Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 19341 til 19360 af 35259
-
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Pojekt uge (eksistens i rummet)
ForumindlægHej allesammen mig og to andre har valgt eksistens i rummet og vi skal komme op med en produkt til det. Vi har ikke helt styr på hvad vi skal lave af produkt, vi havde tænkt os at lave et solsystem, men det er lidt svagt. Hvis i har nogle ideer vil det være dejligt at i kom med nogle ideer. Uge 8 -
Projektopgave "på vej" HJÆLP
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
2.g opgave
Forumindlæghej jeg skal til at skrive 2.g opgave om Iran og dets præstestyre.......og tænkte på om der måske var nogle der havde nogle gode hjemmesider eller måake selv har skrevet historie opgave om det og kunne sende det til mig???Håber at der er nogen der ude dre kan hjælpe!!! -
Frankrig.
ForumindlægHej med jer (: Jeg skal skrive en rapport om Frankrig, og så tænkte jeg på om i måske ved nogle specielle ting, eller bare vil hjælpe med noget info. Ved godt at jeg kan læse på nettet, det har jeg også gjort, men måske i kunne komme i tanker om nogle andre ting? (; Tak på forhånd. -
Danskhed
ForumindlægHvad er danskhed? Jeg skal bruge forskellige synsvinkler :) -
Terrorisme eller frihedskamp?
ForumindlægHej, jeg sidder med to spørgesmål i samfundsfag der lyder: Forklar er forskellen mellem frihedskamp og terrorisme. Sammenlign de forskellige former for terrorisme og forklar forskellene. Håber der nogle der kan hjælpe- -
Gå sort
ForumindlægJeg ville høre om der var nogen der har prøvet at "gå sort" til en eksamen, som man ellers er mødt velforberedt til? -
Peter Seeberg og hans 'isme'
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 'genre'?. Han står ho... -
moses
Forumindlæghvad siger i?http://home9.inet.tele.dk/mha/Moses.htmKan det virkelig passe, at Moses var "ond" ? -
Bjergprædiken
ForumindlægHar virkelig brug for en mening om, hvordan du/I forstår disse linier: Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede. Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, s... -
eksamen !!!!!!!
Forumindlæghej .. jeg er en dreng som skal op i eng. mundtlig prøve her om kort tid. ( 9. klasse ) jeg har valgt som selvvalgt opgave at fortælle om '' racism'' ... dog har jeg kun 5-6 minutter til mit selvvalgte opgave !!! nogle mennesker her, der kan give nogle gode råd. ... -
Hvor går grænsen?
ForumindlægSagen er den at min religionslærer opfører sig ret upassende for at sige det pænt. Allerede i en af de første undervisningstimer fortalte han fyrene fra min klasse, at det var ikke sikkert, at han ville kunne deres navne før til jul: "Han ville koncentrere sig om pigernes navne, hvilket jo... -
KORAN CITATER
ForumindlægJEG HAR BRUG FOR CITATER TIL DE FEM SØJLER FRA KORANEN ER DER EN DER KAN HJÆLPE -
Irans konflikter med omverdenen
Forumindlæghar en samfundsfags aflevering, hvor jeg skal komme ind på Irans politik i forhold til omverdenen, altså hvordan de håndterer krige, for overemnet er Irans konflikter med omverdenen -
Hjælp? Hvad betyder disse ord?
ForumindlægSekulaniseret Yerdslige Gejstlige håber i kan hjælpe. (: -
Karaktergennemsnit STX
ForumindlægHej folkens (: Jeg går i 3. g på STX og forsøger lige at finde mit karakter gennemsnit.. Ved godt der er forskellig vægt osv, det eneste jeg ikke lige har helt styr på er de fag man ikke trækker som eksamens fag. Hvis jeg nu har fået 7 i NG (årskarakter) og 10 til eksamen, er jeg godt klar o... -
navn og billede, tak
ForumindlægDet ville være rart at man kunne se, hvem man kommunikerer med herinde. Navn (det rigtige) samt et billede af spørgeren i lighed med, hvad man bruger på facebook, er vel det mindste, man kan forlange af en portal som Studieportalen. Hvorfor skjule navnet? Hvorfor skjule sit portræt? Skammer mu... -
VIGTIGT - Dansk/Historie 09
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare høre, om der er nogen der har skrevet analyse/fortolkning, eller bare skrevet om et dukkehjem i dansk/historie? Og om hvordan og hvorledes i har struktureret det, og hvad i har skrevet. På forhånd tak! Cille. -
Styreformer?!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kender en oversigt over de forskellige styreformer, eller kan hjælpe mig med at få fat i det? Er nærmest desperat!! - Josefine
