Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 19681 til 19700 af 163702
-
Udvidet tid
ForumindlægJeg har 10 sætninger, jeg ønsker rettet, såfremt det kan lade sig gøre. Kig især efter fejl i udvidet tid ctr. simpel tid.Som regel spadserer jeg til skole, der ikke så langt.Usually I walk to school, it is not so far.Postbuddet var netop i færd med at tømme postkassen, da jeg kom med mit brev.Th... -
Udarbejdelse af budget
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med denne opgave?? En plastvirksomhed importerer havestole, som sælges i Danmark og Norge. Sidste års opgørelse af indtjeningsbidaget ser ud som følger: Opgørelse af indtjeningsbidrag ... -
Eksamen i radioaktivitet.
ForumindlægHejsa derude, jeg har trukket radioaktivitet og skal præsentere emnerne atomkerner, henfaldene (a, b+, b- og g) og så henfaldsloven. Jeg skal ydermere have en faglig snak om aktivitet, bestemmelse af BA137*'s halveringstid. Er der nogen her, der kan give mig nogle ideer til hvad jeg præcist s... -
Skriftlig eksamen.
ForumindlægJeg har i dag fået min skriftlige karakter tilbage og har fået 8 (A niveau) jeg er utrolig skuffet over min karakter da jeg plejer at få 10, hvilket jeg også har fået i årskarakter! Jeg har derfor tænkt mig at klage, men ville først høre om der var nogle der ville læse den igennem og give deres ... -
HJÆLP TIL OMFORMULERING AF TEKSTSTYKKE
ForumindlægHej alle, Om to dage skal jeg op i mundtlig tysk eksamen i 9. Klasse. Jeg har skrevet en tekst, som jeg selv er ret godt tilfreds med, problemet er bare at den er for kombliceret til at kunne huske. Jeg håber derfor desperart at der er en her inde der er i stand til at hjælpe mig med at omformul... -
Perspektivering
Forumindlæghej jeg skal til dansk eksamen om et par dage. jeg skal Perspektivere til to tekster. min primære tekst er om frihed og er fra bogen bommuldens dronning. jeg skal Perspektivere til digtet"på det tørre" og sangen "man binder os på mund og hånd". hvordan kan man perspektiver... -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med det her? Hvis jeg i matematik C har fået 7 i mundtlig og 10 i skriftlig og de bliver vægtet 0,5 bliver resultatet 3,5 og 5, men tæller disse tal for 1 karakter, så jeg samlet set har 8,5 i matematik eller tæller de for to enkelte eksamner så jeg skal divi... -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
Dolken perspektivering
ForumindlægHej Jeg har trukket arv og miljø, som fordybelsesområde i dansk mundtligt. Jeg har valgt novellen dolken af Tove Ditlevsen. Jeg har svært ved perspektiveringen. Jeg skal perspektivere teksten til den grimme ælling af H. C. Andersen, ørneflygten af Henrik Pontoppidan og ud og vende af Merete Pr... -
Vindmølles effekt
ForumindlægHej jeg sidder og regner min fysikopgave, men jeg kan ikke få den til at passe. Har fået oplyst resultatet skal være omkring 933 kW Jeg har selv regnet følgende Pvind = ½ * 1,227595 kg/mol *1,52053 km*10 ^3m/s udfra formlen Pvind= ½ * ρ * A * V3 - Altså det giver det rigtige, ... -
Terminsprøve - Delprøve 1 noter
ForumindlægHej Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at skrive de vigtige huskeregler ned til delprøve 1 i engelsk? F.eks. hvor man skal finde fejl i sætninger og rette dem på danskog så efterfølgende forklare hvorfor det er forkert. Eksempel: The family had a lot of babys. Rettelse: The family had a... -
Ekspontionel
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Jeg forstår ikke helt hvad de mener med dette spørgsmål: Bestem talværdien for a og b, når to støttepunkter A(x1... -
vedr. karakter
Forumindlæghavde et spørgsmål vedr. karakter. jeg har nu matematik på B niveau men vil læse vider altså supler til A, lig nu har jeg bestået mundtlig delen og fik 4, men ved ikke om skriftlig delen. i tilfælde hvis jeg ikke bestå skriftlig delen, kan jeg stadig supler til A. eller ikke??? og karakternes væg... -
Gør rede for den lineære funktion
ForumindlægEr blevet stillet følgende spørgsmål til mundtlig matematik eksamen B niveau: Gør rede for den lineære funktion F(x)=ax+b Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og bevise formlen for a. Forstår det meste af teorien om lineære funktioner, er bare ikke istand til at omsætt... -
HJÆLP
ForumindlægJeg sidder pt og forbereder mig til min mundtlige matematik A eksamen på mandag. Jeg kan se, at jeg ikke når at blive færdig til tiden, hvilket er lige ved at få mig til at bryde sammen, da jeg har så svært ved det. :-( Jeg sidder med 16 spørgsmål, og jeg er ikke god til at læse til eksamen..... -
Tilbagebetale su til gsk?
ForumindlægHej Jeg står i den situation at jeg i realiteten i morgen skal til sygeeksamen i mat A på gsk. (altså det var et kursus jeg tog for at opgradere). Har taget alle timerne og være til den skriftlige mangler kun den mundtlige. Men jeg kom ikke ind på den uddannelse der krævede mat A men en anden. ... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Atlantis AT 2019
ForumindlægHej :) Jeg har tænkt mig at skrive om Atlantis i old og engelsk. Jeg har mit materiale i old (myten om atlantis) og jeg kan ikke rigtig finde noget engelsk materiale hvor atlantis indgår. Jeg ville hører om i havde nogen gode ideer til hvilke engelsk materiale man kan vælge? -
Ny synopsis - tilladt??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i AT på torsdag (28. juni), og jeg har et spørgsmål dertil. Jeg skriver om Darwin i Historie A og Biologi B. Jeg har fundet ud af, at jeg har skrevet en dårlig synopsis, da jeg ikke inddrager Historie nok. Jeg har derfor skrevet en ny synopsis, hvor jeg vinkler den anderl... -
Beregning af kræfter ved løft i vinkler?
ForumindlægJeg har sat mig den opgave at finde den længde 2 wire skal have ved løft af en container. Se tegning. Jeg har regnet alle kræfterne ud. Dvs: F-dy F-c F-sp F-A F-B F-C - da det jo er summen af F-A og F-B: Men jeg er interesseret i at vide hvor lange wirerne skal være, for at de...
