Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19401 til 19420 af 29788
-
Folkevise - dansk
ForumindlægHej. Vi har dansk på A-niveau på første år (altså i 1.g). Vi har om folkevisen Hillelilles sorg, og vi har rimeligt svært ved den. Er der nogle som har haft om denne, og måske kan hjælpe lidt? Vi skal lave et referat, person- og miljøkarakteristik og bestemmelse og begrundelse for visetypen. ... -
dead man walking
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at skrive om dødsstraf i SRP, hvor jeg har valgt at læse Dead man Walking. Mit problem er bare, at jeg ikke har nogen ideer om hvad jeg vil analysere i bogen, altså hvad mit fokuspunkt skal være?? Desuden mangler jeg sekundært litteratur.?? Kunne se at der allerede var ... -
Fysik/kemi
ForumindlægHej allesammen. Jeg har meget svært ved fysik/kemi, og der er mange ting jeg ikke forstår. Jeg har fået en opgave der lyder: Diskuter hvordan grundstoffernes elektronegativitet påvirker hvilke typer bindinger de kan lave og kom med eksempler på polære elektronparbindinger, upolære elektronparb... -
Mangler taler eller kilder om kina
ForumindlægHej. Da vi til december skal i gang med vore SRP, har jeg besluttet at skrive om kinas (udenrigs)politiske historie fra Mao og frem til idag. Jeg skriver i fagene samfundsfag og historie. Jeg har efterhånden fået lånt en del bøger, men jeg har problemer med at finde gode kilder/taler som jeg kan ... -
Idealstaten og det postfaktuelle samfund
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er en smule lost angående en opgave jeg har for til på søndag.. jeg tænkte derfor på om der ikke er en flink sjæl som kunne tænke sig at at hjælpe mig med, at gribe denne opgave an og måske har nogle ideer til hvilke politiske filosoffer, der har haft en stor påvirkning på... -
Den kolde krig
ForumindlægEr i gang med en prøveeksame, og har fået 2 spørgsmål min lære gerne vil have jeg svarer på, men jeg er helt lost. Nogle der kan hjælpe? Udover Marshallhjælpen, påbegyndte man i denne periode også arbejdet mod det der i dag er EU, Fortæl lidt om hvad dette fik af betydning for velstanden i veste... -
SRP om bogen "A Dry White Season" af André Brink
ForumindlægHej alle, Jeg har emnet Apartheid til min SRP, hvor jeg blandt andet vil skrive om bogen A dry white season. Jeg er dog usikker på hvad resten af min opgave skal handle om og hvad man evt. kunne have særligt indblik på i bogen. Hvis der er nogen der har skrevet SRP om bogen A dry white season... -
Lineær algebra
ForumindlægJeg sidder og bakser med nogle opgaver, som jeg ærlig talt har lidt svært ved, selvom det måske er relativt simpelt, men er ikke så godt inde i stoffet endnu.. Jeg skal bestemme en standard matrix A for den lineære afbildning f: R3->R4 der er fastlagt ved f(1,0,0)=(2,1,0,1), f(1,1,0)... -
::
Forumindlæger der nogen der gider og hjælpe mig med de 4 spørgsmål eller måske har nogen idee om det..tak på forhånd 1)Hvor i samfundet, mener du, at sygdomsadfærd kan opleves? Angiv 3 eksempler 2)Hvornår udviser en person sygdomsadfærd 3)Hvordan kan en persons sygdomsadfærd komme til udtryk? (Angiv 3 ek... -
3 sætninger
ForumindlægJeg har skrevet 3 sætninger. Jeg tror måske, at der godt kunne være sneget sig et par fejl ind i dem. Kan bare ikke selv spotte dem. Mord wird in den USA strenger bestraft. Während du weg warst, habe ich dich vermisst Ganz gleich ob du ein Mädchen oder ein Jung bist, bist du zu Schulg... -
Avantgarde tekst??
ForumindlægHej .. Jeg skal skrive en avantgarde tekst og forklare hvorfor det er en avantgarde tekst. Problemet er bare at jeg ikke rigtig forstår hvordan det skal gøres. Har forstået at avantgarde er noget det træder ud af rammen, noget anderledes og som gerne skulle fremkalde en reaktion hos læseren.. Men... -
Terminal 3 - studieretningsopgave
ForumindlægHejsa, jeg skal snart til at begynde på min studieretningsopgave som er en eksamenskarakter. Jeg skal skrive om Terminal 3 i fagene: Design og Erhvervsøkonomi. Jeg har dog lidt problemer med at finde relavant information omkring Terminal 3. Jeg har søgt på nettet og fundet en smule ind på Cph... -
Beregn tid
ForumindlægSimpelt (måske) spørgsmål. Jeg skal regne ud hvor lang tid det tager at cykle 10 km med en fart på 15 km/t Jeg tænkte at 10 er 2/3 af 15 og tiden så måtte være 40 min. (altså 2/3 af 60), men det virker bare af meget, og jeg kan ikke finde en udregning der passer til. jeg prøvede at udreg... -
Hvad skal jeg ende med at besvare (kina)?
ForumindlægHej I forhold til min SRP, har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og historie omkring Kina. Jeg har valgt at lægge mere vægt på det (udenrigs)politiske frem for det økonomiske. Jeg havde selv regnet med, at det omgaven i sidste ende skulle besvare var, om Kina kan karakteriseres som værende... -
matematk
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig lidt med dette opgave eller har måske en formel så jeg kan regne det ud. jeg gik fuldstændig i stå. i en næringsopløsning kan antallet N(t) af bakterier t timer efter et forsøgs begyndelse beskrives ved N(t)=150*e^0,5766t 1) hvor mange bakterier findes der til t... -
opgave 9015 : bestem forskrift ud fra differentialligningen vha. logistiske differentialligninger
Forumindlæghar en opgave her som går ud på: en funktion f, er løsningen til differentialligningen y'=2x + 5 - y og linjen med ligningen y=1 er tangent til grafen for f a) bestem forskrift for f? mit problem er at finde den rigtige logistiske ligning til y' =2x+5-y ville selv sige den måske ku være y... -
svær opgave, differential ligninger :)
ForumindlægHej :)Ja, det er sidste opg' i min matematik, aflevering, og de 2 sidste under opg'er, i den sidste opgave er jeg ikke sikker på.Den 2. sidste har jeg et bud på, som jeg måske tror er rigtig, men er lidt usikker.. den sidste kan jeg ikke og har behov for lidt hjælp. Den første er jeg ret ... -
Hjælp det haster ;-)
ForumindlægHeeeej. Jeg har 2 opgaver jeg rigtig gerne vil have hjælp med;-) 1). Vis med en tegning forholdet mellem indlandsisen og Ejer Bavnehøj. Tekst: Indlandsisen er 3231 m. Høj på sit højeste punkt. Til sammenligning er det højeste punkt i Danmark Ejer Bavnehøj 171 m. Høj. Nogle der kan h... -
Tornerose - folkeventyr?
ForumindlægHej hej allesammen, Er Tornerose et folkeeventyr? og på hvilken måde for fx på fransk er det jo Charles Perrault der har skrevet det, så kender man jo forfatteren. Skal høre om der er en der ligger inde med en rigtig rigtig god analyse af tornerose på dansk - Brødrende Grimm (måske også på fran... -
Tornerose på fransk
ForumindlægHej hej allesammen, Er Tornerose et folkeeventyr? og på hvilken måde for fx på fransk er det jo Charles Perrault der har skrevet det, så kender man jo forfatteren. Skal høre om der er en der ligger inde med en rigtig rigtig god analyse af tornerose på dansk - Brødrende Grimm (måske også på fr...
