Matematik

Mundtlig Matematik

18. juni 2021 af 103 - Niveau: 8. klasse

Er der nogle som kan hjælpe mig!

Jeg går i 8. klasse og skal op til en mundtlig matematik på Mandag, og jeg er ikke så selvsikker i faget matematik. Så jeg kunne godt tænke mig, at få nogle gode råd til hvad man kan gøre, for at præstere bedre. Og måske også hvilke emner jeg kunne fokusere på.

-Tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. juni 2021 af jl9

jeg var selv virkelig usikker på mig selv i folkeskolen, og mundtlig matematik var det værste i en eksamen. Ikke fordi jeg var dårlig til matematik men fordi jeg var nervøs over eksamener og især når det var mundtlig matematik - jeg var rigtig dygtig til skriftlig matematik. Men jeg brugte hele lørdagen på at opsummere de emner som jeg kunne komme op i, og holdt fri hele søndagen. Og det gik rigtig godt!


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. juni 2021 af Toffie1

Et rigtig godt råd herfra ville være, at du læser først og fremmest dit pensum igennem og får styr på de ting du er usikker over. Brug matematikbogen og nettet, hvor du så samler notater til hvert emne. 

Lad ikke nervøsiteten tage over til selve eksamen. Nu har jeg efterhånden været igennem mange eksamener...og det at du er nervøs og viser usikkerhed kan trække din karakter ned. Så undgå det helst. Vis, at er selvsikker og du har styr på tingene. 

Alt held og lykke herfra


Svar #3
21. juni 2021 af 103

Tusind tak for de gode råd, nu har jeg været oppe, og kom ud med et 10 tal :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juni 2021 af Toffie1

Du er mega sej! Stort TILLYKKE med det :-)


Skriv et svar til: Mundtlig Matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.