Kemi

Kemieksamen B, hvordan forløber den?

10. juni 2019 af Sn20 - Niveau: B-niveau

Hej :)

Jeg skal snart til kemieksamen B, og vil gerne vide hvordan den forløber. Jeg har spurgt min lærer, men har kun fået en vag forklaring, og jeg ved at resten af min klasse er i samme båd. 
Jeg er klar over vi har fået nogle spørgsmål UDEN bilag før eksamen, som vi kan trække med et ukendt bilag til selve eksamen, og så har vi 30 min forberedelsestid.
Men hvad så inde til selve eksamen, skal vi fremlægge først eller have en samtale med lærer og censor fra start angående det trukket emne?


Svar #1
10. juni 2019 af Sn20

Det er vel og mærke på en STX


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juni 2019 af Anders521

#1 Mon ikke der er en beskrivelse om det i jeres læreplan?


Svar #3
10. juni 2019 af Sn20

#2 Jeg har kigget, man kan intet finde desværre


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. juni 2019 af Anders521

#3 Hvis du går ind på hjemmesiden 

https://uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/fag-og-laereplaner

og vælger fagets læreplan (afhængig af hvornår du startede uddannelse og hvilket niveau), kan du finde en beskrivelse af eksamensforløbet.


Svar #5
10. juni 2019 af Sn20

#4 Der står "Eksaminationen former sig som en samtale mellem eksaminand og eksaminator med udgangspunkt i opgaven." Betyder dette at jeg intet skal fremlægge? Jeg havde troet jeg skulle lave en lille fremlæggelse først?


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. juni 2019 af Anders521

#5 Det betyder, at du ikke skal fremlægge. Dog står der "med udgangspunkt i opgaven", så det kan være en go' ide at blot præsentere denne. 


Svar #7
10. juni 2019 af Sn20

#6 Jeg sætter stor pris på dine svar!

Så jeg går ind, lave en lille præsentation af forsøget, også stiller de sprøgsmål eller skal jeg selv kører på med emner / forklaringer ?


Brugbart svar (0)

Svar #8
10. juni 2019 af Anders521

#7 Jeg skal lige påpege, at jeg ikke kender til eksaminationen omkring kemifaget (kun i matematik på HF og STX). Men mit gæt er, at eksaminator (og censor) højst sandsynligt vil stille spørgsmålene som led til at afdække omfanget og dybden af din viden omkring et emne. Om eksaminator kan finde på at afvige fra emnet og spørger dig om andet, der er gennemgået i timerne, er ligeledes et gæt. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
10. juni 2019 af lol1010

Det er en samtale mellem eleven og lærer/ censor. Eleven starter med at fører samtalen hvor lærer/ censor vil stille spørgsmål, dog er det ikke til sidst men under samtalen lærer/ censor stiller spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #10
10. juni 2019 af lol1010

Måden jeg gøre det på er at jeg starter med de vigtige begreber og derefter kommer ind på forsøg som vi har lavede 


Brugbart svar (0)

Svar #11
10. juni 2019 af Heptan

Ja det er mere en samtale end en fremlæggelse. Fx kan de finde på at bede dig om at afstemme en redoxreaktion på tavlen, tegne en carboxylsyre eller hvad emnet nu end er.


Skriv et svar til: Kemieksamen B, hvordan forløber den?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.