Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19561 til 19580 af 47925
-
Fysikrapport om syrer & baser.
ForumindlægJeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne... -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Uendelighed begreber og fysiske fænomener
ForumindlægGod eftermiddag! Jeg sidder med en problem formulering hvor jeg bliver stillet det følgende: "Redegør ved eksempler, hvorledes de matematiske uendelighedsbegreber har gjort os i stand til at forklare fysiske fænomener på en forholdsvis enkel måde (f.eks. det frie fald eller svingninger).&... -
GSK til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og prøver at finde hale i hvordan og hvorledes med gymnasialsupplering. Jeg er i den situartion at jeg gerne vil læse medicin, men mangler fagene fysik b (som jeg dog har på c niveau) og kemi b(som jeg slet ikke har haft) Jeg vil gerne begynde på medicin et halvt... -
Sin^2(x)?? sinus i anden?
ForumindlægSider lige og finpusser (eller måske nærmere grovhakker) mine fysik begreber til exame imorgen(!). jeg faldt over Sin^2 og jeg mindes aldrig at have hørt om det i matematik...Betyder Sin^2(x) = Sin(x^2) elller hva?og hvad med Sin^2(x) = 12 => x = sinus i minus første til kvadratroden af 12?håb... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Biologi B
ForumindlægHvor stor krav stilles der på Bio. B mht. eksamen? man har jo trods alt 24 timers forberedelse?? Stiller de store krav til eksamen? Jegg står nemlig og skal til at vælge valgfag og sådan og er helt lost mht. valg af fag og jeg skal bestemme mig inden på mandag! :-S -
Essay om at være teenager
ForumindlægHej :-) Da jeg har været på ferie hele ugen, og jeg skal op til dansk eksamen, har jeg ikke haft tid til at lave min eksamen. Jeg skal op i morgen tidelig, så jeg har et ret stort problem. Så derfor ville jeg høre, om der er en der har et essay om at være teenager jeg kan få? :-) Tak på forhånd.... -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej (: jeg skal snart om til mundtlig billedkunst eksamen. men har slet ikke fået noget konkret svar på hvordan det forgår? er der nogle der har prøvet det før? og er der nogen der har en pensum liste til selve eksamen ? hvad er vigtigst at kunne/ læse på ? håber virkelig på at få en mas... -
Eksamener i 2.g?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er meget i tvivl ang. hvor mange eksamener man kan riskikere at komme op i her i 2.g I 1.g var jeg oppe i én eksamen, og i 2.g har vi tre afsluttende fag, hvor et af dem både er skriftligt og mundligt. Hvor mange eksamener kan jeg risikere at komme op i, og kan jeg ... -
Dumpet/bestået
ForumindlægHeps. Hvordan er det man regner ud, om man har dumpet eller ej? Lad os antage, at man i et fag har fået 12/12 skriftligt og mundtligt, men dumper enten den skriftlige eller mundtlige eksame. Regner man så gennemsnittet ud af de tre fag, altså (12+12+0)/3 eller dumper man faget, idet man har dum... -
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell... -
De lige store koeficienters metode
ForumindlægHvordan gør man lige det her uden mathcad? I :75,7X + 65,1y + 51,2z = 55 II: 12,6x + 5,3y + 9,6z + 100p = 25 III: 9,6x + 16,1y + 28,1z = 10 IV: x + y + z +p = 1 Fire ligninger med fire ubekendte. Jeg har prøvet indsættelsesmetoden, men det er helt vanvittige tal jeg får ud ... -
Vektor regning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med af få løst denne her? (Vi må ikke bruge sinus og cosinus osv) Parasailing - En speedbåd sejler 72 km/t og trækker en person i faldskærm efter sig. Speedbåden har retning mod nord, og der er en sidevind fra vest på 10 m/s. Linen, som personen sidder fast i, er 50 meter l... -
Copy/paste
ForumindlægHver gang jeg copy/paster noget fra et andet sted med det formål at indsætte det i en tråd her på siden får jeg en eller anden boks frem, som jeg først skal indsætte det i for derefter at trykke på "ok" for at få teksten indsat i mit egentlige indlæg. Det irriterer mig egentlig, da det ... -
Gymnasielærer eller farmaceut/ingeniør?
ForumindlægJeg har lige afsluttet 3.g her i sommers.Gennem hele min gymnasietid var jeg ret fast besluttet på at blive gymnasielærer i kemi (og evt. engelsk som sidefag).Imidlertid blev jeg ret usikker det sidste halve år og overvejer nu at blive ingeniør eller farmaceut.Hvorfor? Fordi jeg synes gymnasielær... -
Der er kun én hue, den er ???
ForumindlægJeg går ud fra, at de fleste af jer kender til sangen: "Der er kun en hue....." ?? Hvad er jeres holdning til den? Sjov og spas? Er det okay, at ha f.eks. en banner på vognen med sangen (indholdende sin egen huefarve selvfølgelig)
