Matematik
HJææælp trekanter
jeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe
Svar #2
15. august 2015 af AskTheAfghan
Du skal bare vide, at der er forskellige "definitioner" af disse tre vigtige begreber pga. niveauer. Det er derfor bedst at kun bruge din egen matematik bog (som du bruger til gymnasiet), ellers kan man blive forvirret. Ønsker man at lære mere og vil være præcis, kan man kigge rundt på nettet.
På det laveste niveau, kan man bruge definitionen sinus som forholdet mellem modstående katete og hypotenusen; cosinus som forholdet mellem hosliggende katete og hypotenusen. Den sidste definition kan du finde ud af. Bemærk dog, at disse definitioner gælder for de retvinklede trekanter.
Svar #3
15. august 2015 af Sami01 (Slettet)
okay men at give en deffinition skal jeg så fortælle hvad det går ud på? hvis nu jeg skal skrive det ned som en aflevering, (skal fylde en side) skal jeg så fortælle hvad det går ud på?
Svar #4
16. august 2015 af AskTheAfghan
Selvfølgelig. Det ville være best, hvis du forklarer det ud fra din egen forståelse. Gør det kort og enkelt.
Skriv et svar til: HJææælp trekanter
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.