Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19401 til 19420 af 34132
-
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir... -
trekanter og enhedscirkel
ForumindlægHej alle Kan man bruge en enhedscirkel til at beregne sinus og cosinus til en vinkel for vilkårlige trekanter eller gælder det kun for retvinklede? -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Bevis
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at se et bevis igennem efter fejl? Jeg ved ikke hvorfor, men den bliver ved med at sige fejl, når jeg prøver at vedhæfte dokumentet... -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde værdimængden for en funktion. Normalt plejer man da bare at finde nulpunkter og de højeste og laveste værdier i definitionsmængden og sætte ind i funktionen?I denne opgave er der kun én mulig x-værdi, og der står desuden at X tilhører R+. Betyder det, at defi... -
Træ-diagram og kombinatorik
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med eksamensspørgsmål til mundtlig mat B Jeg skal svare på et spørgsmål der lyder således: Hvordan laver man et træ-diagram når der kastes med 3 mønter. Derefter redegør for kombinatorik formlen. Ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen der vil hjælpe :-) -
Leibniz og Newton differentialregning
ForumindlægEr der en der kan forklare meget kort, hvordan Leibniz og Newton lavede differentialregning, og hvordan metoderne var forskellige? -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
Skr.mat eksamen for sproglige!
ForumindlægHej!Er der nogen der har været oppe i mat(B) i dag? (overbygning til naturfag)Ville bare høre hvad folk synes om opgaverne og sværhedsgraden? -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
Skifte gymnasium!
ForumindlægNogle der har erfaringer med at skifte gymnasium? Og evt. inden 3.g.Jeg skal selv gå i 3.g på et nyt gymnasium efter sommerferien. Og jeg er liiidt nervøs for, hvordan det kommer til at gå. både socialt - men også med hensyn til pensum osv. -
Hvad sigr funktionen?
ForumindlægAf Folkesundhedsrapporten fra 2007, udgivet af Statens Institut for Folkesundhed, fremgår det, at udviklingen i forbruget af antal sengedage for børn under 16 år på danske hospitaler kan beskrives ved funktionen f (x)= -9959x + 650584, hvor x betegner antal år efter 1978. a) Beskriv, hvilken in... -
Sammenhængen mellem areal og stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for Sammenhængen mellem areal og stamfunktion. Så skal jeg vel bevise sætningen A'(x0) = f(x0) ikke ? og hvad kunne man ellers ? -
hurtig hjælp til opgave om ligning.
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen og jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg beregne dette. opgaven lyder.a) En linje l har ligningen 3x-y-4=0 beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen. jeg håber det er nogle som kan hjælpe med en formel eller en forklaring på hvordan man lige gør det. Jeg er ... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej.. For at bestå en mundtlig eksamen.. Skal man så bare fyrer den af giive den gas, komme ind på alt der indeholder emnet man har trukket. Man skal slet ikke være afslappende, man skal bare joke lidt fyrer den af sørge for at man kommer ind på emnet fra forskellige vinkler af.. Snakke konstan... -
lim f(x)
ForumindlægLadf(x) = (x^2 - a^2)/(x - a) for x ikke lig med a og 0 for x = ahvor a er et tal forskelligt for 0. Undersøg om limf(x) x->a eksisterer. Undersøg om f er kontinuert i a.ER ikke helt sikker på hvordan denne skal gribbes an, så hvis der er nogle der har forslag vil de blive modtaget m...
