Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19421 til 19440 af 104934
-
Erfaringer: Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til mundtlig engelsk(B) eksamen her på onsdag, men er allerede ret nervøs. Jeg har læst alle teksterne fra vores kompendium igennem, og er nu ved at kigge på de noter jeg har skrevet til hver og en igennem årene. Egentlig vil jeg bare gøre høre jeres erfaringer med mund... -
mundtlig matematik - 15 min?
ForumindlægHej. Det her er spørgsmålet jeg skal lave disposition til i mundtlig matematik... Har i nogle ideer til , hvad jeg mere kan komme ind på, for mit oplæg skal vare 15 min. og det gør det nok ikke når jeg kun redegører for den aksiomatisk deduktive metode og beviser en sætning.. eller er det n... -
Hvad skal jeg komme ind på?
ForumindlægHey, skal til mundtlig matematik her i overmorgen og er ved at lave dispositioner til hvert emne man kan risikere at komme op i. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan/hvad jeg skal sige til dette spørgsmål: 4. FUNKTIONER OG VÆKSTMODELLER Gør rede for lineær og eksponentiel vækst samt potensv... -
Kontruktion af parabel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive mine dispositioner til matematik A eksamen. Jeg skal redegøre for, hvordan jeg konstruerede en parabel, udfra nogle betingelser, jeg selv satte. Sandheden er, at jeg bare indsatte en parabel i Geogebra og rykkede rundt på den, men nu skal jeg altså finde den ma... -
Formler til bestemmelse af den absolutte/relative tilvækst, når x får en absolut og relativ tilvækst?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med at lave en disposition til nedstående spørgsmål. Du skal behandle vækstegenskaberne ved lineære, eksponentielle og potensielle udviklinger og herunder udlede formler til bestemmelse af den absolutte/relative(procentvise) tilvækst, når x får en absolut eller ... -
Haster.. eksamenspørgsmål til økosystemet, engen
ForumindlægHej.. Jeg sidder og er i gang med at lave dispositioner til biologieksamen, men er kommet lidt i knibe, for ved ikke hvad jeg skal snakke om til følgende spørgsmål: 1. Analysere hvilke biotiske og abiotiske faktorer der har særlig betydning for engen. jeg ved godt hvad biotiske og abio... -
eksamen universet HJÆLP
ForumindlægHej gutter. Jeg skal til eksamen snart og er i gang med at lave en disposition for emnet "Solsystemet og Universet." Jeg skal forklare sort legeme stråling og wiens forskydningslov og de ting der hører med her. Men jeg fatter absolut intet, når jeg læser om sort legeme stråling og S... -
Redegørelse for, hvorledes toppunktsformlen kan bruges til optimering.
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med at lave dispositioner til matematik B mdt. eksamen. Er nået til andengrapolynomier og jeg har fundet ud af første del af spørgsmålet. Men når der bliver spurgt til hvordan toppunktsforlmen kan bruges til optimering, så er jeg i tvivl. Eksamensspørgsmålet: Der øn... -
kroppens cirkulationssystem
ForumindlægHey, jeg skal op i biologi på tirsdag og er igang med at lave disposition over de 12 emner jeg har fået udleveret. et af punkterne til et af emnerne er "Beskriv kroppens cirkulationssystem", jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "kroppens cirkulationssystem" er, har kigg... -
matematik-hjerner, se her!
ForumindlægHey! Nogle der kan hjælpe med lidt matematik? Er igang med at lave dispositioner til de forskellige emner, og vil gerne have hjælp til, hvad der hører under de forskellige emner(det som umiddelbart er det vigtigste inden for hvert enkelt emne at kunne perspektivere til: Løsning af andengradslign... -
FSA dansk mundtlig
ForumindlægHej... Jeg skal op i FSA i dansk mundtligt på fredag... Ville bare høre om nogle kunne give mig nogle gode råd.. Jeg skal op i synops. Jeg trak emnet "Kønsroller" og valgte teksten "Vaske og tørre" af venterpaafar.dk (du har så evigt ret, sang nr 4).. Min disposition ser såda... -
Egenskaber ved sinus, cosinus og tangens.
ForumindlægHej alle. Jeg skal på mandag fremlægge nogle væsentlige egenskaber ved sinus, cosinus og tangens og gå i dybden med cosinusrelationerne. Jeg er lidt i tvlvl, om jeg skal bevise sinus, cosinus og tangens i en retvinklet trekant vha. enhedscirklen, og herefter kort fortælle om sinusrelationerne og ... -
Vækstmodeller til mundtlig eksamen
ForumindlægHej - jeg er ved at sidde og forberede nogle eventuelle dispositioner til en mundtlig eksamen i matematik a, og jeg er kommet i tvivl om, hvad jeg ville skulle komme ind over i et spørgsmål. Spørgsmålet handler om vækstmodeller, hvor jeg skal arbejde med lineær og eksponentielle vækstmodeller hh... -
Human Trafficking - mundtlig engelsk
ForumindlægHej! Jeg står og skal op i mundtlig engelsk om lidt mere end en måned. Dog skal vi aflevere første udkast til vores disposition allerede om et par dage, så jeg håber, I vil hjælpe mig lidt. Vi har haft et hovedemne om Human Rights, og jeg tænker at vælge noget om Human Trafficking som underemne.... -
Fame
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen!! jeg skal lave en engelsk dispostison. mit overemne er fame og mit delemne er the dark side of fame. så er problemet at jeg ikke kan komme på underemner til mit delemne. jeg skal komme ind på 5 ting om mit emne!!! Skal afle... -
Iliaden - formål?
ForumindlægHej med jer! Jeg skal op i old på fredag, og er i gang med at forberede en disposition til Iliaden, som jeg kan hive frem, hvis jeg trækker dette epos. Mit spørgsmål lyder derfor på: Hvad var formålet/budskabet med Iliaden? Og hvilken funktion har den haft? Umiddelbart kan jeg kun komme på, ... -
Mundtlig matematik - Optimering
ForumindlægHej allesammen! Jeg har mundtlig eksamen i matematik i morgen, og er igang med at lave mine dispositioner til prøven, meeen der er ét emne, jeg har haft svært ved at forstå, optimering. Derfor tænkte jeg om der er nogen, som kan forklare mig det? Evt. give mig nogle eksmpler, som er lette at fo... -
AT - Hjælp til emne + fag
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en mini-disposition med emne + fag samt en problemstilling omkring min AT opgave til i morgen. Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Har tænt på noget omkring Krig og Våben --> bagladegeværet og dets betydning for ud... -
Forsøg til atom-og kerne fysik
ForumindlægHej Jeg skal op til fysikafgangsprøven om lidt under to uger, og sidder og laver dispositioner til hvert emne jeg kan trække, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke forsøg og underemner jeg skal fortælle om/vise hvis jeg trækker atom-og kerne fysik. jeg tænker at jeg skal vise et ... -
Eksponentielle udviklinger - mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal onsdag fremlægge om funktionsbegrebet med tanke på eksponentielle udviklinger. Det er Mat på A niveau. Da jeg er ret blank, ville jeg hører om der var nogle der kunne hjælpe lidt. Evt. om der er en der har en god disposition til emnet? Evt. hvis nogle bare har...
