Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19541 til 19560 af 96602
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg er igang med et srp, men ville lige høre.. Jeg skal udlede pufferligningen, hvordan skal jeg gøre det? Jeg skriver i mat & kem om logaritmer og syre base kemi
  • Godt tegneprogram?

    Forumindlæg
    Heykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis?
  • Hjælptil C niveau

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen
  • Forskel på bindinger??

    Forumindlæg
    Hej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina
  • Esterligevægt

    Forumindlæg
    Jeg skal i min kemi rapport svare på følgende: "Beregn Kc, og kommenter resultatet" Jeg har beregnet det til 1,48M, men hvad kan jeg kan jeg kommentere i forhold til det?
  • bioethanol

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har et spørsmål om kemi, bioethanol og benzin, jeg håber der nogen kan hjælpe mig. tak er der forskel mellem bioethanol og benzin som brændstof - molekylært og energimæssigt.?
  • LDL og HDL kolesterol

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg er ved at skrive kemi opgave og skal give en karakteristik af LDL og HDL's strukturformel. Men har problemer med at finde de to. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • HJÆLP - Udtrække fedt fra Peanuts???

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtsyre.. Plzz hjælp.
  • udtrække fedt fra peanuts??

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi/fysik, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtstof? Plzz hjælp.
  • PH fortynding

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi opgave der lyder således: Du har en opløsning med pH = 4 i alt 20 liter. Du fortynder med vand til 100 liter. Hvad er pH nu? mange tak på forhånd
  • srp-hjælp

    Forumindlæg
    hej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt
  • [H3O+]

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder med noget bioteknologi - kemi, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål til et forsøg. Et af spørgsmålene er, at jeg skal finde ud af hvad [H3O+] er.... Er det M (molar massen) jeg skal finde ? På forhånd tak :)
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    hey... jeg regner med at skrive 3.g opgave i kemi, ville høre om der er nogle gode forslag. jeg er rimelig åben, men helt blank mht emne...
  • hva betyder fældningsreaktion?

    Forumindlæg
    heeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D
  • polær binding

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof.
  • hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave kemi rapport om Nernst lov, dog er jeg i tvivl om hvordan jeg finder hældningskoefficient ud fra min graf, som er retliniet...er der nogen der kan hjælpe?
  • Forsøg til emnet metaller

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne??
  • Hvorfor putter man magnesium i syrer?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig fysik/kemi. Jeg skal lave et forsøg, hvor man putter magnesium i syrer. Men hvorfor bruger man magnesium? På forhånd mange tusinde tak
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)
  • Hvad betyder [ ]?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd