Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 19441 til 19460 af 163702
-
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
13 tal, hvordan?
ForumindlægJeg går nu i 9. klasse og har trods det aldrig fået en grundig gennemgang i, hvad der kræves for at få 13. Tanken har strejfet mig et par gange, men først idag blev jeg klar over at der måske ikke skulle så meget til. Hvad mener i?? Hvad skal der til før man får 13, i dansk, her tænker jeg primær... -
Klagegrundlag.
ForumindlægJeg var oppe i skriftlig engelsk forleden, og jeg maa erkende, at jeg er meget usikker paa hvorledes det er gaaet. Jeg behersker sproget og staar normalt godt, men til den skriftlige eksamen fik vi foerst lov til at skrive lidt over en halv time efter delproeve 2 er gaaet igang. Umiddelbart ser... -
Andengradspolynomium - d ???
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen og har et spørgsmål om andengradspolynomium. mit spørgsmål hedder: gør rede for betydningen af a, c og d i forhold til andengradspolynomiets graf. Jeg ved at: a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv parabel c = skæringen på y-... -
Forvirret?
ForumindlægJeg går nu på mit første år på HF, som jeg har fuldt rigtig godt med i starten, Har været glad for min skole og klasse. Jeg har i alt 13 fag,, Men jeg har været en del væk fra nogle timer pga mit kørekort som jeg desværre tog midt i min skolegang. Jeg havde dog planlagt at jeg skulle tage HF + ef... -
Hurtig oversættelse af én sætning!
ForumindlægHvordan oversætter amn følgende danske sætning, til engelsk?"Min far pådrog sig flere skader ved et biluheld"Tak på forhånd.Kevin -
"Som tak"?
ForumindlægHvordan siger man: "som tak" på engelsk?\n\n(Som tak for kurven, tager hun en hjemmestrikket sweater med) -
En sætning
ForumindlægFra dansk: De sejlede over MichigansøenTil engelsk: They sailed on/across the Michigan lake.Er den rigtig? -
SHAKESPEARE
Forumindlæghejjjj Vi skal Have Om Shakespeare og hans digte i engelsk. Kan i sige nogle facts om shakespeare og hans berømte digte . :) -
englands kolonier?
Forumindlægvi skal lave et engelsk projekt om englands kolonier, men jeg kan ikke finde noget om dem, så håbede der var nogle her inde der kunne hjælp mig lidt med det? :) -
Rettelse af 10 simple sætninger
ForumindlægJeg har 10 relative simple engelske sætninger, som jeg ville høre om, nogle lige ville læse igennem og markere eventuelle fejl? -
Resume af "Vernissage"
ForumindlægHej, har rigtig svært ved engelsk og kunne godt bruge et resume af "vernissage" af Claire Anderson wheeler. Håber at i gider hjælpe :) -
Gennembrud i 1850-1914
ForumindlægNogen der ved hvilke gennembrud der skete i dette tidsrum: 1850-1914. Jeg skal inddrage biologi og engelsk i mit AT-projekt. -
Velsmurt tandhjul?
ForumindlægEr det en tilsvarende engelsk frase for det danske 'velsmurt tandhjul' som i: "De fungerer sammen som velsmurte tandhjul"? -
Etos, patos og logos?
ForumindlægJeg sidder fast og har virkelig brug for hjælp. Er der nogen, der kan hjælpe med at finde etos, patos og logos i en lille engelsk tekst? :) - Tak på forhånd ;) -
Hjemmeside med tidligere eksamenssæt,
ForumindlægHejsa :) Kender i en hjemmeside, hvor man kan se/downloade tidligere engelsk B eksamenssæt? Inde på uvm.dk er der ikke nogle. På forhånd, tak. -
School shooting
ForumindlægHej Jeg skal snart til engelsk prøven hvor jeg har valgt overemnet school shooting. Jeg ville høre om der er nogle herinde som har en ide til hvad mit underemne kunne være? -
Retningslinje
ForumindlægHej, Jeg skal på gymnasiet næste år og jeg har kigget på den retningslinje der hedder sprog og kultur. Den indebærer: Engelsk A, Fransk A, Psykologi B, Samfundsfag B, derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt på b niveau. Jeg havde tænke mig at vælge biologi, da jeg synes det er ret spænd...
