Almen studieforberedelse (AT)

Atlantis AT 2019

19. februar 2019 af Brugerx1 - Niveau: A-niveau

Hej :)

Jeg har tænkt mig at skrive om Atlantis i old og engelsk. Jeg har mit materiale i old (myten om atlantis) og jeg kan ikke rigtig finde noget engelsk materiale hvor atlantis indgår. Jeg ville hører om i havde nogen gode ideer til hvilke engelsk materiale man kan vælge?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. februar 2019 af Moderatoren

Har du søgt efter materiale på engelsk om Atlantis på biblioteket? Der er en masse ser det ud til.


Svar #2
19. februar 2019 af Brugerx1

Jeg har været nede at spørge på mit gymnasie biblotek, og hun kunne ikke lige komme i tanke om noget.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. februar 2019 af Moderatoren

Det er måske også for meget at forlange, at man skal kunne huske det. Jeg har lige prøvet at søge på Atlantis på biblioteket i sproget engelsk og der er en helt masse.


Svar #4
19. februar 2019 af Brugerx1

Okay, jeg prøver. Mange tak


Brugbart svar (2)

Svar #5
19. februar 2019 af Tqooa

Hvad med noget med Atlantis i populærkulturen? En hurtig Google-søgning viser fx denne film (kender den ikke): https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantis:_The_Lost_Empire

Måske kan du så inddrage noget teori om Disney i engelsk? Vi havde engang et emne om det, hvor vi kiggede på de forskellige perioder hos Disney, hvordan de ændrede de oprindelige historier til at passe til deres konservative, forskønnede verdensbillede, hvordan de opbyggede deres karakterer osv. Alt sammen fra et ret kritisk perspektiv. Det var egentlig ret spændende :)


Skriv et svar til: Atlantis AT 2019

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.