Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19421 til 19440 af 158924
-
opgave om global opvarmning
Forumindlæghej Jeg har en opgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp til. I år 2001 forventer man, at 19 934 millioner tons kuldioxid ikke bliver optaget. Man forventer, at denne mængde af kuldioxid vil stige med 1% om året. - Hvis denne vækst fortsætter uændret, hvor mange millioner tons kuldioxid vil d... -
Spredning (betydning)?
ForumindlægHej Jeg har et problem med at finde ud af tallet for spredning egentlig betyder Ved en måling med 89 obsverationer har jeg fundet middelværdien til at være 14,45 og jeg har udregnet spredningen til at være 2,37, men hvad betyder de tal i forhold til hinanden? -
Differential regning uden hjælpemidler
ForumindlægHej, jeg skal differentiere f(x) = (2x+1)*ln(x) og bestemme f'(1): Jeg differentiere ledvis: f'(x) = 2 * 1/x Jeg skal bestemme f'(1): 2 * 1/1 = 2 Når jeg kontrollere med WordMat, så giver den facit = 3 En som kan sige hvad jeg gør forkert? -
Diff. kv. og monotoniforhold.
ForumindlægHvis jeg skulle redegøre for sammenhængen mellem en differentialkvotient og dens monotoniforhold, ville det være fyldestgørende, hvis jeg tog udgangspunkt i et eks, feks. 2x, tegnede den, og redegjorde herudfra hvor den var voksende og aftagende? -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen som kender en hjemmeside til problemregning fra 9. klasse hvor man na øve sig ?:) -
Ligninger - Har brug for hjælp!
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? Tak! -
Differentialregning
ForumindlægHej dette spørgsmål indgår i min opgave håber der er nogen der forstår, for jeg har tabt tråden. Udled differentialkvotienten f'(x) ved brug af sekantmetoden -
Hjælp til linjens ligning ud fra vektor og punkt, uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål, og det er uden hjælpemidler. Har tjekket webmatematik, og alle sider, men jeg kan ikke finde ud af hvordan :( Alt hjælp værdsættes! -
Hvad hedder det på dansk?
ForumindlægPå engelsk hedder det trig-identities , hvad hedder det på dansk? Jeg tænker på trigonometriske sammenhænge som f.eks. cos^2(x) + sin^2(x) = 1 sin(x)^2 = 1 - cos(2x) osv. -
Funktioner
ForumindlægHej, nogen som har et godt eksempel på anvendelse af f’(x) i forbindelse med optimering? har svært ved at forstå hvordan man anvender f’(x) i forbindelse med optimering, og har desværre ikke kunne finde nogle eksempler, tak på forhånd! -
Andengradsfunktioner
ForumindlægBestem eventuelle rødder(nulpunkter) for følgende funktion: f(x)=2x^2-4x+1 -
Differentiering
ForumindlægHvordan differentierer jeg denne trigonometriske funktion? 1. Bestem 2. Bestem tangentens ligning i -
Disposition.
ForumindlægHej SP. Er der en, der vil uddybe dette yderligere eller komme med links? Vis at en positiv voksende kontinuert funktion på et lukket interval har en stamfunktion og benyt dette til at vise, hvordan man kan bestemme arealer vha. bestem integral. På forhånd tak. -
Lån
ForumindlægHej hvordan tager man et lån, når en bil koster 440443 kr. ? -
Forsikringmatematik erhvervserfaring sabbatår
ForumindlægJeg drømmer om at læse forsikringsmatematik, men mit snit er omkring 8. og dermed ikke højt nok. Jeg er næsten færdig med 3 år og kan dermed ikke nå at forbedre det og selv hvis jeg kunne vil jeg gerne have en backup. Så spørgsmålet er hvad jeg kunne lave i et evt. sabbatår som vil hjælpe mig me... -
Eksponentielle funktioner og sammenhænge
ForumindlægHej! Lige nu sidder jeg med en blandet aflevering, som omhandler ligninger og parenteser, samt eksponentielle funktioner, og jeg er helt på bar bund, jeg kunne virkelig godt bruge en hjælpende hånd fra en venlig sjæl.. Et mere overordnede spørgsmål er, hvad gør man hvis en udvikling er negativ,... -
Varianble
ForumindlægHvad er svar? -
Reducér
ForumindlægHej. Jeg har glemt hvordan det er man reducér. jeg har to opgaver som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med: 1. (x+2y)(x-2y) 2. ab-b(a-3b) -
Eksponentiel funktion
ForumindlægEn eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe? -
Funktioner
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik opgave og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = 4*0,5^x og g(x) = 4*2^x. Jeg vil meget gerne høre hvordan finder ud af det, evt med udregning, på forhånd tak:) Grafen ser sådan, på det vedhæftet bilag:
