Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19621 til 19640 af 60468
-
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
Hjælp til valg af SRP emner/fag.
ForumindlægJeg skal allerede på tirsdag angive mine to fag til mit studieretningsprojekt (SRP). Jeg går på STX, og har studieretningen (Samfundsfag A, Matematik A). Det vil sige et af mine fag skal være Samfundsfag eller matematik. Men jeg tror jeg vælger samfundsfag over matematik (Jeg er lort til matemati... -
Hjælp! 5 matematik opg.
ForumindlægHer kommer det første spørgsmål: 1) Hvor mange døgn, timer og minutter går der på 2010 minutter???? 2) ABCD + DCBA = 9.999 Hvor mange forskellige løsninger kan du finde. 3) Hans og Grethe er tvillinger. Grethe siger: jeg har dobbelt så mange brødre som søstre Hans siger: jeg har halvt så mange b... -
mangler magtteori
ForumindlægJeg skriver om korstogene i min AT-synopsis. Er der nogen, der kender en eller flere magtteorier, der kan bruges ud fra daværende magtkamp mellem paven og kejseren? Evt. en magtteori, der bygger ud fra to stormagters magtkampe? På forhånd tak -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder dette: What the study set out to do? -
Helium
ForumindlægHej jeg er ved at lave et hæfte med alle de vigtige grundstoffer jeg får mie informationer fra henholdsvis mine egne notater og nettet. På wikipedia har de mange forskellige og gode forklaringer af stoffer men Helium står der ikke mere en et par linjer til. Er der nogle der har en udførlig forkla... -
Snorspænding og ligevægt
ForumindlægJeg er ved at lave en matematisk beskrivelse af den parabel som en hængebros kabler udspænder. I den forbindelse har jeg et par begreber jeg godt kunne tænke mig at få uddybbet. Det antages at massen pr. x-enhed er konstant. Snorspænding: Defineres som trækkraften F dividere med tyngdeaccelerat... -
kemisk navn
Forumindlæghej. kan ikke huske hvad trivial navnet på Na2So4 er.. er der nogle der vil hjælpe? tak -
Genitiv
ForumindlægHej er der nogen der vil forklare mig hvornår man skriver apostrof i et ord og hvornår man ikke gør det. Fx: Er det Stephen's hat eller Stephens hat. Hvordan er det ? Jeg har vist det på et tidspunkt, men nu er jeg lige pludselig blevet rigtig meget i tvivl. På forhånd tak. -
Der Untergang
ForumindlægHej.. Er der nogen der ligger inde med en film analyse af filmen Der Untergang?? Det skal helst være på dansk da mit tyske ikke er super godt -
TYSK KORT: Haster!!
ForumindlægHey folkens Er der en rar sjæl, der vil rette denne korte tekst for mig? Det behøver naturligvis ikke være perfekt, men bare ja... :D In meine Ferien es it sehr wichtig für mich, ich bin mit meine Freunde zusammen . Weil wir kann machen viele spaß. Wir kann auf dem strand legen, bezaubern d... -
Statskundskab el. International Business and Politics?
ForumindlægHejsa. Jeg er UTROLIG meget i tvivl om jeg skal vælge Statskundskab (KU, AU) eller International Business and Politics (CBS). Så ville være rart at få noget feedback fra nogen som går på et af studierne eller nogen der evt. 'ved noget om det'. Jeg ved ikke hvad jeg vil være i sidste ende.... -
Definerer A, B, C niveau eller år?
ForumindlægHej, Jeg er lidt uenig med min veninde i forhold til STX. Hun mener: At efter grundforløbet i 1.g (efter jul), så bliver alle de fag, som du skal have på A eller B niveau - på A eller B niveau. Jeg mener: At i 1.g er dine fag på C-niveau, i 2.g er de på enten C eller B niveau og i 3.g er de på... -
hvordan skriver man en novelle om en rolle model/idol
Forumindlægjeg skal skrive en engelsk stil om en rolle model og jeg ved ikke hvordan man skal starte eller slutte? -
en som er god til eng.
ForumindlægJeg har brug for nogle råd til den skriftlige eksame om hvad man skal skrive hvad vil være godt fx: Perspektivering er en god ting hvad mere ? -
10. Klasse... Dumt?
ForumindlægHej, Som nogen nok ved så valgte jeg at tage 10.klasse for at løfte nogle karakter, så jeg i fremtid med nogenlunde sikkerhed kan komme ind på medicinstudiet... Men for et stykke tid siden hørte jeg nogen tale om, at 10. Klasse var for de ikke-egnet elever samt med at det var for mekaniker. For ... -
Indekstal - Hjælp
ForumindlægEn tabel viser antal medlemmer i Danmarks Biavlerforening fra 1980 til 2010 År : Antal medlemmer Indekstal 1980 100 1990 7026 123,4 2000 ... -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
Kemieksamen B, hvordan forløber den?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til kemieksamen B, og vil gerne vide hvordan den forløber. Jeg har spurgt min lærer, men har kun fået en vag forklaring, og jeg ved at resten af min klasse er i samme båd. Jeg er klar over vi har fået nogle spørgsmål UDEN bilag før eksamen, som vi kan trække med et ukendt ... -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n...
