Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19381 til 19400 af 41162
-
Er det ok at bruge brutalitet, når man forhører krigsfanger?
ForumindlægVi skal have debat i klassen og jeg havde tænkt mig at provokere ved at være for tortur :D Men mangler nogen gode argumenter. Nogen der kan hjælpe?` -
Grammatik HJÆLP
ForumindlægHej - jeg skal til terminsprøve i morgen og sidder derfor og øver grammatik. Jeg mangler en eller flere til at kigge det igennem. Det er altså ikke lektier, men bare ren repetering da jeg er en hat til grammatik. (Skriv gerne hvad der er galt, og hvorfor det skal være anderledes)Her er første opg... -
Antal timer til Skriftlig Eksamen i Gymnasiet
ForumindlægHvor mange timer er det man har til at skrive den stil? Altså hvis man IKKE, er med i standardforsøget... -
prøve
ForumindlægSkal til prøve i morgen! Kan I fortælle mig hvad er nødvendigt at vide her?? -
hjælp mig med de her opgaver skal bruge dem nu på fredag
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for jeres hjælp de har spørgsmål skal jeg fremlægge på fredag. og jeg forstår ike rigtig bogen. så vil i ike nok hjælpe mig :) så spørgesmålene ommer her De jagtede hvorfor har de et godt fælleskab hvorfor foretrækker de at være alene hvorfor har de et... -
økonomi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at besvare disse to spørgsmål? Hvis skatten sættes ned på lønindkomst, hvordan vil det så påvirke samfundsøkonomien? Hvis renten på udlån sættes ned, hvordan vil det så påvirke samfundsøkonomien? -
Spm til engelsk komma
ForumindlægJeg er gået igang med at rette en engelsk stil og har fundet en sætning som jeg syntes mangler et komma. Men hvor pokker skal det dumme komma være? Der er så mange regler i engelsk omkring komma at jeg er fuldstændig lost. "I hate them I just hate them so much that I could run away but I won... -
Historieopgave
ForumindlægHey. sidder med en historieopgave, og kan ikke finde noget at analyserer, nok mest fordi jeg ikke ved hvad en analyse for sådan en opgave består af... Mit emne er krigen om slesvig i 1864.tænkte lidt på at analyserer hvad der var sket hvis krigen ikke var startet. men ved ikke rigigt...Nogen der ... -
Analyse og fortolkning af de to tvillinger af Villy Sørensen
ForumindlægHejsa... Er der nogen som har nogle noter til "de to tvillinger" af Villy Sørensen? Eller blot en kommentar eller to-jeg er rimelig lost!! -
DELPRØVE 1, Engelsk A!
ForumindlægHello Hvad synes i om delprøve 1 engelsk A niveau? Der er mange der synes den var svær :S Den med adverbier/adjektiv skulle man beksrive dem salmet eller tage dem en for en og beskrive dem ??.. JEg tror nemlig jeg har misforstået den del.. btw. Den første hvor man skulle rette fejl, var det ikke ... -
kan jeg få nogle gode råd?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en hård og barsk fremlæggelse foran mig på tirsdag, mit emne er IT, så ville høre om i havde nogle gode råd om hvad der ville være relevant at fortælle/fremlægge om?? på forhånd tak og fortsat god dag :) -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
Integral/differential...
ForumindlægHej folkens.Jeg har fået lyst til at læse og forstå integral- og differentialregning. Jeg er ny på området, så det skal være det basale, som således skaber en grundlæggende forståelse, der kan bygges videre på. Jeg har kigget på hjemmesider rundt omkring, men jeg har ikke rigtig fundet nogen, der... -
Definerer A, B, C niveau eller år?
ForumindlægHej, Jeg er lidt uenig med min veninde i forhold til STX. Hun mener: At efter grundforløbet i 1.g (efter jul), så bliver alle de fag, som du skal have på A eller B niveau - på A eller B niveau. Jeg mener: At i 1.g er dine fag på C-niveau, i 2.g er de på enten C eller B niveau og i 3.g er de på... -
AT - Wikipedia
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet) -
Litteraturvidenskab
ForumindlægHey...Jeg har lige afsluttet 2.g og er begyndt at tænke lidt grundigere over valg af videregående uddannelse... Pt står litteraturvidenskab øverst på min liste over drømmeuddannelser, så jeg ville høre, om der er nogen af jer, der kan fortælle lidt om den uddannelse eller anbefale nogle sider...?... -
Hvilken magt har EU-parlamentet?
ForumindlægJeg skal kunne fremlægge om hvilken magt EU-parlamentet har.Håber I kan svare på det. -
er der nogen der vil ret min stil
Forumindlægjeg har en stil der skal avleveres til på onsdag -
forberede sig til tysk?
ForumindlægHvordan forbereder man sig til tysk, dumt sprøgsmål. Har overvejet at læse mine tekster igennem og så lave mundtlig et tysk referat. Men det kan jeg da umulige bruge hele min læseferie på. Hvad gør I? Eller nogle forslag?? :D -
Dumpe + bestået?
ForumindlægJeg er tvivl om man har bestået faget, hvis man dumper til den mundtlige eksamen, men f.eks. får 7 eller 10 til den skriftlige.. Nogen der ved det??
