Søgning på: srp engelsk musik. Resultater: 19721 til 19740 af 33808
-
oversættelse.
Forumindlægoversættelse til engelsk. 1. jeg havde boet i london i nogen tid (siger man I have lived in London in a while) ? 2. efter en halv time opdagede jeg pludselig, at jeg var faret vild. Den berømte London Tåge havde overrasket mig. Jeg vandrede rundt i en time og jeg havde næsten opgivet håbet om a... -
Fejlbehandling af min ansøgning til uni - hvad gør man?
ForumindlægHej igen, elskede forum, Jeg ansøgte om optagelse på KU, filosofi, men blev afvist - min afgangskarakter var under adgangskvotientens gyldne grænse. Siden hen opdagede jeg at der var ledige pladser på SDU, og sendte d. 2 august en konvolut med en ansøgning+afgangsbevis ind til dem. Denne modto... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
Angående formalia i AT
ForumindlægHej Er der mulivis nogle der er superskarpe til det med formalia i en AT synopsis. Jeg har læst meget LIDT om det, da jeg er i fuld gang med at skulle skrive min synopsis færdig. Jeg ved generelt ikke, hvordan man laver henvisninger og de generelle regler for formalia i AT. Jeg kan ikke læ... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
rettelse til en kort spansk resume
ForumindlægElisa er spanier og bor i Madrid. Hun er 39 år og er gift med Fernando. Sammen har de en dreng der hedder Fernandito. Elisa arbejder som statsansat på det offentlige ministerium. I fritiden beskæftiger hun sig med familien, men tager også til koncerter, teatre og biografer. Indimellem studerer hu... -
Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette. Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse. Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for ... -
Matematik i praktisk anvendelse
ForumindlægHej alle :) Jeg er ved at skrive SRP, og skal diskutere på grundlag af et konkret eksempel, hvordan matematik fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets eupæriske samfund.. Er der nogle der har idéer eller måske et relevant link? Vil være kanon hvis I kunne hjælpe. Mvh Jesper -
SAS - Produktionsvirksomhed eller servicevirksomhed
ForumindlægHej Jeg sidder med min SRP i VØ/EØ og Innovation og er i tvivl om hvilken type virksomhed SAS er? Jeg kan ikke finde ud af om de er en produktionsvirksomhed eller en service virksomhed. Er der nogle der kan hjælpe mig og evt. forklare hvorfor? Mvh Mads Iversen -
Velfærd i USA
ForumindlægHey allesammen :) Hvornår opstod velfærden i Amerika? Eller.. Er i gang med at skrive SRP om USA's velfærdssystem og skal have noget historie med, men ved ikke hvad? Håber seriøst der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er på bar bund?? :) Tak på forhånd! -
Luftmodstandskoefficienten
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan jeg finder luftmodstandskoefficienten? Jeg har ikke lige en vindtunnel til rådighed, som jeg har set forskellige steder folk foreslår man skal bruge. Jeg skal bruge luftmodstandskoefficienten til beregning af luftmodstand på projektiler, hvilket jeg skal bruge i ... -
Inertimoment
ForumindlægHej! Som så mange andre er jeg i gang med SRP, og da omdrejningspunktet i denne forbindelse er inertimoment, ville jeg lige høre om I har nogle gode råd til hvad man kunne beskrive vha. inertimoment og om i vidste hvor man kunne finde en bog hvori formler beskrevet samt grunlæggende information o... -
JYSK A/S
ForumindlægNogen der har case om Jysk i deres SRP i såfald kunne det være genialt at dele sit materiale og informationer om virksomheden. Hvis der er nogen der har lavet opgaver, eller er villige til at hjælpe vil det være kanon, i skal være velkommen til at bidrage med at hvad i har. På forhånd tak -
Erikson
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive SRP og er stødt på problemer. Jeg kan ikke finde ud af om erikson har et deterministisk menneskesyn eller et voluntaristisk. Jeg har været på nettet at lede men har fået forskellige svar. På forhånd tak. -
Auschwitz-processen
ForumindlægHej Alle sammen. :D Jeg sidder med min SRP og skal redegøre for Auschwitz-processen, jeg kan bare ikke rigtig finde noget om det :(. sp vil høre om nogen af jer kan fortælle noget om det, eller har et rigtig godt link. Mvh Anja. :D -
Historieopfattelser og Irak-krig
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP om USA's baggrund for at invadere Irak i 2003. I den forbindelse skal jeg inddrage nogle historieopfattelser, men har lidt svært med dem - er der nogle der kan definere dem og evt. give et eksempel hvor de er brugt? På forhånd tak. -
Hmm, flytgninge? el...
ForumindlægHej. :) Nogen som har skrevt opgave op indvandrer /flygtningestrømmen til danmark, forskellige familieformer og kultursammenstød, valg af ægteskabspartner, tvangsægteskab? 24- årsregelen. Ville være taknemmelig hvis nogen sad inde med noget jeg jeg kunne bruge til min SRP opgave På forhånd tak. -
flytgninge el.... ?
ForumindlægHej. :) Nogen som har skrevt opgave op indvandrer /flygtningestrømmen til danmark, forskellige familieformer og kultursammenstød, valg af ægteskabspartner, tvangsægteskab? 24- årsregelen. Ville være taknemmelig hvis nogen sad inde med noget jeg jeg kunne bruge til min SRP opgave På forhånd tak. -
Postmaterielle værdier
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver SRP om politisk kommunikation, og er lige kommet i tvivl om noget.. Er "velfærd" også en postmateriel værdi ligesom miljø, indvandrer, EU osv.? Eller hører velfærd til det fordelingspolitiske? På forhånd tak.
