Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19381 til 19400 af 32822
-
Differentialkvotient
ForumindlægHej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig! -
Andengradsfunktionen
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til min Matematik eksamen og falder over et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. Jeg skal komme ind på følgende: Hvordan kan differentialregning bruges til at bestemme toppunktet? Nogle der kan hjælpe mig med det? Venlig Hilsen Philip -
Rundetårn Geometri
ForumindlægHej, jeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal skrive en matematik raport om geometri i forbindelse med rundetårn. Jeg er rimelig lost, så det ville være great hvis i kunne komme med nogle forslag til opgavetyper man kunne lave. På forhånd tak !:) -
HJÆLP! skal op om 15 timer..
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik i morgen tidlig og mangler at besvare følgende spørgsmål. "Forklar, hvordan man undersøger, om der er en lineær sammenhæng mellem to størrelser og giv eksempler på to størrelser med en lineær sammenhæng" Ville blive meget taknemmelig for hurtige s... -
differentialligninger
Forumindlæghej :) jeg har en opgave i matematik som jeg har meget svært ved. den lyder: angiv den løsning til differentialligningen der går gennem (x0, y0), når dy/dx=x+9-1/x+1. og (x0,y0) = (ln2,0). jeg ville blive meget glad hvis nogle kunne hjælpe mig^^ -
3. og 4. grads polynomier
ForumindlægJeg skal op i matematik i morgen, men kan ikke finde ud af spørgsmålet: Forklar hvordan grafen for 3. og 4. grads polynomier kan se ud og hvordan man bestemmer deres monotoniforhold. Jeg ved godt hvad de forskellige ting betyder, men kender bare ikke svaret. Håber der er en der kan hjælpe! -
Råd ang. Studie
ForumindlægHejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k... -
FSA 2004
ForumindlægHejJeg sidder og skal lave FSA maj-juni 2004 i problemregning, matematik. Jeg mangler blot opgavehæftet - er der nogen, der har det liggende? Eller kan finde det til mig på nettet... Jeg skal bruge det i aften og vil virkelig sætte pris på at få de opgaver, jeg skal løse :p -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ... -
HJÆLP
ForumindlægHåbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK -
f(x)=-x^2+bx+c Bestem b & c
ForumindlægHejsa til alle jer dygtige matematikere. Er der nogen der tør vove sig ud i at forklare en studerende hvordan man bestemmer b & c ud fra grafen f(x)=-x^2+bx+c hvor toppunktet ligger i (2,1) Med venlig hilsen -
Konstanter a og b
Forumindlæghej jeg sidder fast i en matematik aflvering: undersøg om der findes konstanter a og b f(x) = ((x^2+a)/(b-x)) x fraregnet -b hvordan laver jeg opgaven? -
Eksamens spørgsmål!
ForumindlægHej! Jeg har matematik på A niveau. Jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: Gør rede for sin, cos og tan. Bevis desuden sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg undrer mig her over hvordan jeg skal hive c niveau stof op på et a niveau?? -
opg 3031
ForumindlægHar problemer med opgaven 3031 i bogen eksamensopgaver i matematik, linje 1-årigt forløb til a-niveau. men teksten til opgaven er bare mega lang så ville høre om nogen har lavet den engang og kan hjælpe mig lidt? -
Andengradspolynomie, redegør for a,b og c
ForumindlægHej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:) -
eksamen
Forumindlæghej efter 10 klasse skal jeg på eud og i eksamen skal man op i dansk,matematik,engelsk,fysik kemi og 2 andre men skal jeg bruge for eksempel fysik senere i mit liv og for eksempel biologi skal jeg bruge det til noget -
rapport
Forumindlæghey jeg har matematik rapport og der står forklar kort hvornår man bruger K=k0(1+r)n forklar hvad en fremskrivningsfaktor er og hvornår man bruger sådan en forklar hvad indekstal er og hvornår man bruger det jeg håber jeg får hjælp til det -
Erhvervsøkonomisk projekt
ForumindlægHej Efter ferien skal jeg aflevere et matematikprojekt. Jeg har nu fået problemer og kan ikke få hjælp nogen steder. Det er på et ret højt niveau. JEg vil hører om her er nogle dygtige matematikere der vil give en hjælpende hånd...? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægKan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ?? -
eksamen
Forumindlæger der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde eksamenssættet "2009 Maj - Matematik - STX A" ? jeg har været i i studienet, men der er kun besvarelserne. Jeg er ude efter selve opgaverne. tak på forhånd
