Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19381 til 19400 af 24890
-
velfærdsstaten..
ForumindlægHej . . Jeg skal imorgen fremlægge / lægge op til til diskussion om, om velfærdstaten er et socialdemokratisk projekt: jeg mener at til at starte med så var det vel socaldemokraterne der indførte det, eller begyndte det. Men hvad vil være godt at have med, eller diskutere, har læst meget på nette... -
Karakter
ForumindlægHeej SP'er jeg ville lige høre om hvordan man får en bedre karakter og hvad man skal gøre for at blive dygtigere -
SRO
ForumindlægHej jeg har biologi A og Matematik B Jeg skal fortælle, hvordan salmonella påvirker kroppen på kort og langt sigt, men ved ikke hvad jeg skal komme ind på -
HJÆLP, DET HASTER........
ForumindlægHej med jer:) Jeg har lige skrevet en tysk julehistore ud fra et kopiark, hvor jeg skulle beskrive det og skrive om til en julehistorie, men problemet er bare jeg startede med at skrive det på dansk for at kunne forstå det, men kan ikke oversætte det til tysk for har svært ved. Så derfor ville j... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
Rettelse
Forumindlæggrammatik Rettelse -
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Den grimme ælling
ForumindlægHvad kan man sige om H.C Andersens eventyr "Den grimme ælling", som man kan tage ved lære i vores dage? Noget vi har taget ved lære i det senmoderne samfund? Gerne et godt argument, det er nemlig dét min opgave har fokus på. -
Hvordan starter man på sit essay`?
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp fordi jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte med at skrive essay.Jeg har kun skrevet et essay før men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde. Opgaven var i 6. klasse så jeg er helt blank.vær venlig og hjælpe mig -
Psykolog?
ForumindlægHej Sp. Jeg kunne godt tænke mig i fremtiden at blive Psykolog, dels fordi jeg har en sjette sans inden i mig, som andre ikke har. Men spørgsmålet lyder, hvad er adgangskravene for sådan en uddannelse? Udover en gymnasiel udd. Tak på forhånd! -
kildekritik
ForumindlægHej, Jeg ska aflevere projekt næst uge, men der står i opgaven at jeg ska inddrage kildekritikken, Jeg ved ikke hvad det er, og hvordan skal jeg analysere de to kilder som jeg har taget fra en bog. Det vil være en stor hjælp. hvis i svar mig hurtigst muligt. på forhånd tak. Nadia -
Hvorfor opstod trekantshandlen?
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe med spørgsmålet? Skal jeg prøve at komme med mit eget bud først? På forhånd tak -
Fra natur til landbrug
ForumindlægSidder og skriver SRO, men mangler en figur, der viser hvordan Danmark har ændret sig gennem nogle år med henblik på ændringen fra natur til landbrug. Dvs. fx 3 billeder der viser hvordan Danmark har ændret sig fra fx 1975 til 2011. Er nogen, der har noget lignende liggende, eller ved hvor jeg ka... -
Perspektivering
ForumindlægHejsa :-) Hvad er vigtigt når man perspektiverer? er mega lost på det..... -
imperialisme vs. kolonialisme
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder med en historieopgave om imperialismen, men jeg er blevet i tvivl om hvad forskellen på imperialismen og kolonialismen er. Jeg ved det er to forskellige tidsperioder, men kan jeg så godt kalde dem for kolonimagter og kolonier? Og hvis ikke hvad hedder de så under imperials... -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
Analyse af ''I Danmark er jeg født''
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og har brug for lidt hjælp. Jeg har trukket fordybelsesområdet: Lyrik før 1920 og har valgt teksen I Danmark er jeg født. Siden jeg afleverede min synopse har min dansklærer spurgt mig 1.000.000.000 gange om hvad der menes med: end høres danskens sang og m... -
imperfektum eller præteritum? :(
ForumindlægDernæst tog han hen på sit kontor, hvor han kort talte med hans sekretær. hvordan ville man skulle oversætte det?
