Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19581 til 19600 af 56550
  • Hjælp til AT-problemformulering (emne: at rejse)

    Forumindlæg
    Hej :-) Skal skrive en problemformulering til AT, og er lidt i tvivl om, hvorvidt den kan godkendes som brugbar. Er der nogen der vil kommentere og give eventuel feedback? Ville være en kæmpe hjælp :-) Jeg har kun lavet en skitse, og mangler endnu en del underspørgsmål.... Hvad kan et diskuterend...
  • Læse jura, selvom der ikke er en interesse

    Forumindlæg
    Hej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at...
  • Karakter bestået eller dumpet

    Forumindlæg
    Kære studieportalen jeg har et spørgsmål jeg søger end på pædagog uddannelsen en af deres krav er Dansk A skal være bestået både skriftlig og mundeligt jeg har fået 4 i mundligt dansk A men 00 i skriftlige betyder det at jeg er bestået eller dumpet håber at der nogen der kan forklar mig tak på f...
  • off. beskæftigelse og konkurrenceevne?

    Forumindlæg
    hej nogen der ved hvad en HØJ offentlig beskæftigelse betyder for Danmarks Konkurrenceevne? altså er der nogle fordele, hvis der er en høj off. beskæftigelse for denne, og hvilke kunne det f.eks. være?
  • SRP om nikotin

    Forumindlæg
    Hey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge?
  • Lord of the flies - Engelsk og Psykologi

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har valgt at arbejde med lord of the flies i engelsk og psykologi og havde egentlig valgt titlen: Lord of the flies: Opbygningen af et "samfund" Det synes min vejleder begrænsede min opgave.. Jeg tænkte, at med denne titel ville jeg sagtens kunne komme ind på ledertyper og...
  • Arktis og udenrigspolitik

    Forumindlæg
    Hvilke emner kunne man komme ind på i en redegørelse for hvilken rolle Arktis spiller i Dansk udenrigspolitik?
  • SRP - social ulighed i England, inspiration til indledning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver SRP om emnet: social ulighed i England. Jeg mangler dog en form for afgrænsning - og inspiration - til min indledning. Har nogen i dette forum evt. ideer til en toneangivende sætning, eller eksempler på indledninger hertil?
  • Metode spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m...
  • analysering af en rap sang

    Forumindlæg
    hej :) jeg skal op til dansk eksame i rap sange/tekster, men jeg har ikke valgt nogen tekst endnu. og jeg ville høre om der er nogen af jer der kender nogle gode metoder til at analysere tekster. fx når man analysre et digt, men bare en måde til rap sange/tekster. håber i kan hjælpe mig:)
  • økonomi

    Forumindlæg
    hvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :)
  • Moderne Gennembrud - Naturalisme og Determinisme det samme?

    Forumindlæg
    Er Naturalisme og Determinisme det samme?
  • HJÆLP metode i historie

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er lidt i tvivl om metoden i historie.. I forbindelse med mit AT er historie jo valgt som humanistisk. Er det så forkert hvis jeg kigger på f.eks. en lov fra 1800 tallet, billede af bygninger og statiskker(tabeller osv) ?
  • Psykologi eksamen - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er kommet op i socialkonstruktionisme og har fået en problemformulering der lyder: Diskussion og vurdering af hvad det betyder for vores perception når begreberne anvendes som de gør. Jeg synes det er en virkelig svær opgave, så ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe?
  • Hvorfor er det farligt at bo ved geologiske pladegrænser?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg har trukket Pladetektonik i min Nat.Geo eksamen på B-niveau! "Hvorfor er det farligt at bo ved geologiske pladegrænser?" Jeg ville derfor høre Jer derude om I har nogle gode argumenter eller kritikpkt. el. lign. Modtager alt, hvad der kan hjælpe mig til at forsvare mit 10...
  • HF!

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg vil gerne vide og HF som er på to år er det samme som STX ? Altså når man skal op til eksammerne er det så kun nogle der bliver trukket af ministeriet som man skal op i eller skal man op i alle eksamerne ? Eller hvordan er det lige præcis ? Tusind tak på forhånd !
  • synopsis om: Velfærdsstaten - Har vi råd?

    Forumindlæg
    Hej peeps! Jeg har trukket diag og skal op til eksamen imorgen. Mit emne er: Velfærdsstaten - Har vi råd? Mit problem lig nu er, at jeg er helt blank mht. problemstillinger og problemformulering. Er der nogen der bare sidder og brænder inde med nogle vildt gode ideer?
  • Hjælp til forståelse af adgangskvotient

    Forumindlæg
    Hej, Det er nu 10 år siden jeg blev student. Forstår ikke de ther adgangskvotient. Når der nu står at 1prio. har 8.0 og standby er på 6.9 vil det så sige at hvis man søger ind på kvote 2 med 4 kan man ikke komme ind. Måske et meget dumt spørgsmål men jeg har ikke gået i skole i mange år så er ikk...
  • HF til videregående uddannelser?!

    Forumindlæg
    Er det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF?
  • Ikke bestået fagene

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah