Matematik

Dumpet matematik

15. juni 2017 af sara312 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej Studieportalen

Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet.

Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02.

Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den igennem, ville jeg blive meget glad. PDF'en er vedhæftet.

Tak på forhånd:)

Ps. Ingen grund til at fortælle mig hvor dårligt jeg har gjort det, har virkelig bare brug for at høre, at jeg har gjort én ting rigtig.

Vedhæftet fil: Mat eksamen.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2017 af Mathias7878

Det er meget svært at bedømme en matematik eksamen. For det første, har vi ikke facitlisten på opgaven. For det andet mangler vi også din prøve uden hjælpemidler. Du er desværre dumpet matematik, så jeg formoder, at du har fået 00? Sådan er det jo. Livet går videre, og du får jo heller ikke så meget ud af at vide, hvor tæt du var på 02.

Hvis du har fået 4 eller derover i din årskarakter i matematik, har du ikke dumpet faget, og der sker ingenting :) Håber det kunne bruges.

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. juni 2017 af AskTheAfghan

Jeg har tjekket dine besvarelser. Hvis du har lavet 7.a rigtig, har du lavet 7.b rigtig. Det samme gælder for opgave 8, muligvis. Opgave 9-10 er ikke korrekte. Opgave 11 mangler du. Opgave 12 er ikke korrekt, men kun opgave a er tæt på korrekt. Værdierne skulle have været A ≈ 106.69º, B ≈ 146.6º. Det skyldes, at du har afrundet værdien fra outputtet (11). Opgave 13 er OK, selvom dine mellemregninger er delvis rodet. Jeg er ked af at sige det, man får ikke 02 for sættet, eller mere end det.


Brugbart svar (1)

Svar #3
16. juni 2017 af sjls

Tilføjelse til #2: din opgave 7 er heller ikke korrekt, for du skulle have lavet lineær regression. Til gengæld kommer du en smule tæt på de rigtige svar ved din metode. Opgave 8 skulle have været eksponentiel vækst, så den går ikke. Opgave 12 er også forvirrende, da du skriver "vinkel A (B)" og "vinkel B (A)" uden at forklare, hvad du mener med det.
Opgave 13 er som sagt rigtig, da du får det rigtige svar, men du burde skrive, hvorfor der for eksempel står -2x^3 på venstresiden af lighedstegnet, hvis ikke du kunne finde ud af at fjerne det. For det er reelt set ikke rigtigt, at -2x^3 er lig svaret på opgaven.

Brugbart svar (1)

Svar #4
16. juni 2017 af sjls

Herudover: Fordoblingstiden er en egenskab, man taler om ved eksponentiel vækst, og du bruger også den rigtige formel i opgave 8, men du bruger en forkert a-værdi.

Opgave 9 skulle du ikke have indsat noget på t's plads, da det du skal er at løse ligningen for t.

Opgave 10 bruger du en forkert funktion (og laver i øvrigt monotoniforholdene forkert for den funktion, du bruger). Du bruger tangentligningen rigtigt, men som sagt med den forkerte funktion.


Svar #5
18. juni 2017 af sara312 (Slettet)

Mange tak til jer to der kiggede på min opgave. Kan godt høre at jeg har lavet størstedelen forkert, så det at jeg har fået 00 er vel på sin plads?


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. juni 2017 af SkipperN

Jeg vil give de andre ret. 00 bør nok antages at være berettiget, da meget lidt af sættet er korrekt. Som udgangspunkt, kan man ofte antage, at ca. 50% skal være rigtigt for at bestå.


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. juni 2017 af sjls

Du har dog ikke lagt din uden hjælpemidler-del op. Det kunne være, du kunne hente nogle point dér.
Ad #6
Jeg har ellers googlet mig frem til, at man godt kan få et 02, hvis man får omkring 66/200 point, hvilket er 33% af alle mulige point. Men sig endelig til, hvis du finder en bedre kilde. :-)

Brugbart svar (0)

Svar #8
26. juni 2017 af Lubas (Slettet)

Opgave 10: Altså du har ikke engang formået at definere den oplyste funktion korrekt i Maple.

Jeg er enig i vurderingen.


Skriv et svar til: Dumpet matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.