Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19401 til 19420 af 20599
-
Hjælp!!!
ForumindlægJeg har sku en MEGA problem; Samfundsfags-aflevering som jeg intet fatter af!!!Opgaven lyder:1.Sammenlign bilag a1, a2 og a3´s opfattelse af hvad der skaber social og politisk konflikter? - sammenligningen skal bla. ske med udgangspunkt i REALISMETEORI og IDEALISMETEORI!2.Diskutér hvorledes Hirst... -
studieretningsopgave om ungdomskultur i nutidens england
Forumindlæg' Hej :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave om ungdomskultur i nutidens England. Min problemformulering lyder: Redegør for begrebet utilpassede unge og forskellige måder, hvorpå den manglende tilpasning kommer til udtryk. Vurder mulige forklare på eksitensen af utilpassede unge i et ... -
Hiphop kulturen i New York
ForumindlægKære alle, Årets AT emne er kommunikation, og i den forbindelse har jeg valgt at arbejde med hiphoppen i New York. Min problemformulering lyder således: Hvordan er de amerikanske hiphop kunstneres musik påvirket af deres miljømæssige og økonomiske baggrund samt hvilken rolle har ungdomskulturen... -
Selviscenesættelse i hhv. antikken og nutiden
ForumindlægVi sidder midt i AT-forberedelse til eksamen. Vores fag er samfundsfag og oldtidskundskab. Vores problemformulering + stillinger lyder således: Hvordan bruges selviscenesættelse i hhv. nutiden og antikken i vejen til magt? 1. Hvad er selviscenesættelse som kommunikationsform? Her er vi i tviv... -
Er den danske model truet? -
ForumindlægHar fået til opgave at skulle lave en synopsis hvor overskriften lyder: er Den danske model truet? (den danske velfærdsmodel) Her er tre kilder, hvor jeg skal arbejde ud fra é af dem : Kilde 1: http://www.information.dk/267631 Kilde 2: http://politiken.dk/debat/ECE1254461/de-borgerlige-droe... -
Grundforløbsprøve - Analyse?
ForumindlægHej :-) Jeg skal her om 5 dage aflevere en synopsis til min grundforløbsprøve. Vi skal være tværfaglige og indrage 2 grundforløbsfag som blandes sammen som vi går til prøve i. Jeg har valgt fagene; Samfundsfag og Kulturforståelse. Fokuspunkt: Komme i dybden med Muhamedkrisen. Min lærer... -
Biologi B eller Erhversøkonomi
ForumindlægFik et brev i lørdags hvor det stod mit valgfag datalogi ikke var blevet oprettet. I det stod der også at astronomi heller ikke var blevet valgt(mit andet valg hvis det skulle være).Jeg står nu med 2 valg. Biologi B eller erhversøkonomi. Ingen af de andre fag siger mig så meget.Biologi: Fik 8 i 1... -
Aktør-struktur-mødsætningen
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at skrive en diskussion om hvilke udfordringer dobbeltsocialisation stiller den enkelt og samfundet overfor. I en samfundsfaglig diskussion skal man uddybe hvorfor de to opstillede forklaringer er forskellige, og det er her jeg er løbet i vanskligheder. Dencik me... -
Problemformulering Hist.-Eng.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal i AT skrive om den industrielle revolution i England i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel) Jeg ønsker primært at komme ind på forholdene under industrialiseringen (arbejdernes) da jeg i engelsk skal læse Hard Times (af Charles Dickens), hvor disse også... -
Mundtlig SA
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag. Og tænkte på, om nogle ville give en lille hånd med! - jeg kan komme op i en af de følgende opgaver.Ville være rigtig dejligt, hvis nogen ved/kan noget, som ville være godt at sige!ps. Skal op på torsdag! - så gerne hurtige svar. (på forhånd TaK)... -
Hvornår egner man sig til økonomi?
ForumindlægJeg har det sidste halve års tid gået og grublet lidt over, hvorvidt økonomi (på uni) er noget for mig. Jeg synes umiddelbart, det virker rigtigt spændende, men når det kommer til stykket har jeg jo nok slet ikke så meget viden om studiet, selvom jeg både har været i studiepraktik og kender en ... -
Hvad skal man vælge..?
ForumindlægVed godt at I sikket er ved at blive sindsyge om dette spørgsmål men har virkelig brug for hjælp så nu prøver jeg lykken..Hvad skal man skrive SSO om i historie.. For det første vil jeg rigtig gerne ha af- eller bekræftet om det er rigtigt at man skal skrive inden for et overordnet emne man har h... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
oversættelse til dansk
Forumindlægjeg sidder her midt i min SSO som jeg skriver i samfundsfag. I mit primære materiale er jeg stødt på en engelsk tekst. Den skal helst oversættes meget ordret, dog samtidig forståelig. Det kan jeg ikke, så jeg håber at nogen kan hjælpe:\n\n"Deviance is the quintessential element of newsworthi... -
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
brug for hjælp:( inden 20/03/06
Forumindlæghej kære venner:)vi skal aflever en skfriftlig rapport i samfundsfag på 8 sider, vi har fået de nedstående tekster som vi skal skrive dere holdninger om velfærdssamfundet, jeg har læste de der arker 3 gange men forstår dem ikke rigtig, det er sværte at få fatte hva de mener rigtig, der står ikke... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
SSO - Hvad pokker er en stærk identitet?
ForumindlægHello :) Jeg sidder med min SSO i samfundsfag, der har emnet "Sociologi - Identitet". Foruden at analysere hvordan en identitet skabes (som jeg er igang med nu og har nogelunde styr på), skal jeg også analysere hvorfor en stærk identitet er vigtig i informationssamfundet. Og...
