Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19461 til 19480 af 29788
-
KRISE! Akut!
ForumindlægJeg skal skrive en stil i dansk om en sang (analyse). Gerne en julesang, men det behøver det ikke. Det skal bare være en sang, vi på den ene eller den anden måde kan forbinde med julen. 1. problem: Jeg aner ikke, hvilken sang jeg skal vælge! Det lyder muligvis som et luksusproblem, men det g... -
Dumpet matematik
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet. Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02. Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den ige... -
Novo Nordisk strategi
ForumindlægHej alle på studieportalen.. :) Nu sidder alle jo og skriver SRP i disse dage, og eftersom jeg har lidt svært ved at få redegjort for nogle enkle ting tænkte jeg at jeg måske kunne hente lidt hjælp herinde fra :)! Jeg har VØ og Engelsk, men min opgave er primært om Innovation i Novo Nordisk.. S... -
Samfundsfalig teori vedr. international terrorisme
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er godt igang med at skrive min SRP opgave og ville høre om i måske kunne give mig nogle gode råd til hvordan jeg kan inddrage relevant historisk og samfundsfaglig viden, herunder teorier om international politik i min opgave. Opgaveformulering: 1. Redegør for begivenhedsforlø... -
Haster!! <3
ForumindlægDette haster virkelig. Jeg skal aflevere min opgave imorgen, og kan virkelig ikke nå at lave det hele. Derfor tænkte jeg, at du måske kunne hjælpe mig lidt? oversæt til spansk: 1. Hvad tid letter flyet til København? 2. Flyet til København letter klokken 11:25 3. Er der tomater fra de Kanariske... -
ekstremsport, tal og statistikker
Forumindlæghej, vi har lige for tiden et AT forløb om ekstremsport i fagene idræt og dansk. jeg søger nogle tal og nogle statistikker for hvordan udviklingen af antallet af omkommende og den stigende interesse er. og måske også noget med alderen på de personer som udøver ekstremsport. ps: har tænkt mig at ... -
Funktion - intensitet
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til en prøve eksamen og er derfor stødt på en opgave jeg ikke helt kan løse. Håber I kan hælpe mig med den: Når en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0 før passage gennem blyvæggen og intensiteten ... -
Hvordan relaterer jeg kloning til evolution?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en større biologiopgave indenfor emnet evolution. Jeg skal minst to af disse gennemgåede emner: økologi, genetik, sexologi, fysiologi og cellebiologi. Evolution skal naturligvis være en af de væsentlige afsæt for opgaven. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om ... -
AT-synopsis
ForumindlægHeej alle sammen Nu er jeg nok ikke den eneste der i dag tænkte åh åh, da jeg hørte emnet "Fremtiden - visioner og forudsigelser" til AT-synopsen, som vi 3.g'er skal skrive snart.. Jeg tænkte derfor på, om der måske var nogen der havde fået nogle geniale ideer til underemner? Jeg v... -
Areal og diverse, hjælp hurtigst muligt..
Forumindlæg550.000 m3 træer væltede pga. en storm. Og bøgetræer kan blive op til 350 år men fældes når de normalt er 90 til 120 år. SÅ får vi at vide at bøgetræer gennemsnitligt bliver 30 m høj og stammen 0,8 i diameter. Spørgsmålet lyder så; hvor mange m3 leverer et gennemsnitligt bøgetræ når det bliver f... -
Skriv formler for salte opg
ForumindlægHej Okay måske er det det nemmeste fra kemi niveau C men jeg synes ikke helt mine resultater stemmer overens med Helge Myginds facitliste. Er der nogen der har en forklaring?? Mine resultater kommer her: Bariumbromid = BaBr2 Jern(III)sulfat= Fe2(SO4)3 Jern(II)chlorid= FeCl2 Ammoniumnitrat= NH4N... -
Cybermobning
ForumindlægJeg har projekt i denne uge, hvor overemnet et "Landegrænser" Jeg har valgt at tage de etiske grænser, med cybermobning, og hvordan anonymiteten ændrer folks opførelse. Jeg vil gerne komme i kontakt med en, der bliver, eller har været cybermobbet til at fortælle lidt om deres opl... -
Synopsis problemer!
ForumindlægHey, jeg går i 9. og vi har fået en opgave for hvor vi skal skrive en Synopsis om en bestemt Isme (Social realismen fx)og om en Forfatter/tekst til den tid. Men hvad er det præsist en synopsis er til for? Skal man skrive svarene ned som "Otto Ottosen var i 1940 kendt for bla bla bla"... -
Ligning til tangent
ForumindlægHej. Endnu en gang har jeg problemer med en opgave med differentialkvotienter.. Opgaven lyder således: Funktionen p er givet ved p(x)=ax^2+bx+c Bestem en ligning for tangenten i punktet. I ligningen indgår en brøk, hvorfra kendes den? Jeg har fundet min x-værdi, som er -b/(2a), men kan ikke h... -
Få C til at gå ud med C?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg er givet en opgave med to delopgaver. I den sidste del af opgaven bliver jeg bedt om at redegøre for hvorfor forholdet er uafhængig af et værktøj, som bliver brugt til at afgøre det Gyldne forhold: Jeg har til dette opstillet en regneforskrift: (U... -
Virksomhedspraktik i udlanndet? (internship)
ForumindlægJeg har fået til opgave, at undersøge hvorfor så få danske studerende vælger et praktikophold (internship) i udlandet. I den anledning, har jeg et par spørgsmaal, som jeg tænkte i måske kunne hjælpe mig med. - Har du hørt ordet 'internship' før? Hvis ja, hvor fra? - Kunne du overveje a... -
Essay
ForumindlægHejsa allesammen. Har et spørgsmål, som måske lyder en smule tosset. Jeg sidder og er ved at afslutte en engelsk aflevering, hvor jeg har skrevet et essay. Men hvad hedder det egentlig det man gør? Skriver man et 'essay over/udfra/af etc. en tekst'? Og hvad vil man sige på engelsk? Håb... -
My son's story - Nadime Gordimer
ForumindlægHej.. Jeg har et enkelt spørgsmål, som egentlig er ret vigtig for, at jeg kan komme videre med min opgaveskrivning. Er der nogen der ved i hvilken tidsperiode bogen My son's story af Nadime Gordimer strækker sig over? 1980-1990 måske?? Jeg har prøvet at søge på google, men kan ikke finde... -
Tryk, vand, pumpe
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvorfor det er at vand kun kan blive pumpet 10,3m over jordoverfladen? tror jeg skal have sådan en skåret-ud-i-pap forklaring, det er noget med at vand kun kan opnå et bestemt tryk under 1 atm, men kunne godt tænke mig at få det forklaret sådan rigtig, og så mås... -
Billedsprog
ForumindlægDer står: Havde han levet et fuldt liv, ville han måske have sat endnu svagere spor, end han gjorde med sit tragiske endeligt, som sidenhen, da den friske uhygge var vejret bort, blev et snakkens krydder og et erindringens peberkorn, hvad al ulykke og elendighed bliver til, før det glemmes. Det...
