Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 19341 til 19360 af 63756
-
integration
ForumindlægEr der nogle der lige kan tjekke om jeg har løst min opgave rigtigt? -
Ligninger
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe med dem her? A) 4(3x - 2) = 5x + 13 B) 2x (3x - 4) = 2 (3x2 + 8) - Tak på forhånd! -
Matematik projekt
ForumindlægHer derude er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave? -
verdens største ø hjælp
Forumindlæghjælp hjælp hjælp så i søde her er opg "Tæt ved byen Ilulissat ligger Isfjorden. Den er 50 km lang og Ilulissat Isbræ kævler hvert døgn 70 mio. tons is ud i fjorden. Isbjegene har en massefylde på 0,9 g/cm3. Det betyder at 9/10 af isbjerget ligger under vandoverfladen. " 3.2: Bere... -
Regression:
ForumindlægHej til Alle: Jeg har en opgave som jeg har svært med: Jeg skal regne opgaven i Maple, men jeg er ikke sikkert, hvordan man regner det: Kan nogen derude forklare hvordan man kan regne det:? Det er opgave 9. link: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_B.ashx Håber, ... -
Verdens hurtigste elevator
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, det er opgave 3, c i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080815_opgave_stx_082_fysikA.ashx Er der en, der vil fortælle mig, hvordan jeg skal gribe opgaven an? -
redegøre for andengradsfunktioner
ForumindlægHej er det en der kan forklare mig hvad der menes med gør rede sætninger vedrørende andengradsfunktioner? -
+-ioner og - ioner / og protoner og neutroner
ForumindlægHvordan finder jeg ud af hvor mange + eller - ioner et stof har? Kan det evt. forklares på en præcis måde? Et andet spørgsmål er? Hvordan finder jeg ud af hvor mange protoner og neutroner et stof har? Tak på forhånd -
Afgangsbevis
ForumindlægHej, hvad skal man bruge sit afgangsbevis til? Jeg vil gerne være sygeplejerske eller psykolog, skal jeg så bruge 9. Klasses afgangsbeviset, når jeg skal søge ind efter gymnasiet? -
hjællppppppp
Forumindlægspørgsmål 1: hvordan finder man stamfunktionen til en eksponentiel funktion, af formen a^x spørgsmål 2: i en andengradsligning kan man isolere c ved at sætte 0 på x'plads: f(0)=ax^2+bx+c, så man får man kun c. Men hvordan gøre man, hvis man gerne vil finde a i andengradsligning. -
Hvad er regression i matematik?
ForumindlægHvad er regression i matematik? -
Grundloven
ForumindlægHej Jeg skal snakke i en 2 min video ,hvor jeg skal tale om hvad betyder grundloven for mig. Jeg skal komme med ét forslag til hvordan jeg kan gøre grundloven bedre og min hjerne er helt tom. Er der nogle der ville være sød at hjælpe mig med at komme op med et forslag? Mange tak til denne per... -
Optimering
ForumindlægHej. Jeg har en lille optimeringsopgave som jeg simpelthen ikke kan knække. Jeg tror den er ret simpel, men jeg kan ikke se løsningen for mig.. Det ser ud som følger: (16,85/x+3,37)-(14,25/x+2,85)=y, hvor jeg søger den x der giver maksimal y. Er der en herinde der kan guide mig i den rigtige ... -
Find højden og areal af en gavl
ForumindlægJeg skal finde højden og arealet af vedhæftede billede af et hus gavl -
Hjælp
ForumindlægHej alle jeg håber der er nogen som kan svare på det nederste spørgsmål i dette link: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1521167 -
Tertiær struktur
ForumindlægHejsa. Jeg har et problem med at formulere et korrekt svar til de nedenstående spørgsmål. Hvis der findes personer med god forstand på bioteknologi, vil jeg meget gerne bede om jeres hjælp :-) 1) Hvilken betydning kan en mutation hvor cystein udskiftes med arginin have for proteinets tertiære st... -
Ligningssystemer
Forumindlæg2x+y=6 og 2x-4y=-2 Jeg har prøvet i snart et godt stykke tid på at greje den. men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre. jeg har fået at vide der også skal være mellem regninger?. ved ikke hvad jeg skal skrive til sådanne et stykke. kan nogle hjælpe? -
Find vinklerne
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde vinkel A og vinkel B i en trekant, hvor jeg kender a, b og c. a=7.1 b=8.5 c=5.9 Hvad gør jeg? -
Tegne enhedscirklen HJÆLP
ForumindlægHey nogle der hurtigt kan lave en tegning og uploade herinde hvor i forklarer ''sinusfælden'' med enhedscirklen? Bare lige en kort forklaring på det -
10.klasses niveau (F) forlænge brøker så de får samme nævner
ForumindlægHej derude. En der kunne forlænge disse 3 brøker så de alle får sammen nævner? Meget vigtigt du forklarer hvordan du gør det også! Tak på forhånd :) (har vedhæftet opgaven)
