Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19521 til 19540 af 41309
  • sundhed og fedme

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en problemformulering om sundhed og fedme og håber på at få hjælp jeg skal skrive i fagnene biologi og kemi jeg har selv lavet en , men jeg ved ikke at den er passende : det er et problem at der i dag er mange overvægtige i vores samfund. ?? er den ok?
  • Kvalitativ og kvantitativ

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil bare lige være sikker på at dette er korrekt. I biologi bruger vi den kvalitative og kvantitative metode, ikke? :) - Jeg bliver tit i tvivl om, hvornår vi gør brug af de følgende metoder, er der nogle der vil forklarer mig dette. Tak på forhånd. :)
  • Ribosomer

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave årsprøveopgave (24-timers prøve) i biologi, og jeg skal forklare hvad ribosomer er, men jeg kan ikke finde noget som er skrevet på en forstålig måde.. Så jeg tænkte på, om der er nogle af jer som ved noget om det, og som kort kan forklare det?? Hilsen Stefanie
  • rusmidler

    Forumindlæg
    hej, jeg skal skrive en biologi rapport om rusmidler. vi har lavet et forsøg omkring rusmidler. Hvor en af forsøgspersonerne som er rygre skal ikke ryge en smøg i 24 timer og bagefter ryge en smøg.. hvad sker der når hun ikk ryger smøgen i 24 timer. altså i kroppen
  • Mangler info om 'Affald i skoven'

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal fremlægge i biologi, og har valgt emnet; 'affald i skoven' Kan dog ikke finde nok oplysninger om emnet :( Er der nogen der kender nogle gode sider med info omkring dette dette emne? På forhånd tak :D
  • Ny biologifagside

    Forumindlæg
    På opfordring af chemistry_htx-sts er der nu oprettet en biologifagside med nogle spændende links. Siden kan ses her: https://www.studieportalen.dk/Search/?q=Biologi Hvis der andre, som har ideer til indhold på biologifagsiden eller til nogle af de andre fagsider er I meget velkomne til at sende ...
  • Regnskoven

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :)
  • ØKOLOGI !! hjælp hjælp

    Forumindlæg
    skal til at lave min biologi rapport nu her, hvor jeg skal fortælle general teori omkring søøkologi. Er rimelig på bar bund, er der nogen af jer kloge hoveder der kan bare sige kort hvad jeg skal komme ind på, for ved ikke lige hvordan jeg skal starte? please hjælp mig ;-)
  • Respirationsproces

    Forumindlæg
    Heey :D Jeg har virkelig svært ved biologi, og har fået en lektie til imorgen, men ved ikke hvordan jeg skal løse det! Håber i kan hjælpe mig :) Der står : Hvorfor er det lige at cellerne udfører respirationsproces ?
  • Et spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima).
  • Bio spørgsmål om hjertet og lungerne

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har fået en biologi opgave med hjem, og kan ikke rigtigt finde svaret og sammenhængen mellem 3 spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Tak på forhånd :-) Hvad er det lille kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hvad er det store kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hva...
  • hvileeffekt!!! SOS!

    Forumindlæg
    hej ppl! jeg har en nv rapport, som skal snart afleveres! der er en biologi del og en fysik del, men mit problem er mere fysikken delen, og JEG skal kunne beregne hvileeffekten, men det ved jeg ikke hvordan?? og P= P?varme + ?P?fordampning ?jeg har regnet ud hvor meget flamingokassens rumfang ...
  • Hjælp piger! Spørgesmål til NV - prøven

    Forumindlæg
    Hej piger, skal op i NV (biologi og kemi) snart og har fået et spørgesmål i min opgave og jeg er helt lost og har brug for hjælp til det. Spørgesmålet lyder således: Angiv og vis med beregning, hvor mange tons glukose der kan opbygges ud fra et ton CO2. Hjææælp!
  • Gæring

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om, hvad det præcise formål med det gæringsforsøg jeg har lavet i forbindelse med nv-biologi i 1.g, så tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe mig? Udover det vil jeg også gerne vide hvad gærcellerne lever af, og hvad de skal bruge føden til? Håber der en nogen som kan hjæ...
  • Hjælp.. Mangler forklaring på hvorfor det at være kilden er en smerte??

    Forumindlæg
    hej jeg har fået fortalt af en ven, som lige som mig har biologi på B-niveau, men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige er at det er sådan? hvorfor er det personen griner, når man kilder personen? hvad sker der i kroppen? jesper
  • Bindinger?

    Forumindlæg
    Hej? Jeg er rendt ind et mindre problem med mit biologi. Jeg ved simpelthen ikke hvad de forbistrede alfa- og beta bindinger er for nogle dimser? Så jeg ville sætte stor pris på, om nogen kunne fortælle mig hvad det er... (Links til eksterne sider er også helt O.K så længe det kan forståes)
  • klorofyl

    Forumindlæg
    hej der stod i min biologi bog at 1. solstråling flyttes i glukosemolekylet som kemisk bundet energi ? 2.klorofylet kan ved hjælp af lysenergi fra solen spalte vandmolekyler i ilt og brint 2.mener de den her c6H12O6 håber for svar
  • Hypotese - Anabaena

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi, som jeg har lidt problemer med, - Opstil en hypotese til forklaring af, hvorfor alger kan have en fordel af at være giftproducerende? - Angiv fremgangsmåde for et eksperiment, hvorved du kan undersøge din hypo...
  • ordbog - advancerede fagudtryk

    Forumindlæg
    hejsa (: ! Kender I en god online ordbog til advancerede fagudtryk b.l.a indenfor biologien? Ord jeg søger er bla: nakkeklap, senehinde, årehinde, synsbaner, synsnervekrydsning, synsnerve, synsbank, nervetråde,
  • Kromatid - hvad er det?

    Forumindlæg
    Er et kromatid=et kromosom? Altså to ord for det samme - eller består et kromosom af et kromatid (og i så fald hvad er forskellen?). Vil gerne have besvaret ovenstående spørgsmål hvis nogen har tid :) (Og hvis du har über meget tid må du gerne kigge på mit indlæg om Mendels love, også under biologi)