Dansk

Karakter bestået eller dumpet

28. juni 2019 af Karare - Niveau: A-niveau
Kære studieportalen jeg har et spørgsmål jeg søger end på pædagog uddannelsen en af deres krav er Dansk A skal være bestået både skriftlig og mundeligt jeg har fået 4 i mundligt dansk A men 00 i skriftlige betyder det at jeg er bestået eller dumpet håber at der nogen der kan forklar mig tak på forhånd .

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juni 2019 af Dennis329324

Hej - https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/paedagog 

går ud fra det er den her udd. du taler om? Hvis det er tilfældet, så vil summen af dine to karaktere (skriftlig/mundtlig) være 4+0/2 = 2, så du vil være bestået.

Hvor har du læst, at både skriftlig og mundtlig skal være bestået forresten? (går ud fra du måske har tastet forkert og har ment, summen her som reference) 

Det plejer generelt bare, at være, at "faget" i sig selv skal være bestået. Ikke, at det er todelt og begge dele skal være bestået. 


Svar #2
28. juni 2019 af Karare

Tak for dit svar min kære jeg har læst det på UCC pædagog uddannelsen her hvad der står

har bestået de fire gymnasiale enkeltfag: dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau, samfundsfag på C-niveau og et valgfrit fag på C-niveau.
Hvis faget består af både en skriftlig og mundtlig deleksamen, skal begge deleksaminer være bestået for at faget anses som værende bestået.

Svar #3
28. juni 2019 af Karare

Her er link til hjemmeside https://ucc.dk/paedagoguddannelsen/optagelse/adgangskrav

Brugbart svar (0)

Svar #4
28. juni 2019 af Dennis329324

Så skal du muligvis læse dansk a op igen (da du ud fra den ene skriftlige karakter, er endt på 00)  - var du til eksamen i en af de to? altså enten skriftlig eller mundtlig? 


Svar #5
28. juni 2019 af Karare

Jeg var både mundligt og skrifligt men jeg fik 4 mundligt og 00 i skriftligt

Brugbart svar (0)

Svar #6
28. juni 2019 af Dennis329324

Hvad var din årskarakter i skriftlig? hvis den var evt. 4, så vil du da være bestået.så vidt jeg er orienteret. Da det vil være summen af standpunkt+eksamens/2 der vil være grundlag.


Svar #7
28. juni 2019 af Karare

Prøve og se på det her jeg har vedlagt som bilag

Brugbart svar (0)

Svar #8
28. juni 2019 af Dennis329324

Det var som jeg håbede. Du er bestået, da dit "snit" i dansk a, er på 2. (4+0/2) = 2 :) 


Svar #9
28. juni 2019 af Karare

Dette bilag jeg har sendt er på KVUC HF hjemmeside

Svar #10
28. juni 2019 af Karare

Har skrevet til UCC venter på deres svar men tak for hjælp

Brugbart svar (0)

Svar #11
28. juni 2019 af Dennis329324

No problem, håber du kommer ind.


Skriv et svar til: Karakter bestået eller dumpet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.