Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19341 til 19360 af 48964
  • studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak
  • 1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner

    Forumindlæg
    Hej Sp. Da jeg muligvis skal op i historie til sommer, og har trukket 1. verdenskrig, søger jeg en del hjælp. Vores lærer har ikke sat os ordentligt ind i det. Hvis nogen har nogle gode noter, stikord, problemstillinger, underemner osv. Må i meget gerne sende dem, det ville være en stor hjælp!
  • Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh
  • spørgsmål vedr. mat.A turbo

    Forumindlæg
    hej. jeg havde et spørgesmål. vedr, mat. A turbo. er der nogen der har været til mat A eksamen mundtligt og skriftlige. sidste år???? og måske kan hjælpe med følgende spørgsmål hvad er de emner man kan komme op i??? med hensyn til mundtlig delen. og trækker man bare et spørgsmål med det samme og ...
  • Hvad skal der til for at bestå fysik?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået. Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter...
  • hvem har retten til landet og hvorfor. (israel-palæstina)

    Forumindlæg
    Hej jeg prøver at spørge på en anden måde. Jeg har valgt at undersøge hvem af Israel og palæstina der har retten til landet og hvorfor. Nogen som kan komme med nogle historiske argumenter eller noget som kan hjælpe mig på anden måde. Jeg synes hurtigt at det kan blive for samfundsfagligt og da de...
  • Fysik A stx 6. juni 2012 facits

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige været op til fysik skriftlig d. 6. juni 2012, og kunne godt tænke mig facits til opgavesættet for at finde ud af hvor jeg ca. ligger. Jeg var oppe i det her eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-o...
  • Blærerøvs sætninger

    Forumindlæg
    Hey, så er det i morgen det sker.Engelsk skr. eksamen, så jeg leder lidt efter nogle fede sætninger eller ord som er gode til at indlede analyser o.l. Bare sådan noget som lyder klogt:-)BAre fyr løs af alle de fede ord/sætninger I kan.
  • Har i nogensinde haft behov for at bruge Formelsamlingen til problemløsning?

    Forumindlæg
    Ja, personligt synes jeg aldrig rigtigt at jeg har kunne bruge den til noget, hvad med jer? Har eksamen i morgen i problemløsning, og kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle gode råd eller erfaringer fra jer andre.
  • Hvad gør i?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med min synopsis, og jeg vil bare lige høre jer ad, om i er "færdige" med opgaven før i skriver synopsisen, eller skriver i bare nogle del-konklutioner, som i regner med at gå mere i dybden med inden eksamen?
  • Hvad gør man?

    Forumindlæg
    Hvad gør man hvis man får en ufortjent karatere til fyik eksamen, på grund af en lærer der rascist og har været det gennem hele hymnasiumåret. Og han prøver på at få der ned i karaktere ved at mindske min eksamenstid, så man ikke har nok tid at snakke færdigt.
  • Bachelor i fysik

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvorledes at bacheloreksamen på Århus Universitet foregår? Nogle siger man skal forsvarer sin opgave ved en regulær mundtlig eksamen. Andre siger at den skriftlige opgave, er det eneste der skal beståes.
  • Hvor lang tid?

    Forumindlæg
    Hey... Nu nærmer tysk eksamen sig snart, og vil meget gerne høre hvor lang tid man egentlig er inde og snakke med lærerne, inden man får karakteren, for lærerne skal vel også have lidt tid til at snakke sammen:)
  • FUR Erhverscase

    Forumindlæg
    Hej derude. Sidder er forberede mig til min eksamen, og vil gerne undersøge hvad den optimale pris vil være for øllen. Et problem er bare at jeg ikke kan finde de variable omkostninger, så hvis nogen har et råd til hvor jeg skal kigge, vil jeg meget gerne have lidt hjælp til dette? MVH Martin
  • Analysemodel til old-tekster :)

    Forumindlæg
    Til alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm
  • Strenginstrumenter / stående snorbølger

    Forumindlæg
    Hej guys! jeg har trukket strenginstrumenter til min fys eksamen, er det nogen der kan hjælpe med den første del? "Du skal fortælle om begrebet stående bølger på en streng." forstår ikke helt hvad "stående" bølger er.
  • Fysik (indre energi)

    Forumindlæg
    Jeg har trukket til eksamen i dag, jeg har trukket indre energi, hvor mine stik ord er temperaturskalaer, faser, specifik smeltevarme, fordampning og varmefylde? - er der nogle som kan forklare mig nogenlunde hvad dette handler om, for jeg forstår ikke ret meget af det :-) håber virkelig på...
  • Hvilke personer, læser hvilke aviser? Og ser hvilke kanaler på tvet?

    Forumindlæg
    Overskriften siger meget sig selv. Jeg tænkte på om nogle lå inde med information om hvilke persontyper der læse de forskellige aviser og hvilke persontyper der ser de forskellige kanaler i fjernsynet? Skal bruge det til min eksamen imorgen, vil være dejligt med lidt feed-back :) /Alex.
  • Billedet - Hvad gør jeg først?

    Forumindlæg
    Ja, når jeg får det billede jeg skal beskrive og datere til eksamen, hvad er så det første man gør, for evt. at skabe et godt overblik? Er der visse ting der er gode til at afsløre hvilken tid det stammer fra? Skal op i morgen!
  • Hvad sker der hvis jeg ikke dukker op en min naturfagseksam?

    Forumindlæg
    Jeg er rigtig langt bagud i alle naturfag og har meget svært ved at forstår fagene, så jeg har gjort mig mange overvejelser og har derfor valgt ikke at dukke op til eksamen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad der vil ske hvis jeg ikke dukker op?