Søgning på: matematik a eksamen htx. Resultater: 19721 til 19740 af 179453
-
Fysik eksamen c - bølgeligning
ForumindlægHej alle Sidder mit i en 24 timers eksamen i fysik om lys. I min bog står der: "Man kan vise at en bølges hastighed v er lig med dens frekvens gange bølgelængden: lambda*f=v. Nedenunder står der: Af figuren kan vi se, at det tager bølgerne 0,030 s at bevæge sig 6,0mm. Heraf beregne... -
Hjælp til fysik c-eksamen. :)
ForumindlægHej, jeg skal snart op til fysik eksamen, så jeg er igang med at forbedrede mig ved at besvare alle eksamensspørgsmålene. Dog har jeg lidt svært ved et eksamensspørgsmål, da vi ikke har været så dybt inde i dette emne. Det lyder således: Emne Lys og energi: ''Gør rede for sammenhængen ... -
Fysik/Kemi forsøg til eksamen
ForumindlægHeij :) Jeg skal op til fysik/kemi eksamen (9. klasses niveau) her på torsdag og jeg er gået lidt blank angående forsøg.. Jeg kan trække et spørgsmål indenfor disse emner; Syrer & Baser Magnetisme Induktion Transformation Kernefysik Radioaktivitet Jeg ville gerne høre om i har nogle forsla... -
Spørgsmål vedr selve eksamen
ForumindlægJeg kan forstå at man har 10 minutters tid, hvori man præsenterer sit prøveoplæg. Derefter har man 10 min. dialog med lærer og censor, hvor de kan stille spørgsmål o.l. I de 10 minutter jeg præsenterer mit prøveoplæg, skal jeg så nå at præsentere min analyse og tolkning, samt nå at perspektivere... -
Dumpede Eksamen c niveau
Forumindlæghej har lige været oppe til eksamen i samfundsfag c. Fik desværre 00 så dumpede, var oppe i veldfærd og Finanskrise, men forstår ikke rigtig hvordan jeg kunne det da jeg gjorde rede for teksten og kom med de forskellige begreber. Fik af vide det var fordi der var 2 ting jeg ikke helt havde haft ... -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej :) I morgen er sidste dag i læseferien op til min fysik/kemi eksamen og jeg går og overvejer om det ikke ville være en god ide at tage hen på skolen og lave nogle forsøg som jeg føler mig usikker i. Jeg føler selv, at jeg har godt fat om den teoretiske del. Spørgsmålet er bare, om jeg skal... -
Matematik lærer til 3.ger
ForumindlægHejsa jeg er en pige fra indre vesterbro som er utrolig interesseret i at finde en matematik lærer eller et kursus eller lignende hvor jeg kan få ekstra undervisning. kender du til noget eller kender du nogen der kan hjælpe mig må du meget gerne svare på indlægget. og jeg betaler mig gerne far d... -
Matematik Noter eller råd
ForumindlægHej. Derude. Jeg skal til terminsprøve på mandag og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side Jeg går forresten i 9.kl :) håber nogle vil hjælpe. -
Noter til mundtlig eksamen biologi C
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvilke noter, man må tage med til eksamen i biologi C. Må man godt tage noter, man har skrevet i forvejen, ind i eksamensrummet eller må man kun tage de noter med, som man har nået at skrive i forberedelsestiden? -
Nyt materiale til AT inden eksamen!!!
ForumindlægHej jeg er kommet i den situation at jeg ikke har fundet noget nyt materiale til min AT-eksamen imorgen Det skal lige siges at jeg har om "Pesten i europa" PLEASE JEG BER' JER HJÆLP!!! -
Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg
ForumindlægHej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! -
Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg
ForumindlægHej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! (Har oprettet 2 gange pga. kategori) -
afstanden mellem punkt A og B
ForumindlægHvis A - C er 334m lang C- B er 128m lang og vinklen ved spidsen A er 21 grader, hvor stor afstand er der mellem punkt A og punkt B, og hvordan regner man det ud? -
eksamen - forberedelse mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og forbereder mig til religionseksamen, og tænker over hvordan man bedst gør det. Lige nu er jeg i gang med at læse pensum, men tænke på om man kan laver en slags dispotion for hvert emne. Sådan at man har styr på det, inden forberedelsestiden. Det lyder jo enkelt, men ... -
At lukke sin eksamen
ForumindlægJeg har en HF-eksamen eller snarere jeg har næsten en HF-eksamen. Jeg mangler nemlig et enkelt c-fag(psykologi) Jeg har fået at vide at man kan tage de andre eksamener om, så længe det afsluttes på samme tid som det manglende c-fag. Mit spørgsmål lyder: Det betyder vel at eksempelvis KU ikke &quo... -
I tvivl om gymnasie og fag
ForumindlægHej, mit navn er Benjamin og jeg går i 6. klasse. Jeg har mange spekulationer for fremtiden, men jeg er i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal gå på. Jeg ved heller ikke præcist hvilke fag jeg skal have. Jeg vil være matematiker, og evt tage en Ph.d. Mit faglige niveau er intet problem; jeg score... -
Forskellen på et Teknologi A og B projekt?
ForumindlægHvad er forskellen på et teknologi A og et teknologi B projekt? Her snakker jeg mest om opbygningen og indholdet. Er det helt det samme, bare med mere og dybbere indhold eller hvad? Eller hvilke andre analyser er der i et teknologi A projekt? -
bestem a og b i f(x)=b*x^a
Forumindlægjeg har problemer med denne funktion, nogen der kan vise mig udregningen for a og b ? bestem a og b f(2)=4 og f(4)=64 på forhånd tak. -
Musik C eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og skal til musik c eksamen her om ca 1 uge. Jeg er meget i tvivl om hvad det går ud på, vi har fået meget dårlig information. Nogen der evt kunne beskrive forløbet af en hel musik c eksamen? Evt. hvad krav der bliver stillet.? Mvh. Casper -
Eksamen bioC råd
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd?
