Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19361 til 19380 af 33566
-
Problemregnings tips
ForumindlægHej jeg har fået feedback på at jeg skal skrive mere tekst til mine opgaver i problemregning og ikke kun vise mellemregningerne. Haster en smule. Hvordan gør jeg det fordi jeg har ingen anelse? -
Galakser
ForumindlægHvor stor er jordens hastighed i dens bane omkring solen? Hvilke fromel/formler skal man bruge for at løse spørgsmålet? -
Eksamen om differentialligninger.
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder sålees: "Du skal gøre rede for, hvordan man løser forskellige typer af 1. ordens differentialligninger" Hvordan ville i gribe det an på A-niveau? det virker lidt tyndt at gå ind og sige at vi har en tabel med løsninger og så indsætter vi tallene der i? Jeg havd... -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg vil gerne hører om nogle kan hjælpe mig med og forstå denne opgave? På forhånd tak -
atv problemregning
Forumindlægjeg har brug for hjælp til 4.1 -
matematrix s. 60
ForumindlægHej har burg for hjælp til de her opgaver. 7.a skal på lejrskole til bornholm. Skolenfår frirejse til rønne, men klassen skal selv afholde de øvrige udgifter. til det får de 1800 kr pr. elev af skolen. eleverne går igang med at lægge et budget. Der deltager 22 elever og 2 voksne. vi skal nu fi... -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
-x^2+16x = 2x+30
ForumindlægHej skal løse funktionen i overskriften, men kan ikke komme i gang da jeg ikke kan huske hvordan man opløser -x^2. -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Hyldest til lektiehjælpere på SP
Forumindlæg.. Dette indlæg skal betragtes som en hyldest til tre lektieguruer på Studieportalen .. mathon Andersen11 peter lind Jeg tror at jeg taler på manges vegne, når jeg siger tusind tak for jeres fantastiske studiehjælp. Det... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Trigonometri - retvinklet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med eksamensspørgsmål, her til om snart ;) Men jeg blev hurtigt i tvivl om dette: Du skal formulere og bevise sætningen om anvendelse af sinus, cosinus og tangens i den retvinklede trekant. - er det fint nok som bevis at forklare om enhedscirklen? eller en anden gode i... -
Hjælp til nem reducering
ForumindlægHej:) Nogen der kan løse denne: (m3/2n2)4 -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
Bestem f(x) og løs ligningen
ForumindlægJeg har det svært ved opgaven. Jeg skal løse den på papir, hvordan gør jeg? -
Reelle tal
ForumindlægEr a og (a + ε) samme reelle tal, hvor a ∈ R ∧ ε > 0 ∧ ε → 0 ? -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Reduktion hjælp!
Forumindlægx'et bag tretallet er anderledes end det andet. x-(2+3x) facit skulle meget gerne være x-(2 + 3x) = -2x - 2 hvordan udregner man det, er lidt i tvivl.
