Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19641 til 19660 af 46442
-
Findes der organisationsteori om fastholdelse?
ForumindlægSpørgsmålet er ganske enkelt - kender nogen her til en teori inden for organisation der går på fastholdelse af (videns)medarbejdere? På forhånd tak. -
Gamle eksamensopgaver
ForumindlægHej Nogen der ved hvor jeg kan finde tidligerer eksamensopgaver, 1. Semester Odontologi? Helst gerne fra 2016 og ned. Har kigget rundt på KU's hjemmeside, men kan slet ikke finde det. -
videnskabsteori?
ForumindlægHmmm... Er ikke helt med på, hvordan videnskabsteori adskiller sig fra de andre punkter? Jeg har om foster diagnostik i rel+bio. Teorier: Rel: Nytte-/pligt etik. Bio: Redegørelse for de forskellige undersøgelser Metoder: Rel: Tekstanalyse og den hermeneutiske spiral Bio: analyse af andres resu... -
hypnose
ForumindlægJeg overvejer hypnose imod min eksamensangst..nogen der kender elelr har prøvet det?? virker det -
Matematik, bestået?
ForumindlægI matematik får man 2 karaktere. Men skal man bestå både mundtlig og skriftlig for at bestå faget, eller skal man have et gennemsnit der er over bestået? Mvh Louise -
Akkusativ brugens nogen gange til præpositionsled
ForumindlægHej! Jeg ved at Akkusativ bruges til direkte objekt og og objæktsprædikativer. I noneg tilfælde bruges assusativ også til præpositionsled. Kan i give mig nogen eksempler på sætninger hvor akkusativ skal bruges tl præpositionsled. På latin og på dansk. Mange tak på forhånd! -
søger lektiehjælp !!!!!!!
ForumindlægHej... J søger lektiehjælp til engels b niveau,., J trækker spørgsmålet 24 timer før,., så vil j gerne ha en d hjælper mig,., J bor i Kbh område,. Tak på forhånd... -
Terminsprøve snyd?
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse? -
Logaritme
Forumindlæghej!!. Er der nogle der kan fortælle mig om forskellen på log x, og titalslogaritmen? Altså hvorfor er der en forskel? og hvad bruger man decideret logaritmen til? Udover at f.eks. Finde x, men tænker også mere på hvordan logaritme papiret hænger sammen med at skulle finde logaritmen til et tal? ... -
Hvad er forskellen på en diskussion og en argumentation?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig årsprøve i samfundsfag i morgen, hvor jeg ved jeg skal skrive i de to genrer undersøgende og diskuterende. Jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad forskellen er på en diskussion og en argumentation, da man i en diskussion jo også skal argumentere...? Håber der er n... -
Betastråling forsøg? (HASTER)
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i fysik i morgen, og mangler et forsøg til betastråling. Jeg har hørt noget med, at man kan afbøje betastråling med en magnet, men hvad er det der sker, og hvorfor kan man det? Tak på forhånd :-) -
AT - Doping
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene -
Filosoffer uden for pensum?
ForumindlægHey, jeg skal op til filosofi og her kunne det være godt at kunne perspektivere til nogle filosoffer uden for pensum.. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at perspektivere? Her er en lille liste over det vi har beskæftiget os med: Etik: Platon Pligtetik (Kant) Konsekvensetik Utilitarisme Dyd... -
Optagelsesprøve/test i 2.g?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har har hørt, at man kan komme op til en prøve/test i 2.g, i slutningen af skoleåret. Meningen med denne test/prøve er så at vurdere om man er klar til at rykke op til 3.g. Jeg ville så høre om der nogle der har noget erfaring eller viden omkring dette, da jeg ikke selv ved... -
Det Forsømte Forår
ForumindlægDer står at jeg skal lave en Kvalificeret Titelanalyse til Det Forsømte Forår.. Jeg ved bare ikke hvad en Kvalificeret Titelanalyse betyder så er vist nok gået lidt i stå.. Gider du at hjælpe? -
hjælp hjælp hjælp tak
ForumindlægThe USA spare time <span lang="EN-US" style="font-size:18.0pt;mso-ansi-language: EN-US"> </o:p> <span lang="EN-US" style="font-size:18.0pt;mso-ansi-language: EN-US"> My topic F... -
Mundtlig Matematik
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig! Jeg går i 8. klasse og skal op til en mundtlig matematik på Mandag, og jeg er ikke så selvsikker i faget matematik. Så jeg kunne godt tænke mig, at få nogle gode råd til hvad man kan gøre, for at præstere bedre. Og måske også hvilke emner jeg kunne fokusere på. ... -
“The splinter”
ForumindlægHej, jeg skal lave en analytical essay af “The Splinter”. Nogen der kender til novellen? -
Gennemsnitskarakter på videregående
ForumindlægJeg er snart færdig med mit sidste år på Gymnasiet og har indtil videre fået høje karakter. Dog var mine karakter i 2.G på ca. 8 og 1.G langt fra gode. Så nu er jeg i tvivl. om mine lave karakter fra før, gør det umuligt at søge på et universitet der kræver et snit på 10.(Mit snit er ca. 10 nu) ... -
Regncensor - gør rede for
ForumindlægHvordan gør jeg?
