen til, at dødeligheden var så høj blandt børn, og hvad ændrede situationen?"- lyder spørgsmålet. Er det nogen der kan hjælpe med en henvisning af en hjemmeside... -
Fjernsyns billedrør
ForumindlægHej igen :) Jeg søger hjælp til følgende opgave: opgaven: I et fjernsyn frembringes billedet af elektroner, der accelereres i billedrøret. Elektronerne acceleres af en spændingsstigning på 15 kV. Beregn den elektriske krats arbejde på hver elektron i billedrøret. U = 15 kV elementarladningen ... -
Koordinatsystemer
ForumindlægJeg er igang med at lave problemregning, og så kommer jeg til en opgave hvor man skal lave noget med koordinatsystemer. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er jeg skal gøre!!!!! HJÆLP, EN ELLER ANDEN!!!!!!!! Det er de tre første opgaver :-) Jeg håber I kan læse hvad der står, for... -
Reaktion
ForumindlægHej Skal løse en opgave hvor jeg i den foregående opgave har fundet ud af hvilken orden en funktion er af og hvad reaktionshastigheden er. Nu bliver der så udført til tilsvarende forsøg, dog med en anden temperatur. Jeg får også at vide, at 7% bliver omdannet på 20 min... Skal jeg så bruge Arr... -
hvilke virksomheder anvender neuromarketing?
ForumindlægHej.. jeg skal skrive om neuromarketing i min SRP opgave (Afsætning og psykologi) Jeg vil til slut i min opgave taget udgangspunkt i en specefik virksomhed, der anvender sanser/henvender sig til modtagerens ubevidste. Har i nogle forslag til hvilken virksomhed/kæde jeg kan inddrage ? :) -
Kildehenvisninger og bilag
ForumindlægHej! Jeg er løbet ind i følgende problem: Jeg har lavet en del af min opgave i excel (dataanalyse), hvor jeg som udgangspunkt blot skal bruge en graf derfra. Skal jeg så udskrive alle excel siderne og lave bilag ud af dem - eller skal jeg blot forklare hvordan jeg har gjort det i excel, i opgav... -
Den kære indledning
ForumindlægHey... Nogen der ved, om man skal have sin problemformulering med i sin indledning, fordi nu har jeg kigget på nogle gamle SSO opgaver( og ved godt kravene ikke er det samme), men her er der nemlig både eksempler på at de er med og uden... Så ville bare lige høre om den skal med eller ej... O...
