Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19481 til 19500 af 144397
-
Eksponentielle udviklinger!!
ForumindlægHJÆLP :D der ønskes redegørelse af eksponentielle udviklinger f(x) = b * a^x, grafer samt bestemmelse af forskift. -
Matematik b, maj 2012
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål til opgaverne fra maj 2012, matematik b. Opgaverne kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B... -
retningsvektor
ForumindlægPå figuren ses en koncertscene, der er lagt ind i et koordinatsystem, således at z-aksen går lodret op i midten af scenens front, og scenens gylv ligger i xy-planen. Scenetagets hjørner er punkterne E(1,-6,4), F(-4,-5,3), G(-4,5,3) og H(1,6,4). a.) Bestem en ligning for scenens tagplan beta, ... -
Aflæs resistorer
ForumindlægHej, jeg skal aflæse tre resistansen af tre forskellige resistorer ud fra et skema, som vi har fået udleveret.. Problemet er, at jeg ved ikke hvordan skemaet fungerer og hvordan man skal aflæse det. Nogle der kan hjælpe? :-) -
omskrivning af phytagoras
ForumindlægHeej:) når man omskriver phytagoras sætning til: a^2 + b^2 = (b+1)^2 hvor man så ender med at finde b = (a^2 -1) / 2 men hvordan kan man bare påstå at c = b+1 ?? er dette her relevant at tale om i forhold til eksamen? på forhånd tak! -
SRP i engelsk og samfundsfag
ForumindlægHej , Jeg er i gang med med SRP, hvor jeg skriver om socialpolitik i USA og danmark. Jeg skriver i fagene engelsk og samfundsfag, og mit problem er at der derfor også skal indgå noget engelsk materiale. Der står nederst i min opgaveformulering at det engelsk sprogedemateriale skal være på 30-60 s... -
Romertal
ForumindlægHvilket år MDCCCCIX -
Find grammatisk fejl
Forumindlæg(forkert) Where is my glasses? - (korrekt) where are my glasses? (men hvorfor?) -
Halløøøj
ForumindlægHalløøøj igen..Jeg fik ikke helt sagt tak til dem der hjalp mig i fysik... Jeg scorede en 10'er til eksamen - lidt takket være jer...Ses næste år, da jeg tager den 1 årige HH.. -
Bevis for annuitetsopsparing
ForumindlægHej.Jeg knokler lidt med starten på beviset for annuitetsopsparingen, som vi har fået udleveret.Jeg ville lige høre om jeg er helt med på det her:A1 = yA2 = (1+r)*y + yA3 = (1+r)*y + (1+r) *y + yPå forhånd mange tak -
chi^2 -test
Forumindlægheey, jeg skal lave en chi i anden test men er ikke helt sikker på hvordan jeg kan få lavet den ud fra disse oplysninger (ved hæftet) jeg takker på forhånd -
1 lille spørgsmål omkring alkohol
ForumindlægHej..Hvorfor er det vigtigt, at man ved oxidationen af alkoholen destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter at det er dannet? -
Nikkelatomer i 0.5 mol nikkel
ForumindlægHej Har brug for hjælp til det her spørgsmål: Hvor mange nikkelatomer er der i 0,5 mol nikkel? -
Referat
ForumindlægJeg skal skrive en engelskstil til i gymnasiet på engelsk-A. Oplægget består af 3 artikler om terror. Nogle der har nogle fornuftige råd til hvordan man indleder et referat. Ved ikke helt om jeg skal bare begynde at skrive det grundlæggende af artiklerne, eller starte med noget som dette: "T... -
Tysk stil
ForumindlægHej allesammen ! Sidder med en tyskaflevering som skal være færdig inden 23.59 - Helst før :) Navnet på opgaven er Wenn das Auge mithören: B&O das guten Tons eller noget i den stil ! Selvfølgelig hvis nogle har hele opg. liggende ville det være optimalt, men ellers kan jeg også bruge opg. om købs... -
Hovedopgave
ForumindlægHej, jeg er lige er igang med at skrive hovedopgave, som jeg skal aflevere på onsdag. Jeg bliver helt færdig om et par timer, og ville derfor høre om der er nogen der har lyst til at læse den igennem i morgen? På forhånd mange tak! -
Matematik/Biologi/Idræt. Let
ForumindlægKropseffekt (W) = (mekanisk effekt (W) / 0,23) + (1,2 (W/kg) * kropsvegt (kg)) Hvis jeg vejer 57 kg, og W= 60 hvad så? hvad giver udregningen? -
Gitterligningen på Engelsk
ForumindlægHvad hedder Gitterligningen og brydningsloven på engelsk? -
Formel for afsættelse af energi ved bestråling.
ForumindlægJeg har brug for at beregne, hvor meget energi der afsættes over et tidsrum hvis man bestråles med 0,5-1 Sv på hele kroppen over længere tid. Hvor lang tid går der før man når en dødelig dosis og hvor hurtigt stiger den absorberede stråling i kroppens væv? Jeg tror nok, der findes en formel til b... -
Er helt håblås!!! Hvad gør jeg? Erhvervsøkonomi (AU)
ForumindlægHej! Jeg har ikke været på skolebænken i 15 år og har nu tilmeldt mig Erhvervsøkonomi (AU) på Dania. Det er daghold over 8 gange (Normalt aftenhold over 15 gange). Jeg føler jeg helt er kommet bagud (Synes desværre heller ikke at vi har den beste underviser til at lære fra sig) Jeg har stort s...
