Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19541 til 19560 af 32350
-
Determinantformlen til løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlægi matematik har vi om: Determinantformlen til løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte. nogle der kan hjælpe med at svare på et diskussions spørgsmål? -Diskussion af hvordan problemet kan opfattes dels som et geometrisk problem og dels som et rent algebraisk problem. -
Problemregning - fs10 Maj 2014
ForumindlægHejsa! Jeg er i gang med, at lave min matematik aflevering, men har lige et spørgsmål til en opgave i opgave 5. Hvordan kan man omskrive sin(1/2 v) = 1/2 k dividere med r om til 2 * r * sin(1/2 v)? -
Lektiehjælp ønskes
ForumindlægHej. Jeg er en pige fra Århus som går i 3.g og søger lektiehjælp til matematik på A-niveau Jeg ville høre om der er nogen der kan give mig lektiehjælp, selvfølgelig mod betaling :) mvh Yasemin -
kraftmoment noter
Forumindlæghey allesammen... er der noget der ville være søde at hjælpe mig med at finde nogle gode noter om statik i fysik/matematik( krafter, moment osv)...har søgt her inde, men har ike været i standt til at finde noget brugebart...nogle der kan hjælpe?? mange tak på forhånd -
TI-89 Titanium lommeregner til salg!
ForumindlægHejsa:) Jeg sælger helt ny TI-89 lommeregner til 1100 kr. Det er fejlkøb, da jeg ikke skal læse matematik alligevel. Jeg er villig til at mødes og handle. Hilsen Anne-Sophie, Odense -
Beregning af tangenthældninger for parabler
ForumindlægJeg har en vigtig matematik-rapport for til i morgen aften. I rapporten skal jeg give et eksempel for beregning af tangenthældninger for parabler?, men jeg har virkelig svært ved det. Håber virkelig en venlig sjæl kan hjælpe!! -
Redegørelse for potensfunktioner og deres grafer
ForumindlægHej! Som overskriften antyder, har vi brug for hjælp til at finde en redegørelse for potensfunktioner og deres grafer.. Vi, mig og min veninde, stinker begge til matematik, så en simpel forklaring ville være rigtig, rigtig, rigtig rart! Hjælp! xD Tak -
ko varians for uniform fordeling i to dimensioner
ForumindlægEr der nogen, som er rigtig gode til matematik derude, og som kan hjælpe mig med følgende problem. Jeg har brugt rigtig lang tid på det, og kan ikke komme videre. Det skal afleveres imorgen, så jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen kunne give mig et hint. -
en lille hjælp tak
Forumindlæghej .. jeg er igang med noget matematik afleverning men jeg er låst fast i nogle opgave med noget % regning vil du måske hjælpe mig lidt vidre så skriv til mig tak :D + jeg skal aflevere på mandag så hjælp :D -
TI-89 Titanium sælges!!
ForumindlægLække sort TI-89 Titanium sælges for 900kr. Den er næsten ikke brugt da jeg havde matematik på en meget lav niveau .CD, kabel mm følges med. -Kan kontaktes her, eller på 20742277 :D -
Opgave jeg ikke ved hvordan man løser!
Forumindlæghej jeg skal løse en opgave til min matematik aflevering. men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal finde det første tal??? nogen der kan hjælpe::::? __ 2 6 24 120 __ __ __ nogen der kan hjælpe? :) -
Reduktion og omskrivning
ForumindlægJeg er nået til en opgave i min matematik aflevering, som jeg er gåes lidt fast ved. Nogle som kan hjælpe? p-8/11*q3/2*(p*q1/3)3/7 p-5*21√q5 NB: Mellem de to ligninger står der en brøk streg! -
Reduktion og forkortelse :S
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal forkorte denne brøk mest muligt: (x^2+xy)/(x^2+2xy+y^2 ) Nogen som kan hjælpe mig med den? PÅ FORHÅND TAK :D -
cirkler
ForumindlægHej alle, har lidt problemer med min matematik aflevering! Vi har i øjeblikket fået stukket en aflevering om cirklens krumning. Har forsøgt med alle midler, men de har to opgaver har jeg ingen anelse om hvordan man løser, det ville være dejligt, hvis jeg kunne få et råd eller to. Opgaverne er ve... -
Skæringspunkt *HÅR BANAN*
ForumindlægHejsa! En matematik opgave hvor jeg manuelt (dvs. uden lommeregner og intersection) skal udregne skæringspunktet mellem to 2. gradsligninger. Her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre: http://xs231.xs.to/xs231/08393/unavngivet265.jpg Men hvordan finder jeg y-koordinaterne? -
HTX A - skriftlig eksamen
ForumindlægHej.. Ville lige høre om der er nogle, der ligger inde med en besvarelse af sidste års skriftlige eksamen fra htx A maj 2009.? - eller måske ved hvor jeg kan finde en.. Er nemlig ved at repetere mit matematik, og dertil kunne det være dejligt, hvis jeg kunne se andres besvarelser -
FSA ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 8 klasse. Jeg skal til matematik årsprøve snart :( Men er der nogle der ved eller har nogle formodninger om, hvilken problemregning jeg kommer tiln a¨t få ? -
Gartneri
ForumindlægHej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml... -
Diagrammer.
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!) -
LaTeX-kode her på studieportalen
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math>
