Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19701 til 19720 af 72126
-
Filosofi på MN
ForumindlægJeg skal næste år prøve kræfter med dette fag :) Hvilket jeg glæder mig rigtig meget til - men hvad kan man forvente? Er lidt bange for at jeg ved mindre end de andre, og vil ikke starte et fag og være "dummere" fra starten.. Nogle gode bøger at læse over ferien? -
ligning skal løses med hensyn a
ForumindlægSkal løse denne er den nogen der kan gi en hånd er helt blank 2a^2 +2a:a+4-6a=2:1+4:a -
Matematik - vektorer
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Efter en lang sommerferie synes al vektor-regning at være forsvundet fra mit lille hovede.. :O)Så hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at fiske det frem igen... så ville jeg blive meget glad...Om to vektorer vektor-a og ... -
Cirkel ligning
ForumindlægJeg har fået ligningen: x^2-6x+y^2-16=0Hvordan omskriver jeg den så jeg får radius og kordinatsættet til centrum. På forhånd tak. -
Grundvandsbølger og Dybvandsbølger
ForumindlægHejVi har emne om Tsunamier og under det skal vi arbejde med grundvandsbølger og dybvandsbølger.Vi har fået en formel for dybvandsbølgers amplitude som lyder:A= A0(H/H0)^(1/4)A = amplitude 1A0 = amplitude 2H = vanddybde 1H0 = vanddybde 2A og H går sammen, dvs. at bølgen har amplituden A ved vandd... -
Hvorfor opfylder forsøget ikke ohms lov?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en fysikrapport, hvor emnet er elektriske kredsløbe, og forsøget er om karakteristikker. Jeg brugte to komponenter til forsøget: en reistor og en glødelampe, og sluttede af med at tegne en I-U graf for den pågældene komponent. Problemet er bare at grafen for reistoren, vis... -
hjælp til filosofi
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport om videnskab og filosofi. i rapporten skal jeg besvare disse tre emner 1) kort beskrivelse af hhv. den induktive metode og den deduktive metode… 2) hvad siger de logiske positivister, popper og kuhn. Om hvad videnskab er… 3) sammenligning af de tre videns... -
eksame
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til tysk og er ikke særlig god til det. Så hvordan kan jeg forbedre min tysk? Tak på forhånd -
Optimal salgspris
ForumindlægHvordan regner man den optimale salgspris og afsætning ud? Hvilke tal skal man bruge? Jeg kan bare ikke få det til at hænge sammen. Jeg vil være meget glad for et godt svar, tak. -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg skal op til dansk i morgen og jeg vil spørger om der nogle der har god råd -
Mdtl. eksamen (Engelsk B)
ForumindlægHvordan foregår engelsk eksamen? Skal man perspektivere til en tekst som man har læst i løbet de tre år? -
IØ Mundtligt
ForumindlægSkal op i mundtlig IØ og har ikke helt styr på hvordan det foregår. Hvilke emner indeholder eksamen ? Skal jeg læse alle kapitlerne, eller kun de relevante. -
MUNDTLIG EKSAMEN - engelsk!!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal op i engelsk mundtlig eksamen om et par dage, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan det egentlig foregår inde i selve lokalet? - og om i har nogle gode ideer til hvordan man øver sig optimalt? På forhånd tak! -
Eksamen - Hvordan?
ForumindlægHvordan foregår en billedkunst eksamen? Hvor meget skal man bruge sin portfolio? Kan I give nogle eksempler på opgaver man kan få til eksamen? -
Gode råd til Matematik?
ForumindlægHej "studies" Jeg skal til "matematik" eksammen på onsdag, så er der nogle der kan give mig gode råd???? - Tak på forhånd!!!(-; -
Matematik- sommer kursus?
ForumindlægHej alle. Nogle som ved om man kan få undervisning i matematik (gym - Højniveau) et sted i sommerferien ? Eller kender til andet som kan hjælpe en på matematikken ? Tark.. -
Fysikbog
ForumindlægGoddag alle sammen:-). Kort sagt: Jeg søger henholdvis en fysik- og matematikbog, der kan supplere mine nuværende grundbøger. Bøgerne må meget gerne indeholde teori, men jeg er mest interesseret i opgaver, hvor der selvfølgelig også skal være en fascitliste. Med henblik på nivaeu og sværhedsgrad ... -
hjææælp!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik idag en FSA synopsis for, og jeg skal nu gå igang med at finde en tekst om kærlighed, forelskelse og forførelse. Kender i noget jeg kan perspektivere til, til disse følgende tektser? Har selv ledt og ledt men uden det store held. Elverhøj (Folkevise) En Kær... -
Skriftlig Spansk årsprøve
ForumindlægHey alle sammen, Jeg skal op til spansk årsprøve i morgen, og så tænkte jeg bare på om der var nogle der havde nogle gode råd, eller anden form for hjælp. Jeg har forstået at vi skal oversætte et stykke, og derefter skrive en stil på 250 ord eller sådan.. Nogle der har erfaringer med dette? Ved h...
