Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19601 til 19620 af 32067
-
FS10 Engelsk - SYG!
ForumindlægHej jeg føler jeg er ved at blive godt syg og skal til matematik skiftlig idag selvom jeg har det sygt dårligt. Hvis jeg har det værre imorgen til engelsk skriftlig kan man så sygemelde sig? eller hvordan er reglerne for det? -
Disposition
ForumindlægHvordan laver man en disposition i matematik? Når opgaven lyder Coca-Cola I er i erhvervspraktik i Suber Brugsen. Da i er særligt interesserede i Coca-Cola får I en aftale med brugsuddelern om, at I knyttes til den medarbejder, som står for indkøb af drikke-varer. Plz hjælp! -
Trigonometri - Hvornår skal hvad bruges?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i skriftlig matematik her d. 27 og sidder lige og læser op. Jeg gennemgår nu trigonometri, og jeg kom til at tænke på: Hvornår skal cosinusrelationerne bruges? Og hvornår skal sinusrelationerne bruges? Hvad er 'forskellen'? Tak på forhånd :-) -
Vis, at v=w uanset, hvor på parablen punktet P ligger.
ForumindlægHey, jeg er i gang med en matematik opgave. Jeg har løst a dvs. jeg har bestemt vinklerne ved vektorregningm men jeg kan simpelthen ikke finde ud af b. Jeg håber i kan hjælpe os- -
Mundtlig eksamensspørgsmål om at udlede en differentialkvotient
ForumindlægHej studieportalen, Jeg sidder i min eksamenforberedelse til mundlig matematik B, og laver dispositioner til alle 11 spørgsmål. Der er så, som en del af et differentialregning spørgsmål, en sætning der lyder sådan her: "Udled differentialkvotienten for ax + b og x2". Hvad menes der ... -
Teknologi A - Er det svært?
ForumindlægJeg skal snart på gym og har tænkt at vælge Tek a Design A som linje. Er det svært og hvad har i lært om i faget/fagene? Og gør det en stor forskel hvis man vælger Matematik i A fra starten af eller hæve det efter 2.g? -
Snart til optagelsesprøve
ForumindlægHej Skal snart til optagelsesprøve, så ville høre, om der er nogen, der ligger inde med træningsopgaver i matematik? Har løst opgaverne i denne prøve: http://static.uvm.dk/udd/gym/gym_optag_2019/# Men føler, at det er alt for nemt? er det ikke sværere? -
sandsynlighedsregning og statestik
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig matematik i morgen. Er der nogle der har nogle råd eller noter til hvordan man kender forskel på hvilke teste man skal bruge angående GOF-test, afhængighedstest, chi i anden test osv. osv. -
Potensvækst
ForumindlægHej alle Jeg sidder og forbereder mig til årsprøve i mundtlig matematik og har lidt problemer med et af spørgsmålene, håber i kan hjælpe! Det lyder således: Bevis for potensvækst, hvad der sker med y-værdien, når x-værdien ganges med et tal k>0 Hilsen Charlotte -
gennemsnitlig procentvis ændring
ForumindlægHej. Er der nogen der meget kort, kan fortælle mig hvad gennemsnitlig procentvis ændring i matematik er? Kan slet ikke finde noget om det i min bog, og hvis nu en kan fortælle kort hvad det er, kan jeg måske finde frem til noget alligevel - jeg har nemlig fuldstændig glemt, hvad det er lige nu :... -
Hvordan bedømmes bioteknologi A?
ForumindlægJeg kom til at tænke på hvordan man bedømmer sættene fra biotek A? Er det vha. point som i matematik eller er det blot en samlet bedømmelse af helhedsindtryk? Hvis der er point gælder det at man får 10 point for 1 rigtigt besvaret spørgsmål? På forhånd tak :-) -
Hvad betyder f(0) for grafen?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og er helt blank. Jeg skal til skriftelig matematik imorgen og sidder og ikke kan finde ud af en opgave vi fik i terminsprøven og som vi højst sandsynlig også får til eksamen. Kan ikke finde ud af hvad f(0) har af betydning for grafen ? (billede vedlagt) Håber i kan hjælpe... -
Determinanten
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til matematik a mundligt eksamen. Jeg har et spørgsmål med den geometriske fortolkning af determintanten. Er det nok at lave beviset om determinanten eller skal jeg også kom ind på vinkel w og den positive og negative omløbsretning?? Tak på forhånd -
MATEMATIIIK... HJÆLP....
ForumindlægHej allesammen.. Er der en derude, der vil hjælpe mig med en matematik opgave? Jeg skal til eksamen snart og har brug for hjælp.. Jeg er helt lost... Hvordan beregner man sider og vinkler i en retvinklet trekant? Og hvordan beregner man sider og vinkler i en vilkårlig trekant? -
Andengradspolynomium - finde rødder
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til en prøve i mundtlig matematik, og har et spørgsmål om andengradspolynomier. Der står "Kom ind på andre måder at finde rødderne". Så vidt jeg ved kan man kun finde rødderne ved hjælp af diskriminanten, eller hvad? Tak på forhånd! :) -
Statistik
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til eksamen i matematik mundtlig og er derfor i gang med at forberede dispositioner. Jeg forstår ikke helt dette eksamensspørgsmål, da jeg ikke ved hvilke begreber og metoder der hentydes til... Vil I hjælpe mig lidt i gang med eventuelt en forklaring eller et godt link. :-)... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en årsprøve for i matematik, men jeg kan ikke knække koden til hvordan jeg skal lave delspørgsmålet i den. Derfor håber jeg der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt. Opgaven er vedhæftet som en PDF fil I må have en fantastisk Søndag :) -
Bevis for hastighedsvektor
ForumindlægHej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de... -
vektorfunktioner
ForumindlægHej i matematik har jeg om vektorfunktioner, men er lidt itvivl om disse punkter - hastighed - acceleration og tangenter for vektorfunktioner Håber der er nogle som måske kan give en forklaringen eller evt give nogle links hvor jeg kan læse om det. På forhånd tak -
Lineær sammen og rette linjer
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i matematik mundtlig snarligt, men ved ikke hvad jeg skal finde frem til her: Gør rede for sammenhængen mellem vinkelrette linjers hældningskoefficienter. Vis evt. hvordan man bestemmer ligningen for en tangent til en differentiabel funktion. Kan i eventuelt komme med e...
