Søgning på: matematik b eksamen 2017 hhx. Resultater: 19601 til 19620 af 130298
-
Bevis af differentialigningen: y'=a*y+b
ForumindlægHej nogen som kan hjælpe med at forklare dette bevis step by step? altså hvad man gør helt præcis.. Dette er fra trips matematikbog 3 stykke 33.4 Funktionen f er en løsning til y'=a*y+b c ⇔ f'(x)=a*f(x)+b for alle x e R ⇔ (f(x)+b/a)'=a((f(x)+b/a) for alle x e R⇔ f(x)... -
Projektionen af vektor a+2b på vektor b
ForumindlægHar en opgave der lyder således I et koordinatsystem i planen er givet to vektorer vektor a = ( -1 ; 3 ) og vektor b = ( 3 ; -3 ) Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor a + 2*b (vektor b) på vektor b Jeg kender ligningen abb=((a*b)*(|b|2))*b Men jeg aner ikke hvad jeg sk... -
Hvilket slags gymansie er bedst for programmering?
ForumindlægJeg undrer mig over om jeg skal tage på HTX eller et andet gymnasie (Jeg ved endnu ikke om der er andre gymnasier der tilbyder programmering til nogle der gerne vil være programmører) -
Eksamen - Demokrati og menneskerettigheder.
ForumindlægHej SP. Jeg skal til Historie eksamen i morgen, og i forbindelse med det, har jeg trukket temaet: "Demokrati og menneskerettigheder". Jeg skal opstille, dokumentere og diskutere vigtige faglige problemstillinger i materialet som jeg har trukket, hvilket er: 1. Magna Carta, 1215 2. Er... -
Kan man fjerne B fag fra sit eksamensbevis?
ForumindlægEr det muligt at sige at man ikke ønsker et bestemt fag, og istedet komme op i flere eksamner i A fag? Jeg er god til tekniske fag og vil gerne ind på en bestemt udannelse der kræver 10,6. Men jeg har et ubrugeligt B fag som ikke på nogen måde er noget jeg kommer til at bruge i fremtiden, og jeg ... -
g(9)=2750 find a og b
ForumindlægHvordan ialverden finder jeg a og b? g(0) = 1450 g(9)=2750 9 og 0 er år efter 1998 -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
fysik eksamen, energi.
ForumindlægHej :) jeg skal snart op i fysik. Men jeg kan simpelthen ikke finde forsøg til Energi? Nogen der måske kan hjælpe, det ville være super :)? -
Eksamen i historie og de taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg skal op i korstog og kulturmøder. Er der nogen gode metoder til hvordan man kan forberede sig og finde problemstilling etc.? -
24 timers Eksamen Fysik!
ForumindlægHej alle sammen Har lige trukket emnet lydbølger og skal lave en præsentation om det. Mit dilemma er så at jeg har brug for noget ekstraordinært information omkring lydbølger. Hjælp! Ps. jeg er første års på STX -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
Eksamen - Den kolde krig!!!
ForumindlægHjælp til problemstillinger. Kilderne er Marshallplanen, Marshalls tale på Harvard, Sovjets reaktion på Marshallplanen og Danmarks opfattelse heraf. Tak:) -
Hjæællllppp Eksamen er heer???
ForumindlægTriglycerider og oktet reglen bindelse -
24 timers eksam
ForumindlægHej alle. jeg sidder med nogle spørgsmål omkring Stress, livsforandring og arbejdsliv. Hvilke teoretiker kan man koble sammen med Stress? nogle forslag? ps. akut! -
aaaaerg, fysik eksamen '
Forumindlæghej alle . jeg skal til folkeskolens afgangseksamen i fysik, og er lidt på bar bund, så hvis der er nogen der har tid til at hjælpe mig, ville jeg blive lykkelig .. hvad ville være nogle gode forsøg at lave, hvis man træk emnerne: (hvis man helst skal score en god karakter, 8-9-10) - vekselstrø... -
Eksamen Kemi A - HJÆLP!
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige med 2 spørgsmål, som jeg håber nogle andre kan svare på :-D Hvad er uorganiske reaktioner? Og kan man lave andre forsøg med reodx end en redoxtitrering? Tak på forhånd! -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ? -
Skriftlig dansk eksame
ForumindlægHvad er forskellen på får og for?? Og hvornår bruger man for, eller får i en tekst?? Kan desværre ikke se forskellen på dem begge to :-( -
Hjælp fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for hj...
