Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19501 til 19520 af 48880
-
Post/senmoderne litteratur??!!
ForumindlægEr der nogle som enten ligger inde med nogle notater eller andet godt omkring den postmoderne/ senmoderne litteratur?? Jeg skriver studieretningopgave om identitet i det senmoderne samfund.. og har analyseret novellen, The red line. Nu skal jeg så beskrive den engelske litteratur i det senmodern... -
2.g opgave : Jeppe på bjerget vs nutiden ???!!!
ForumindlægHej :) I min opgave skal jeg sammenligne Ludvig Holbergs "Jeppe på bjerget" med nutidens samfund. Og hvordan historien ses i nutidens lys ??!! Nogen der kan hjælpe mig med nogen ideer til at starte ? :D Det vil være en kæmpe hjælp !! -
''se lige min oversættelse TAK :)''
ForumindlægRosita es vestía en Indio ropa como Aschlop. Entre otras cosas un huipil, que es una rectangular blusa, que es doblar y es coser en ambos lados, con aberturas a los abiertos. Las mujeres de lo pueblo hubo tejer y bordar, y cada uno pueblo o la tribu de indio hubieron su tradicional dibujos. Por... -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej. jeg skal skrive en stil, om det moderne gennembrud. sååe vil i smide så meget fakta i kan om emnet, i chatten<33 mine spørgsmål er. Hvad kendetegner det moderne gennmebrud. hvordan bruger vi det moderne gennmbrud idag. Grundlovens ændres. tak på forhånd guys. -
Spørgsmål ang. opgave
ForumindlægSkriv en analyse og fortolkning af novellen. Sådan lyder opgavebeskrivelsen, men hvordan skal en engelsk tekst (novelle) analyseres og fortolkes? Er det bare lidt ala det her: The story is about... The story takes place in... The main characters is... etc. ? Ville sætte stor pris på noget hjælp (: -
Rang af matrice
Forumindlæghvordan kan det være at denne matrice kun har en rang på 2 {{0, 3, 4}, {-3, 0, -5}, {-4, 5, 0}} -
Tysk hjælp
ForumindlægNogen som er gode til tysk, som vil hjælpe mig? -
MEGET LET RETTELSE
ForumindlægRet denne lille sætning, tak: "Mon parent ne s'inquiète pas, quels vêtements portent" -
Faglige metoder
ForumindlægHey ville lige høre hvad man mener med faglige metoder? -
Powerpoint - Lægge lyd ?!?
ForumindlægHeii allesammen..! Har hørt (og faktisk selv engang prøven), at der er et program hvor man kan skrive en masse ord ind, og så udtaler "computeren/botten" ordene, men kan ummidelbart ikke huske hvad det er for et program? - for skal bruge det til min powerpoint.. Håber det er forståeligt :P -
Oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan siger man på tysk. " de er blevet nye mennesker udenpå". På forhånd tak -
rettelse skal afleveres snart
ForumindlægHej Jeg har en ovversættelse her, som jeg ville håbe nogen kunne rette. Hvad der må rettes: Verbebøjninger, kongurens, evt ordtillingsfejl Oversætelsen: Carencia. La fanilia de carencia. Semejante se sentía Ruy . Los recuerdos con Caridad y los niños en su cerebro vol... -
EU
ForumindlægGodaften, imorgen skal jeg med mit samfundsfagshold på ekskursion, hvor vi skal besøge EU-oplysningen på Christiansborg. Jeg mener, at der skulle være mulighed for spørgsmål om EU og udenrigs/sikkerhedspolitik. Hvilke spørgsmål ville I stille, hvis det var jer? -
Lille del af stil
ForumindlægGodeftermiddag:) Jeg håber, at der er en venlig sjæl, der vil rette denne lille del af min stil. Der er sikkert flere fejl, end jeg tror. Men jeg har lavet en parentes om det, jeg er MEGET usikker på. Eine Bombe traf die Kirche, und die Aufseherinnen hatten angeblich die Gefangenen in diese Kir... -
Bestemt på latin
ForumindlægJeg har allerede forstået, at man på latin ikke kan se forskel på ubestemte og bestemte ord - derfor kan "rex" både være "en konge", "kongen" og "konge". Jeg kom dog til at tænke på, hvordan man skriver bestemt, når man inddrager adjektiver, f.eks. i sætnin... -
Rettelse af engelsk oversættelse
Forumindlæg1. For the breakfast Harry always has bacon and egg and two sausages. 2. Of course he knows that sausages are full of cholesterol, but he likes them. 3. He will go on eating sausages too he gets a heart attack. 4. Egg contains too cholesterol. 5. Harry is no good at the job" in a kitchen.... -
British imperialism
ForumindlægNogle der har nogle goder noter omkring british imperialism? Skal gerne bruges inden onsdag! -
En sætning
ForumindlægEn privat rettelse af min sitl er stadig meget velkommen, men her er lige den sætning jeg er mest i tvivl om: - Det har han været i [seit] (flere) måneder. Jeg er mest i tvivl fordi jeg ikke ved hvad [ ] og ( ) skal sige. - Das ist er in seit Monaten gewesen -
muhammed-sagen
Forumindlæghej jeg skriver en opgave i huntingtons teori "civilisationernes sammenstød" i forbindelse med muhammed-sagen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde på nogle problemstillinger inden for religion, som gerne skulle have et fremtidsperspektiv.. Eller en vinkel fra religionens side... -
forside
ForumindlægHej.. Hvad skriver i på forsiden, og i hvilken rækkefælge? Jeg har indtil nu skrevet: Navn Gymnasium Klasse Studieretning Emne Fagkombination Opgave A Hvordan vil i stille det op? Og vil i tilføje noget?
