Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19381 til 19400 af 24857
-
Eksamensplan fejl?
ForumindlægJeg har fået min eksamensplan i torsdags, hvor der står at jeg skal op i idræt B og religion C som mine to mundtlige fag. Der var kun mig og en anden der fik idræt fra min klasse, men derudover er der 3 på "særlige vilkår", som derfor også skal op i det. MEN! Så ringer rektor til mig fr... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Har jeg bestået matematik B?
ForumindlægJeg har lige taget matematik B, og er mildest talt ikke så skrap til det. Men faget skal dog bare være bestået for at komme ind på den videregående uddanelse jeg ønsker.. :) Mit eksamensbevis er lige kommet hvor der står jeg har fået 00 i mundtlig og 4 i skriftelig. Er jeg bestået? Der står n... -
Eksamenshjælp?
ForumindlægJeg er desværre så uheldig at skulle til mundtlig eksamen, B-niveau kemi. Begge gange jeg har været oppe i kemi (afsluttende 9. og årsprøve 1g) er det gået galt (6/02 taller) og jeg er efterhånden skrækslagen for eksamen, især i dette fag. Er der nogen der har gode erfaringer med lektier-eksame... -
At skrive et godt essay? - skr. eksamen
ForumindlægHej! Jeg har efter mange forsøg skrevet essay i mine skriftlige afleveringer, men har ikke fået et tilfredsstillende resultat ud af det.. Så jeg tænkte om der er nogle som har nogle ideer eller andre hjælpemidler til at skrive et godt essay.. Nogle "must have", som hører essayet til, o... -
hjælp til karakter oversættelse
Forumindlægjeg har tænkt til at tage på skole efter å have arbejdet ett år i danmark. fra tidligere har jeg haft eksamner i nogle fag fra norge, og lurer på om hvad mine norske karakterer blir på dansk skala?? norsk karakter: samfundsfag: 3 Muntlig eksamen: 5 geografi: 5 historie: 3 Matematikk 2 skriftlig... -
Analyse Af Sinkeklassen
ForumindlægHej er der nogen der har Sinkeklassen af Bent Haller. Resumè Du skal kort kunne gengive skriftligt, hvad bogen handler om. Det vil støtte dig, når du skal skrive resumé, at du har skrevet nogle stikord op. : Personkarakteristik Lav en personkarakteristik af Børges klassekammerater og find ... -
Sansynlighedsberegning
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til den skriftlige eksamen i Matematik. Jeg er imidlertid stødt på en opgave, som indeholder sandsynlighedsmatematiske opgaver, og som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an: http://img170.imageshack.us/img170/2121/billede1xt3.png Når jeg skal bestemme middelværdi ... -
Retvinklet trekant - kringlet opgave
ForumindlægJeg terper til skriftlig matematikeksamen I MORGEN! Vil I hjælpe med følgende opgave: I en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste. Bestem længden af den korteste katete. Så vidt jeg kan se, gælder ... -
Bruge TI-89 til sandsynlighedsberegning
Forumindlæg(Jeg prøver lige igen) Jeg sidder og forbereder mig til den skriftlige eksamen i Matematik. Jeg er stødt på en opgave, som indeholder opgaver omhandlende sandsynlighedsberegning, og som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an: [Link] Når jeg skal bestemme middelværdi og spredning for normalfor... -
Tyskundervisning tilbydes - Alle niveauer
ForumindlægJeg er en ung mand på 21 år, der tilbyder tyskundervisning/ hjælp med afleveringer og lektier i tysk på alle gymnasiale niveauer og folkeskole i Storkøbenhavn og København. Jeg har har haft tysk A på gymnasiet, hvor jeg fik 12 både skriftligt og mundtligt, og jeg har desuden familie i Tyskland.... -
Har brug for en Formel omkring rumfang.
ForumindlægSpørgsmålet lyder: En snebold har en diameter på ca. 6 cm. Sne har en massefylde på ca. 0.2 g/cm3 Hvor meget sne indeholder en snebold? Den har jeg lavet og det er ca. 113 cm3. Men næste spørgsmål er jeg i tvivl. Hvor mange snebolde af samme str. Skal der til, før de fylder 1 m3? Inde i m... -
Matematikaflevering, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg er i gang med min matematikaflevering, og der en opgave jeg ikke kan finde ud af: Murstenene stables på kvadratiske paller med siden 46 cm. Stenene anbringes i syv lag, og der er 112 sten i alt på sådan en palle. Tegn en skitse, der viser, hvordan det nederste lag sten kan være anbrag... -
hjælp:(
ForumindlægHej Jeg har engelsk som selv-studerende på B-niveau. Men jeg er ret dårlige til både skriftlig og mundtlig engelsk. Jeg ved ikke hvad skal jeg gøre for at blive bedre til engelske??? jeg har prøvet se mange engelske film, men det har ikke rigtigt hjulpet og kender heller ikke nogen, der kan hj... -
indsæt grafer
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket ved at skrive en større skriftlig opgave, og er i den forbindelse løbet ind i nogle tekniske problemer. Jeg skal gerne have indsat en masse grafer, men kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan man gør. Jeg har forsøgt at anvende \begin{figure} og \includegraphics, m... -
Privatlærer søges statistik universitetsniveau
ForumindlægJeg søger en privatlærer der har kendskab til kvantitative metoder på universitetsniveau, og som kan undervise i deskriptiv og inferentiel statistik. Jeg skal skrive større skriftlig opgave på Aalborg universitet hvor der også anvendes statistik programmet spss, så kendskab til dette program er... -
Indledning af Essay - Skriv et essay om 'roller'
ForumindlægJeg skal skrive et essay om roller, hvilket skal være baseret meget på det enekelte individ. Jeg har valgt at titlen skal være 'Kamæleonen', da dens funktion er at skrifte farve, efter hvor den er og hvordan den har det. Hvilket man kan sammenligne med et menneske, vi gemmer os bag e... -
Multiplikatoreffekten
ForumindlægHej SP Jeg er ved at skrive en samfundsfagsopgave (student A skriftlig fra i år, 2017, opg C3), og jeg vil gerne komme ind på multiplikatoreffekten og helst faktisk prøve at regne noget ud i stedet for bare at redegøre. Jeg er klar over, at jeg enten skal finde den marginale forbrugskvote eller... -
Søger hjælp til at forstå dem!
ForumindlægHej derude! Jeg har skriftlig årsprøve i mat (stx) her på fredag. Problemet er at jeg ikke finde regneforskrifter uden hjælpemidler (med lineær, ekspotentiel og potens). Det sagde min lærer at der vil være nogle i opgaverne, så jeg vil godt lærer det udenad. Kan nogle give mig nogle eksempl... -
To opgaver vedr. vektorer i rummet
ForumindlægHey, Der er to opgaver som jeg ikke lige kan se fidusen i. Den første lyder sådan her: Cirklens ligning er givet således: x^2+y^2+z^2/9 - 9 = 0 Jeg skal bestemme cirklens centrum og radius. Den næste opgave er 3) a fra matematik a skriftligt eksamen htx sættet fra august (link: http://www.uvm.dk/...
