Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 19701 til 19720 af 44012
-
Kina efter revolutionen
ForumindlægHej, Sidder her og skal forberede mig til mundtlig eksamen i morgen. Jeg har trukket "Kina efter revolutionen" og allerede her går det lidt galt. Skal have skrevet en problemfornulering. Mine tekster handler om kulturrevolutionen, rødgardisterne og et uddrag fra en roman (folkets... -
Solens højde - hurtig hjælp
ForumindlægHej, er der en der hurtigt kan hjælpe med denne.. Skal bruge den til min mundtlige eksamen i morgen. Nogen elever har fået til opgave at måle solens højde over horisonten, dvs den vinkel sigtelinjen danner med vandret. For ikke at komme til at sigte direkte mod solen, vælger de at måle længden ... -
Højere snit
ForumindlægHej. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin men ligger dog kun med et snit på omkring 10. Jeg hørte fra en veninde at man kunne lade være med at tage til den sidste eksamen på gymnasiet, så eksamensbeviset ikke var lukket. Derefter kunne man året efter tage de fag man føler man kan gøre... -
HJÆLP Medier og Politik
Forumindlæghej alle jeg har 24 timers forberedelse til mundtlig samfundsfags eksamen, og jeg har lavet en problem formulering som jeg tænkte på om i kunne tjekke igennem evt komme med nogle ideer til andre problem stillinger og selvfølgelig også til det overordnede spørgsmål . det ville være dejligt! som ... -
Carbonatomer fra økosystem til celle
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at læse til eksamen i mundtlig biologi A. Jeg skal holde et oplæg om nogle af de processer, carbonatomer, der er involveret i fra økosystem til celle. Jeg skal i den forbindelse også redegøre for de processer, der er involveret i optagelse af kuldioxid i planter ved foto... -
Hjælp til navngivning og bruttoreaktioner
ForumindlægHej jer er igang med at forberede mig til mundtlig kemi eksamen. Til det har vi fået oplyst 20 dispositioner med spørgsmål, og jeg mangler lige en smule hjælp til nogle af dem. Spørgsmål 1 lyder således: Udvælg mindst en af reaktionerne fra forsøget og vis afstemningen. Navngiv stofferne i det ... -
3x delspørgsmål
ForumindlægHej Er i gang med at læse op til mundlig matematik eksamen, men er i tvivl om disse spørgsmål. Spørgsmål 1: Omsætningsfunktionen kan være givet ved R(x) = -x^2 + 16x og omkostningsfunktionen er givet ved K(x) = 2x + 30. Løs ligningen R(x) = K(x) og forklar, hvad løsningen beskriver, Spørgs... -
Matematik opg.
ForumindlægHej Jeg har nogle matematik opg. jeg gerne vil løse inden min mundtlig eksamen imorgen... Men kan ikke rigtig finde ud af dem... Håber i kan hjælpe! :) Omkredsen af jorden er 40000 km . ® Hvad er radius? Omkredsen af et Plastikkrus er 25 cm, højden er 7 cm. ® Hvad er rumfanget? Et... -
Macbeth til STX A-niveau
ForumindlægHej! Jeg skal en af de nærmeste dage op til engelsk mundtlig A-niveau. Jeg føler med tryg ved alle opgivne emner og jeg plejer også at gøre det godt både i engelsk og til eksamen generelt, men jeg er nervøs ved et enkelt emne: William Shakespeare Hvis jeg skulle trække Shakespeare gælder det bar... -
south africa and apartheid
ForumindlægHej jeg skal op i til den mundlige engelsk eksam på onsdag, jeg har nogle spørgmål som jeg gerne vil have besvaret omkring apartheid: 1) what is a township? 2) what does the colors of the flag mean? 3) what did Nelson Mandela fight for? 4) South Africa today - what are the challenges today? 5) N... -
Udmeldt
ForumindlægJeg har et fag, hvor jeg kun har afleveret 1 modul, hvoraf da er 8 moduler. Jeg har faktisk lavet 5 snart 6 moduler, (eksamen er i næste måned) men jeg har ikke fået afleveret dem grundet min computer var i stykke tid, samt andre personlige problemer, så jeg fik lavet dem på papir, og fik indskr... -
Andrew Potters syn på autenticitet
ForumindlægHej :-) Jeg har lige brug for lidt hjælp. Jeg skal bruge Andrew Potter og hans kritik af autenticitet til en perspektivering til mundtlig eksamen næste uge. Potter bruger et eksempel på mislykket autenticitet: Han fortæller historien om en fransk familie (mener familien er fransk), der sælger al... -
Informationsteknologi D - Underemne hjælp!
ForumindlægHej Allesammen Jeg er netop i denne uge igang med eksamen i informationsteknologi på min uddannelse til webintegrator. Der skal skrives en rapport som så senere skal forsvares ved en mundtlig præsentation. Jeg har taget hovedemnet "Digitaliseringen af samfundet" med underemnet "... -
Novelle om Uddannelse og fremtid søges til eksamensforberedelse
ForumindlægHej, jeg er en 16 årig knægt, der skal op til mundligt dansk eksamen. Jeg har trukket et emne der handler hedder Uddannelse/fremtid. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om nogle af jer kender en novelle, avisartikel eller noget andet der handler om uddannelse og fremtid. Det kan ikke være disse te... -
Kim Fupz Aakeson forfatterskab.
Forumindlæghej alle jeg har trukket til mundlig eksamen. kfa= kim fupz aakeson mit sprøgsmål lyder sådan: du har trukket fordybelsesområdet kfa. det betyder at du selv skal finde en tekst som du vil arbejde med. du kan altså frit vælge mellem genre du vil arbejde med. du kan vælge både novel... -
Columbine High School massacre
ForumindlægHej folkens :-) Jeg skal aflevere min engelsk synopsis til den mundtlige engelsk eksamen. Jeg har valgt at skrive om "Columbine High School massacre " som i nok alle sammen har hørt om. Jeg har et lille problem jeg er gået lidt i stå med at finde på noget, indtil videre har jeg. Why ... -
afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og forbereder mig til mundtlig kemi eksamen og håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Jeg skal forklare om afstemning af redoxreaktioner med udgangspunkt i et eksperiment vi har lavet. På min øvelses vejledning er reaktionsskemaet allerede afstemt men jeg vil gerne vise hv... -
Bevis integralregning
ForumindlægMATEMATIK A MUNDTLIG EKSAMEN SPG 1: Hvad er forskellen på disse b) delspørgsmål jeg vil kunne trække? Emne: Integralregning Indfør centrale begreber og forklar om udvalgte dele af emnet. Undervejs skal du: a) Forklare om stamfunktion, ubestemt og bestemt integral. b) Bevise integrals tningens fun... -
Forladt, dog ej af venner i nøden - Hjælp søges!
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder i det problem at jeg skal til eksamen i morgen i mundligt dansk. Jeg har om kunstmalerier og har valgt billede "Forladt, dog ej af venner i nøden" af Frants Henningsen. Jeg har allerede givet en okay analyse osv. Jeg søger virkelig hjælp til titlen, hvad bety... -
Metoder i historie?
ForumindlægHej derude! Har forsøgt at søge på det, men blev ikke meget klogere af det... I forbindelse med min mundtlige AT-eksamen (imorgen...) sidder jeg og lægger den sidste hånd på mit talepapir. Jeg har et punkt, hvori jeg gerne vil inddrage andre metoder end den/dem jeg har brugt, og nævne fordele og...
